Betta imbellis

Vurderer å skaffe med kampfisk av denne typen. Ser i en bok oom akvariefisker at denne blir kalt fredelig kampfisk, men hvor fredelig er en egentilig?
Er det mulig å ha en hann og ei ho, eller to hoer og en hann?
De kommer til å være i en 60 liter med 3 fjellbekksmerling, 2 pitbull pleco, og 6 kuhlii ål.

Er det noen som vet om en dyrebutikk i Bergens området som har denne typen?

Takker for alle svar.
Disse kan holdes i par og grupper. Veldig fin betta. Jeg har to par sammen i en 80-liter, men har dessverre lite erfaring over tid med denne arten så langt. Den har vært tilgjengelig i flere butikker i Oslo-området nå nylig, så kanskje en din butikk kan skaffe.
International Betta Congress er et fint sted å begynne hvis du vil lese mer om denne arten og andre bettaer.
Jeg har selv veldig lyst på denne, men har desverre ikke råa
Tror den kostet ca 3000kr,kan det stemme?
Nei, Betta imbellis koster ikke så mye når den er å få fatt på. Jeg har gitt fra 60-100 kr.

Du tenker sikkert på Betta macrostoma. Dette er sultanen av Bruneis fisk, og er derfor kostbar og veldig vanskelig å få tak i .

Endret: Jeg har forresten 3 par imbellis i 80-literen nå.
OK!
Jeg var på TAM en gang for lenge siden og ville ha denne fredelige-kampfisken, men fikk dag beskjed om at den kostet ca 3000kr. Mulig han tok feil av fisken da? Kjøpte du den i butikk?
TAM kan være ganske rå på prisene sine, men tror nok ikke ekspeditøren kunne jobben sin hvis han skulle ha så masse penger for Imbellis. I oslo skal de ha 980 (mener jeg å huske at det var) for et par channoides, mens JanHolt tok 500. Jeg har kjøpt mine Imbelliser i flere butikker. To Phuket Wild Betta hanner fra Aquamanias, to "vanlige" hunner fra Dalhs Dyrerike og et "vanlig" par fra Dyrego Oslo City. Oppdaget at også Oslo Zoo Senter hadde de i begynnelsen av februar. Jeg tror TAM ikke importerer fisk selv og dermed ikke kan tilby det samme som de som importerer direkte fra Asia og Sør-Amerika. Sjekk om det er andre butikker som kan ha noe eller skaffe ting. Ta en ringerunde.

En del Bettaer er kostbare fordi de rett og slett er svært sjeldne og i noen tilfeller er truet i sitt naturlige habitat. Derfor fortjener de å holdes og drettes med stor respekt. Det er heldigvis ikke så mange nybegynnere som kjøper gullfiskbolle med Macrostoma, men det viser seg dessverre at billig fisk ikke alltid får det livet de fortjener og at frykten for et økonomisk tap skjerper eierens innsats betydelig.
TAM får fra Sverige,, men Marit Zoo importerer fra Asia
Var det jeg renget med. TAM i Oslo har også stort sett svenskefisk. Har en del svenskefisk i karene mine jeg

Det høres ut som du bør snakke med Marit Zoo. Du kan jo høre om hun har noen andre spennende bettaer på lista. Og så kan du lese om artene på ibcbetta.org og finne ut om det er noe for deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap