Pk`s AkvarieHobby (side 2)

Ja... Får meg nytt filter iallefall
Da fikk jeg gitt bort den siste Dvergguramien, så nå er jeg ett skritt nermere Tanganikakar
Nå er det en BlackMolly hann og noen guppy,platy og BM yngel der

Mvh. Pk
Har det skjedd noe mer i karene dine for tiden?
Da er jeg tilbake! Jag har ikke skrevet noe her på veeeldig lenge. Men nå skal jeg begynne å skrive mer. Grunnen til at jeg har bestemt meg for å begynne nå er fordi jeg har fått Palettciklide-yngel i Den øverste 54literen. Så jeg skal holde dere informert om hvordan det går
Hvis dere har lest de forrige innlegende ser dere at jeg skulle begynne med Tanganika... Det ble det ikke noe av.
Mange fisker har blitt solgt og noen har død, så nå har jeg disse fisken i avariene mine:

Nederste 54l. I dette akvariet har jeg masse forskjellige fisker.
Det er 10 rødmunstetra som stimer veldig fint
Det er 1 platy som er etterkommer fra de platyene jeg hadde for lenge siden
Det er 2 sebrafisk som er igjen etter at mesteparten av de andre døde i ferien
Det går 1 Ancistrus der, som begynner å bli kjønnsmoden nå
Og det er en palettciklide-hunn. Som jeg kjøpte, men som ikke var kjønnsmoden og ble jagd av hannen så jeg måtte flytte den.

Øverste 54l.
I dette karet går det 2 palettciklider, som har yngel. Det er også 3 ottoer der. ottoene blir ganske mye jaget av palettene da. Palettene fikk ca. 30-40 yngel for litt over 1 uke siden. Jeg merket de først på torsdag og da var de frittsvømende. Jeg skal legge ut masse bilder og filmer av disse

Mvh: PK
Noen bilder. Kvaliteten er ikke veldig bra men...

Bilde 1:Lekshule for palettene:
Bilde 2:Lekshule for Palettene:
Bilde 3: Hunnen har gravd ut veldig mye fra Hulen!

Mvh: PK
Her er noen bilder av Paletten m yngel:

jeg har lagt ut en video av ynglene på Youtube! Dere kan se den på :
http://www.youtube.com/watch?v=YpbZMKQoRiI

Det går veldig bra med yngelen! Jeg kan se de har vokst

Mvh: PK
Veldig fine kar og morsom video

Gleder meg til å følge med videre.



Mvh Stian
Har filmet mer idag. Skal redigere det også legger jeg det ut

Det går forsatt kjempe fint med yngelen. De spiser som bare det. Hadde ikke trodd det var så lett å få de til å vokse opp Her er alt bare fryd og gammen
:P
Mvh: PK
Sorry for å ikke ha skrevet på lenge... Er veldig lat når det gjelder slike ting

De palettynglene jeg hadde vokste ikke opp men har i skrivende stunn nye yngel i karet. Jeg skal prøve å skrive mer om hvordan det går fremover. Ikke veldig mye nytt har skjedd. Jeg har fått to L-015 som går sammen med palettene. Jeg vet det er litt dumt med tanke på palettene som har yngel men det går ganske greit. Litt jaging hvis L-015 kommer ut fra "huset" (en samling av trerøtter og stener som blir til ett slaks hus for L-015)

Innrednigen av palettkaret har blitt gangske annerledes. Jeg skal prøve å legge ut noen bilder snart!

Andre planer jeg har er å gjøre om det gamle akvarie til Cory-kar. De gamle corydoras Pandaene døde desverre over sommeren, men skal prøve på nytt.
Planen er å bytte til biltema sand og skaffe noen røtter og nye planter. Jeg skal selge/gi bort rødmunnstetraene etterhvert tror jeg. Forige gang jeg hadde Cory og stimfisk sammen tok stimfisken nesten all maten jeg ga til Coryene. Dette stresset dem veldig tror jeg.
Skal komme med flere oppdateringer senere

Mvh: PK
Gleder meg til å følge med videre.
Haha, fint med en trofast tilhenger ;D

Jeg matet nettop Ancistrusen og L-015`ene med salat... Jeg vet ikke hvordan dette funker, da jeg ike har prøvd det før.

Ang. Corydoras ser jeg at Dhals Dyrerika har veldig gunstige priser på Corydoras Aeneus (Denne arten jeg skal prøve, siden den er av letteste sort og jeg håper på oppdrett)

Butikken dems liger ca. 1 times kjøring fra der jeg bor så det er ikke for ille ;D Så må jeg finne nærmeste biltema og handle sand på

Mvh: PK
Noen bilder
Har nå fått tatt noen bilder av akvariet.

Det første bildet viser Selve akvariumet. Som man kan se så bruker jeg eikeblader i akvariet. Jeg har kjøpt disse fra stianmannen her på forument Disse funker veldig bra, jeg gidder ikke ta bort bladene når de begynner å råtne heller... Jeg fyller på med nye så forsvinner de gamle etterhvert

Bildet nr 2 viser "huset" til L-015`ene.

Det siste bildet viser agurken og salaten jeg la oppi i går kveld. Salaten var ikke rørt, men agurken hadde blitt spist av




[External Image]
[External Image]
[External Image]
Her er noen ganske dårlige bilder av L-015. De er ganske vansklige å ta bilde av, men dere får et inntrykk av hvordan dem ser ut






[External Image]




[External Image]
Jeg var så heldig å fant blåsesand hjemme! Faren min hadde en kasse (25kg) fra en høytrykkspyler han hadde kjøpt for en del år siden Holder nå på å skjekke om den forandrer vannverdiene. Jeg har lagt litt i vann og skal måle i morgen eller senere.

Jeg filmet en liten fil av palett-hannen ista. Skal legge ut så fort som mulig

Mvh: PK

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Her er filmen



<embed src="http://www.youtube.com/v/Hh8Um_TMnlU&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed>

Mvh: PK
Hvilke arter skal du ha i dette karet?
Som sagt skal jeg ha en stim Corydoras Aeneus. Hvor mange er jeg ikke helt sikker på, men regner med at det blir ca. 8-10 stk. De liker seg bedre når de er litt mange Også skal jeg beholde Ancistrusen min, kansje skaffe en frue til den
Jeg vurderer også å skaffe en rolig fisk til midre/øvre vannlag. Jeg vet ikke hvilken da :/ Den må ikke være territoriel og ikke agressiv ovenfor coryene heller. Ikke stimfisk da dette kan bli litt i overkant med tanke på at de må være flere.
Det er ikke akkurat noen nød. Corydoras er jo veldig spennende fisk, som kan underholde mer en nok ;D Jeg håper jo også på oppdrett, så det vil egentlig være en fodel uten så mange andre fisk...

Mvh: PK
Da har jeg sjekket vannverdiene til vannet med sanden i. Vannverdiene hadde ikke forandret seg, så jeg går for den sanden. Det blir vel å bytte i løpet av helgen. Jeg må få laget en annonse for Rødmunn-tetrane. Disse er veldig kule, men må likevel gå. Skal prøve å gi bort sebrafisken og platyen også. Skal prøve å få byttet bort i en Ancistrus hunn.

Jeg har tenkt litt på innredning og tenker det blir litt enkelt "Mona oppsett". Altså røtter og javabregner. Kansje en sverdplante også. Skal også ha eikeblader som skaper naturlige hjemmesteder, så jeg tror den kommer til å bli ganske kult ;D
Mer oppdateringer senere

Mvh: PK
Pumpen jeg bruker i Palett og L-015 karet er en Eheim 2224. Denne gir bra sirkulasjon i vannet og holder algene borte Jeg har rettet utløpet inn mot den svarte boksen fra det innebygde Juwel filteret som fulgte med akvariet så det ikke skal bli altfor kraftig strøm i karet. Jeg har enda en slik pumpe som jeg skal sette opp i det kommende corykaret. Jeg må bare få skaffet noen pakninger, siden disse har røket. For dere som ikke vet hva pakkninger er, så er det små gummiringer som hindrer pumpen i å lekke ;D

Bilder


[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap