Hvilke fisker går sammen?

Jeg har starta nytt kar for ikke så lenge sia og tenker på hvilke fisker jeg skal skaffe meg. Kan få overta 2 voksne papegøyefisk og 2 scalarer som også er voksne. Hvilke andre fisker kan gå med disse? Egentlig hadde jeg tenkt å skaffe meg sommerfuglciklide og 2 andre typer ciklider (et par av hver sort) og ha tetraer, men det blir jo klart billigere å overta fisk fra venninna mi.
Hvor stort er akvariet ditt?
Jeg anbefaler deg å søke på de fiskene i fiskebasen (står "søk i alt innhold øverst til venstre) . Da får du spørsmål på venstre side om du vil se andre akvarier med den fisken. Da ser du også hvilke andre fisker som er i disse akvariene når du ser på info til dette karet.

Ellers så er det vel fint å se hva som er skrevet på hver enkel fisk i fiskebasen
Jeg har 110L
Okay, takk for tipset.
Plussmedlem
Jeg anbefaler deg å ikke ta imot disse fiskene fra venninnen din.
110 liter blir for altfor lite for disse fiskene.
Jeg er selv nybegynner og har spurt om alle mulige ting, og det må ikke du være redd for heller!! Husk: Ingen spørsmål er for dumme!
Plussmedlem
Nina Rudberg Nilssen
Egentlig hadde jeg tenkt å skaffe meg sommerfuglciklide og 2 andre typer ciklider (et par av hver sort) og ha tetraer,


Sommerfuglciklide er en flott fisk. I denne literstørrelsen burde det gå bra med et annet par dvergciklider også.
Sørg for å lage tydelige grenser i karet med røtter, steiner o.l.
Tre par totalt kan bli litt mye ettersom de trenger litt plass til revirene sine.
Loomis
[QUOTE=Nina Rudberg Nilssen]Egentlig hadde jeg tenkt å skaffe meg sommerfuglciklide og 2 andre typer ciklider (et par av hver sort) og ha tetraer,


Sommerfuglciklide er en flott fisk. I denne literstørrelsen burde det gå bra med et annet par dvergciklider også.
Sørg for å lage tydelige grenser i karet med røtter, steiner o.l.
Tre par totalt kan bli litt mye ettersom de trenger litt plass til revirene sine.