Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 16)

Corydoras Melanotaenia ble kjøpt i november 2008, disse hadde voksenstørrelse. så altså minst to år gamle,vanskelig å si med VF fisk.
Corydoras Habrosus kjøpt mai 2009, 1 år 3mnd
Corydoras Pygmaeus 1 år gamle
Corydoras Venezuelanus kjøpt mars 2010
CW 22 orange laser kjøpt oktober 2008, da 5 mnd gamle. så 2 år 3 mnd
C126, samme som ovenfor
banjomalle 1 år
Nannostomus Beckfordi, kjøpt oktober 2009, 10mnd
min eldste Discus en pigeonblood er 1år gammel nå i august. nesten 18 cm lang å fantastiske farger. Reddet den fra en gal nabo som ville drepe den fordi han skulle legge hobbyen på hylla. Er orginalt en stendker discus.
Sanne
Corydoras Melanotaenia ble kjøpt i november 2008, disse hadde voksenstørrelse. så altså minst to år gamle,vanskelig å si med VF fisk. Corydoras Habrosus kjøpt mai 2009, 1 år 3mnd Corydoras Pygmaeus 1 år gamle Corydoras Venezuelanus kjøpt mars 2010 CW 22 orange laser kjøpt oktober 2008, da 5 mnd gamle. så 2 år 3 mnd C126, samme som ovenfor banjomalle 1 år Nannostomus Beckfordi, kjøpt oktober 2009, 10mnd

Tusen takk Sanne!
Når det gjelder C.Pygmaeus så var det allerede registrert en eldre fisk på listen.
C126 finner jeg ikke i fiskebasen. Er den ikke registrert der eller kan det være en skrivefeil?
Det samme gjelder CW 22. Orange laser er CW 23, (eller egentlig CW 023) ifølge fiskebasen. Må bare få en bekreftelse på at det dreier seg om en skrivefeil

De andre er nå føyd til på listen. Nok en gang, tusen takk!

(Listen ligger her.)
Limsted
min eldste Discus en pigeonblood er 1år gammel nå i august. nesten 18 cm lang å fantastiske farger. Reddet den fra en gal nabo som ville drepe den fordi han skulle legge hobbyen på hylla. Er orginalt en stendker discus.

Det er allerede registrert eldre Discus på listen, men takk likevel
c126 står nok ikke i basen, de aller fleste c og cw nummer gjør ikke det :p cw 22 er en leif, cw22 ser helt annerledes ut.. :p skal seff være 23
Sanne
c126 står nok ikke i basen, de aller fleste c og cw nummer gjør ikke det :p cw 22 er en leif, cw22 ser helt annerledes ut.. :p skal seff være 23

Takk igjen! Har føyd til CW23
Blir det korrekt å skrive Corydoras sp. C126 tror du?
tror nok det, er en ubeskrevet art i elegansgruppen
Sanne
tror nok det, er en ubeskrevet art i elegansgruppen :)

Takk, da har den også kommet på plass
Jeg har hatt en stim ildtetra (Hyphessobrycon amandae) i 1½ år. Kjenner ikke alderen deres da jeg kjøpte dem. Men jeg tror vi kan si at de er omtrent 2 år gamle.

PS! Glemte å sjekke listen om de er der fra før, men...
mona o
Jeg har hatt en stim ildtetra (Hyphessobrycon amandae) i [B]1½ år[/B]. Kjenner ikke alderen deres da jeg kjøpte dem. Men jeg tror vi kan si at de er omtrent 2 år gamle. PS! Glemte å sjekke listen om de er der fra før, men... :-)

Takk, da er de kommet på plass på listen. De var ikke der fra før
Jeg hadde tre ca. 7 år gamle klovnebarber.
kan eg ta med saltvanns fisk her også
CoryCory
Jeg hadde tre ca. 7 år gamle klovnebarber.

Tusen takk! Da har jeg føyd til de

(Listen ligger her.)
Anartica
kan eg ta med saltvanns fisk her også

Selvfølgelig
når eg kjøpte klovne paret mitt sa han at de hadde vert et par i 5 år, eg har hatt de i ca et 1/2 år

det er Amphiprion percula
Anartica
når eg kjøpte klovne paret mitt sa han at de hadde vert et par i 5 år, eg har hatt de i ca et 1/2 år det er Amphiprion percula

Tusen takk! Synd det ikke ligger noe særlig med saltvannsfisker i basen. Fikk derfor ikke lenket dit, men de har ihvertfall kommet med på listen nå
-Dobbelpost-
Hei Astrid

Innlegg 1000 viser at det er oppført 4 år på Corydoras adolfoi.
Den kan du oppjustere til 6 år.

Jeg kjøpte min gruppe i desember -05, og de la egg like etter (tre uker). De jeg kjøpte var viltfangede, og voksne. Siden jeg vet at Corydoras adolfoi blir kjønnsmodne først når de er minst 1 år gamle, så er det ganske trygt å si at mine var minst ett år gamle på kjøpstidspunktet. Sannsynligvis mer.

Mener derfor at det er rett å føre opp 6 år på dem, siden jeg har hatt dem i snart 5 år og de var minimum 1 år da jeg kjøpte dem.
mona o
Hei Astrid :) [URLBLOCK1] viser at det er oppført 4 år på Corydoras adolfoi. Den kan du oppjustere til 6 år. Jeg kjøpte min gruppe i desember -05, og de la egg like etter (tre uker). De jeg kjøpte var viltfangede, og voksne. Siden jeg vet at [B]Corydoras adolfoi[/B] blir kjønnsmodne først når de er minst 1 år gamle, så er det ganske trygt å si at mine var [I]minst[/I] ett år gamle på kjøpstidspunktet. Sannsynligvis mer. Mener derfor at det er rett å føre opp 6 år på dem, siden jeg har hatt dem i snart 5 år og de var minimum 1 år da jeg kjøpte dem.

Takker så mye! Jeg har oppdatert alderen på dem nå.

Og tusen takk for den direktelinken til listen!! Jeg har prøvd å få til det uten hell, men nå skulle det ikke by på problemer lenger
Pappegøye fiskene mine blir 4 år i år samme sånn ca med Blå Guramien min
Elsdte Scalaren min er 3 år i år.

Disse er mine elsdte fisker
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap