Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 19)

Tante Astrid
[QUOTE=Kine Kristine]Prøvde å finne ut når innlegget mitt om Kinesisk værål var lagt ut, men finner ikke dette. Fisken lever fortsatt:)

Ser det er registrert en på 6 år på listen, men det er ikke din tror jeg

Da var det jeg som tenkte feil. Var kanskje noen andre som hadde en værål som var like gammel som min da de postet. Min Kinesisk værål er 7år nå
Kine Kristine
[QUOTE=Tante Astrid][QUOTE=Kine Kristine]Prøvde å finne ut når innlegget mitt om Kinesisk værål var lagt ut, men finner ikke dette. Fisken lever fortsatt:)

Ser det er registrert en på 6 år på listen, men det er ikke din tror jeg

Da var det jeg som tenkte feil. Var kanskje noen andre som hadde en værål som var like gammel som min da de postet. Min Kinesisk værål er 7år nå
Da er din 7 år gamle ål ført opp på lista Takk skal du ha!



(Listen ligger her.)
Hei hadde en ildbuk/Epalzeorhynchos bicolor som under innkjøp var ca 6cm lang og den levde ca 3,5 år i mitt akvarie..

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6552
Anders Hamborg
Hei hadde en ildbuk/Epalzeorhynchos bicolor som under innkjøp var ca 6cm lang og den levde ca 3,5 år i mitt akvarie.. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6552

Regner med det var ildhale du mente
Har nå oppdatert alderen på den. Tusen takk for info!
vi har en pristellatetra som nå har bodd hos oss i 3 år , vet ikke hvor gammel den var når den kom til oss , men de andre vi kjøpte samtidlig har falt bort , den stor koser seg og lever i beste velgående har forsøkt å få tak i venner til den men det er visst ikke enkelt
nettan70
vi har en pristellatetra som nå har bodd hos oss i 3 år , vet ikke hvor gammel den var når den kom til oss , men de andre vi kjøpte samtidlig har falt bort , den stor koser seg og lever i beste velgående :) har forsøkt å få tak i venner til den men det er visst ikke enkelt

Takk! Det ser ut som det allerede er en pristella registrert på samme alder så da får du si fra igjen om noen måneder, om den fremdeles lever

Den skulle ikke være så altfor vanskelig å få tak i. Hør med butikken du handler i om de har mulighet til å bestille for deg. De fleste forretninger gjør det om de blir spurt.
Jeg har en seks år gammel ancistrus hann =)
angel4ever
Jeg har en seks år gammel ancistrus hann =)

Det er allerede en eldre ancistrus registrert på listen, men takk likevel
Jeg har glødebåndstetra som er 4 år , iallefall den tiden jeg har hatt de.
tetradama
Jeg har glødebåndstetra som er 4 år , iallefall den tiden jeg har hatt de.

Tusen takk! Da er den på plass på lista
Min siste gjenlevende svarte fantomtetra (hyphessobrycon megalopterus) er nå 7 år og 3 mndr. Jeg har skrevet om den i innlegg 83.

Så har jeg en blå gurami (trichogaster trichopterus) som er like gammel. Begge var i akvariet som jeg overtok etter min datter. Fiskene ble kjøpt hos Jan Holt 4. juni 2004. (Har spart på kvitteringen).

Begge fiskene lever fremdeles og ser friske ut, så det blir muligens oppdatering senere.
Har 3 elefantfisk på snart 2 år!=) Og 5 cobitis botia på snart 6 år.=)
Tove H
Min siste gjenlevende svarte fantomtetra (hyphessobrycon megalopterus) er nå 7 år og 3 mndr. Jeg har skrevet om den i innlegg 83. Så har jeg en blå gurami (trichogaster trichopterus) som er like gammel. Begge var i akvariet som jeg overtok etter min datter. Fiskene ble kjøpt hos Jan Holt 4. juni 2004. (Har spart på kvitteringen). Begge fiskene lever fremdeles og ser friske ut, så det blir muligens oppdatering senere.

Kjempeflott at du kommer tilbake med oppdateringer! Tusen takk!

Beklager at det tok litt tid, måtte ordne med plussmedlemskapet mitt som hadde gått ut, men nå har jeg ihvertfall fått justert alderen på de to artene
Karianne Bruland
Har 3 elefantfisk på snart 2 år!=) Og 5 cobitis botia på snart 6 år.=)

Tusen takk! Da skulle begge artene være på plass på listen
Må dobbeltsjekke om jeg har ført inn riktig botia, det er denne du mener ikke sant?
Jeg hadde en colombiatetra som ble 4 år. Men tror den kunne levd lengre. Jeg gadd ikke å kjøpe inn flere etter jeg flyttet (hadde 11 stk). og siden jeg ikke fikk lov å sette opp 190litern min gikk stakkaren alene i et karr på 45 liter i over et år til den døde.
Maja Morling
Jeg hadde en colombiatetra som ble 4 år. Men tror den kunne levd lengre. Jeg gadd ikke å kjøpe inn flere etter jeg flyttet (hadde 11 stk). og siden jeg ikke fikk lov å sette opp 190litern min gikk stakkaren alene i et karr på 45 liter i over et år til den døde.

Tusen takk! Da er den kommet inn på listen. Må si det var en virkelig vakker tetra!
Ja de er virkelig flotte i stim. Anbefales å ha. De er veldig lett stelte synes jeg. Man kan se noen dårlige bilder av de fra 190litern min jeg hadde.
Ang cobitis botia er det denne- http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4516
Størrelsen her står på 8 cm. Alle mine 5 er mellom 10-15 cm lang, kanskje 5-8 i omkrets på den største. Artig å få sett om noen har eldre elefantfisker siden de er veldig vanskelig å holde.=) Skal følge med her fremover, kjempebra arbeid!=)
Karianne Bruland
Ang cobitis botia er det denne- http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4516 Størrelsen her står på 8 cm. Alle mine 5 er mellom 10-15 cm lang, kanskje 5-8 i omkrets på den største. Artig å få sett om noen har eldre elefantfisker siden de er veldig vanskelig å holde.=) Skal følge med her fremover, kjempebra arbeid!=)

Takk for korrigeringen Søkte på cobitis botia og da kom den andre arten opp :-P Skal være riktig på listen nå.

Tipser om at om du har andre erfaringer med hensyn til størrelser og slikt på fisker du holder så kan du legge inn forslag til endring i fiskebasen. Fiskebasen blir ikke bedre enn det vi medlemmer gjør den til
Gamle sølvhai
tok over en flokk sølvhai i begynnelsen av 2008. De var allerede da ganske store, og lever enda.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap