Enorm prisforskjell

Kjøpte et Fluval 3 plus innefilter i dag.

Kunne bestilt hos Aquamanias på Kløfta til 298,-, men valgte å kjøpe den på Jessheim Zoo, ettersom jeg jobber like ved og de gir god service.

Der kostet den 450,- og jeg følte meg litt sløsete, som ga 152 mer enn nødvendig.

Helt til jeg stakk innom Buddy på Jessheim Storsenter noen meter unna og så prisen der: 798 kroner !

buddy på Jessheim er dyre på alle ting fikk sjokk når jeg tittet på forskjellige akvarie ting nesten dobbel pris på alle tingene også fisker så der har ikke min lommebok blitt åpnet jeg gikk bare ut igjen å tenkte at den blir ikke lenge der.
Det er synd for det er en veldig fin butikk
Hehe
Buddy er sinnsykt ran! Egner seg bare til kikking på hva man vil ha, for så og bestille det på nett Evt dra til andre butikker..
Kunne du ikke bedt dem om å matche prisen i den andre butikken da?

Slik det fungerer her hvertfall, hvis du finner samme produkt til en bedre pris i en annen butikk, bare sier du det til betjeningen i butikken der det er dyrere, så reduserer de den til samme pris. De vil heller selge det litt billigere enn å miste en kunde, og de tjener fremdeles penger.
personlig synes jeg grådige butikker kan gjøre research på prisene sine selv.
Ja, men jeg som kunde vil ikke betale flere hundre ekstra fordi butikken ikke gidder å sjekke andre butikker.

Hvis jeg kjører rundt til alle butikkene og sjekker priser, og den siste jeg er innom er dyrere enn en jeg var innom tidligere, da gidder jeg ikke å kjøre tilbake til den andre. Så da bare sier jeg at 'den andre butikken har dette produktet til den prisen' og da matcher de den prisen.

Da får jeg produktet til billigst mulig pris uten å måtte kjøre en stor omvei, og butikken får solgt produktet sitt. De får også en lojal kunde som kommer tilbake fordi h*n vet at her kan man få en god pris.

Nei, de reduserer ikke prisen
Jeg har nevnt det for dem, men hun jeg handlet med sa bare: Ja, jeg vet vi er dyre. Det er mange som sier det.

Forstår jo at det er kostbart å drive i et senter hvor gårdeier skal ha en del av omsetningen og butikken må være åpen fra 10.00 til 21.00 med alt det medfører av lønnskostnader. Spesielt sammenlignet med en nettbutikk.

Får bare være glad det finnes butikker hvor husleia er til å leve med. For det ville jo være trist hvis det ikke fantes noen steder å se på fisk og akvarier.
Buddy langs økernveien
hmm, buddy ja...
Ringte rundt til nærmere 10 forskjellige forhandlere ang. pris på et RIO 240 kar forrige uke, og fikk desidert rimeligst pris hos Buddy langs Økernveien.
Jeg ga 4790,- ...det er til og med rimeligere enn ved noen nettbutikker jeg sjekket.
Det dyreste stedet (sier intet navn) ga karet til 7950,-
God service også synes jeg
Fred Grønnerød
hmm, buddy ja... Ringte rundt til nærmere 10 forskjellige forhandlere ang. pris på et RIO 240 kar forrige uke, og fikk desidert rimeligst pris hos Buddy langs Økernveien. Jeg ga 4790,- ...det er til og med rimeligere enn ved noen nettbutikker jeg sjekket. Det dyreste stedet (sier intet navn) ga karet til 7950,- God service også synes jeg

Ringte ikke dahls da??
Inaktiv bruker
Ken Myrseth
Ringte ikke dahls da??

De tar 3995,- for Rio 240 med møbel og T5 belysning.
Dahls Dyrerike i Moss selger Rio 240 liter for 3.995. Jeg kjøpte Rio 125 der på fredag til 2.490, valgfri farge.

Kom riktignok hjem med akvarium uten armatur, fordi det var plukket ut av esken. Litt kaotisk der, men de har sendt det i posten i dag og ringt med pakkenummeret, så viljen til å rydde opp i ettertid er i hvert fall tilstede så langt.

Vet Buddy har kampanje på Juwel Lido sort til under 3.000, så på akvariene er de ikke så ille på pris.
Det er sant at prisene varierer mye men det er jo selvsagt fra ting til ting også Selv handler jeg pumper, verktøy, vanntester, og div små ting på nett. Eksempel.. Fikk En 2213 classic med 2 par ventiler for stopping av vann/sleppe å suge, ekstra slanger og filtermatiale (mere enn det som gikk oppi) samt alt av slanger og div. Blåsvamp osv til 980 kr
Noe man skal lete en stund etter får å få på nett. Mens andre pumper kan være dobbelt så dyrt Akvarium Ligger som regel gangske likt i pris og butikkene har flere "tilbud" på slike ting enn nettbutikkene.
Mens mat og tilsettningstoffer.. og mye mer. er veldig mye billigere på nett
Det er iværtfall min erfaring... uansett det er lurt å titte før man slår til

Eks Kjøpe en fluval 4+ på nett får man som regel ingen garanti på disse men i butikk koster de som regel 200-300 kr dyrere også

Samlern 2008
Eks Kjøpe en fluval 4+ på nett får man som regel ingen garanti på disse men i butikk koster de som regel 200-300 kr dyrere også :)

Det er ikke forskjellige lover og regler for nettbutikker eller vanlige dyrebutikker. Forbrukerkjøpsloven gjelder begge.

Dog har man angrefrist fra nettbutikker (norske) slik at man kan returnere produkter uten årsak og få refundert pengene, noe man ikke kan i vanlige butikker.
Torhild
[QUOTE=Ken Myrseth]Ringte ikke dahls da??

De tar 3995,- for Rio 240 med møbel og T5 belysning.

Ja, det var en god pris!!!
Nei, sjekket ikke butikker utenfor Oslo området - ønsker å handle lokalt.

Joakim
[QUOTE=Samlern 2008] Eks Kjøpe en fluval 4+ på nett får man som regel ingen garanti på disse men i butikk koster de som regel 200-300 kr dyrere også :)

Det er ikke forskjellige lover og regler for nettbutikker eller vanlige dyrebutikker. Forbrukerkjøpsloven gjelder begge.

Dog har man angrefrist fra nettbutikker (norske) slik at man kan returnere produkter uten årsak og få refundert pengene, noe man ikke kan i vanlige butikker.

Jeg visste ikke noe om angrefristen. Den skulle jeg gjerne ha brukt, men regner med det er for sent nå Tok opp at jeg ville heve kjøpet etter ei lita uke, men det var ikke slikt som kunne gjøres.

Vet du hvor jeg kan finne informasjon om det?
kjøpsrettsloven er vel noe. De fleste som jobber i butikker vet ikke om sånt, og du kan banne på at eiere ikke ser noen grunn til å lære dem opp i å hjelpe kunder å bytte varer.
Jo det er forskjellige lover ang.om man driver nettbutikk og vanlig butikk.
Ikke noe som heter angrefrist ved kjøp i vanlig butikk.
Der har man tross alt sett på varen før kjøp, noe man ikke har ved nettsjapper.
Joakim
[QUOTE=Samlern 2008] Eks Kjøpe en fluval 4+ på nett får man som regel ingen garanti på disse men i butikk koster de som regel 200-300 kr dyrere også :)

Mente ikke angrefristen
Garantien kjøper man en Pumpe/warmekolbe i butikk får man en stemplet garanti lapp med dato og hvor lenge den varer
Noe man som regel ikke vår ved bestilling over nett
Med andre ord du kan ikke ta den med deg i en butikk om 1 år (vis garantien er 3 år) og få byttet fikset den
Det samme gjelder da ved kjøp i nettbutikk. Hvorfor tror du det er annerledes der?
Din garantiseddel er fakturaen du får når du handler på nettet. Det er beviset på hva du kjøpte, og når du kjøpte det. Du kan reklamere på et produkt på akkurat samme måte som i butikk.

Samlern 2008
Mente ikke angrefristen :) Garantien :) kjøper man en Pumpe/warmekolbe i butikk får man en stemplet garanti lapp med dato og hvor lenge den varer :) Noe man som regel ikke vår ved bestilling over nett :) Med andre ord du kan ikke ta den med deg i en butikk om 1 år (vis garantien er 3 år) og få byttet fikset den :)
mona o
Det samme gjelder da ved kjøp i nettbutikk. Hvorfor tror du det er annerledes der? Din garantiseddel er fakturaen du får når du handler på nettet. Det er beviset på hva du kjøpte, og når du kjøpte det. Du kan reklamere på et produkt på akkurat samme måte som i butikk. [QUOTE=Samlern 2008] Mente ikke angrefristen :) Garantien :) kjøper man en Pumpe/warmekolbe i butikk får man en stemplet garanti lapp med dato og hvor lenge den varer :) Noe man som regel ikke vår ved bestilling over nett :) Med andre ord du kan ikke ta den med deg i en butikk om 1 år (vis garantien er 3 år) og få byttet fikset den :)

Det er mye mulig Men fikk iværtfall ikke med noe garanti bevis Som man gjør i butikken er jo også lettere å levere en defekt vare der enn i en nett butikk også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap