Christian`s akvarieverden (side 8)

Har hvert i dag å hentet 5stk l-333 flotte maller, går i 120l med l-144 yngelen. Kan se at eg må skaffe meg et kar til her ja
L-260 hunnen prøver å komme seg inn i hulen til hannen men han vil ikke slippe hun inn enda.
Adoketa hunnen har fått frem leksdrakten så for bare krysse fingrene her.
Ser ut til at det hjalp å krysse fingrene gitt Adoketaene har lagt egg på en rot ca 30 egg så nå er det bare å håpe at de ikke spiser de.
De går aleine i karet eller det går 2 contradens maller der men eg tror ikke de skal hvere noe problem for eg håpe.
I 120l har concoleren begynt å hvise lekstildennser, har en plan med å forandre litt i karet ettersom alt er bare lempet oppi karet litt liten svømmeplass på bunnen med tanke på corydorasene men mange hjømmeplasser, så tenkte å lage litt åpnere plass på bunnen og noen flere huler så man ser litt til l-333 og
Hei
det var bra.krysser fingrene for deg.satt en hanne og hunne i ett 40 l kar igår og nå har hunnen leksdrakt.kansje jeg er like heldig som deg snart
hvor lav ph har du i karet ditt
kira
hvor lav ph har du i karet ditt

ph hos meg ligger naturlig på 5.5-6 siden eg har brønvann, ellers har eg kjørt på med rødemygglarver etter vannskifte i går.
For håpe dine og kommer igang snart da
ja får se hvordan det går.lykke til
["URL=http://akvaforum.no][/URL"]

prøver å finne ut hvordan man lager link til en annen side, trodde det var slik som over her men det funker jo ikke.
Noen som har peiling???
Jaja ikke så mye som har kjedd siden sist her, scalarene har lagt egg 2 ganger og spist eggene begge gangene.
Ivanacarene la egg å det ble wigglers men tror fristelsen ble for stor når de skulle flytte de så yngelen ble spist, MEN de har lekt igjen i kveld så blir vel forhåpentlig egg igjen om ikke lange tiden for vi håpe.
Og i 120l har hvitprikken kommet snikene tilbake, har selvfølgelig rammet l-333 som flyttet inn for noen uker siden.
For prøve med varmekuren og håpe at det hjelper denne gangen og.
Det snør og det snør og det snør litt til, total kaos her på vestlandet.
Merkelig at dette skjer hvert år når snøen kommer folk durer rundt på sommerdekk og sjønner ingenting.
Og så er eg sykemeldt pga dårlig rygg og må krangle med nav ang penger jævlig festlig.
Det eneste positive med dette er at fiskene for mere oppmerksomhet og da er det flott at ivanacaraene ser ut til å få yngelpleien til denne gangen, de flytter rundt på wigglersene i karet. Så nå hventer eg spenning på at de skal bli frittsvømene.
Er hvel ca 40-50 yngel.
Prøvde å ta noen bilder av moren og yngel og karet de går i.
Christian T.
["URL=http://akvaforum.no][/URL"] prøver å finne ut hvordan man lager link til en annen side, trodde det var slik som over her men det funker jo ikke. Noen som har peiling???


Hvis du kopierer adressen i adressefeltet, jeg bruker fiskebasen som eksempel:

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1936
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1936 (dette er adressen til Ivanacara adoketa )
Marker adressen og klikk på lenkeikonet i menyen over, lim inn samme adresse i boksen du får opp og klikk ok. Da blir adressen til nettsiden aktiv.

Det beste syns jeg er å sette navn på lenka. Feks skriv navnet på fisken:
Ivanacara adoketa, marker fiskenavnet, klikk på lenkeikonet over og lim inn adressen (http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1936) i boksen som kommer opp. Da er fiskenavnet lenket direkte til profilen til fisken
Ser ut til at adoketa yngel har begynt å bli frittsvømmende nå, var en stund redd for at de var blitt spist igjen men ser ut til at moren har flyttet de et par ganger.
Begynne forsiktig å fore med spirulinapulvar de første dagene og så får eg prøve meg med avskallet artemiaegg.

Ser ut ti at det blir en lovlig sein frokost i dag blir vel kalt brunsj eller noe nå hehe.
Bilde av adoketa med yngel en god liten gjeng dette, de er over alt så hunnen har nok å passe på
Dag 3 med yngel til adoketaen
Foreldrene fører de rundt i karet på jakt etter mat, har fort de med spirulinapulver og malt opp discusgranulat litt skeptisk til å gi de avskallet artemiaegg enda.
Etter en liten handletur på ikea med fruen og ungene måtte eg ta turen innom midtunzoo i åsane og, ble ikke noe fisk men kjøpte liqufry og artemia så nå for eg sitte i gang med artemiaklekking og. Kjøpte også artemiasil men det var 4 forskjellige 180, 300, 560 og 900 så spørsmålet er hvem av de brukes til å sile ut artemian? noen som hvet.

Nå er det man u mot wolves i ligacupen bør bli en grei seier for djevlene i dag
Bilder fra dag 4 med yngel, begynner å se litt mønster på yngelen nå, har også kjørt i gang artemia klekkingen som står oppi karet og artemiaen skal bare svømme ut i karet. Må si eg er skeptisk til denne.
Hjelp!!! trenger flere kar eller endabedre en reol med 6 eller 9 kar i)
Ikke bra å gå sykemeldt hjemme sitter å ser på karene og i fiskebasen så for bare mer lyst på fisk og da snakker vi apistoer og corryer hehe.
Fikk tatt noen bilder av concolerene under mating ellers er de av en merkelig grunn veldig sky hos meg.
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Dag 5 med ivanacara adoketa yngel: ser ut til at de spiser godt er fortsatt 40-50 yngel, og skeptikeren meg ser ut til å få mer troen på dette med artemiaklekkingen i karet. Ser at yngel har seg noen turer opp mot overflaten hvor artemian kommer ut av beholderen for nappe til seg artemia
Så eg kan hvel si at det fungerer dette.

Skulle og hatt meg en handletur på nettet hos webzoo, trenger noen sirkulasjonspumper for å se om for l-260 i lek.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap