Noe under stativbeina?

Usikker på hvor jeg skulle legge denne, men fant ut at det lå greit her, hvis ikke får moderatorene moderere den

Får et 200L kar i hus imorgen. Det står på et sånt metallstativ som jeg ikke husker navnet på i farten. Det jeg tenkte på er, vil ikke dette stativet sette stygge merker i gulvet? Hva kan jeg legge mellom for å minske evt skade? kan det holde med sånne møbelknåtter i filt man får kjøpt?
Må bare si at gulvet må være av ganske dårlig kvalitet viss et såpass lite karr skal ødelegge gulvet, viss du da ikke har furugulv da-da disse er elendige/myke.
Er det av noe annet så trenger du ikke noe under et såpass lite karr.
Siden jeg bare leier her, så vil jeg være 100% sikker på dette
Hadde det vært mitt hus hadde det ikke vært like nøye... Kjipt å få refs for sånt i ettertid...
Takker for svar
Mest sansynlig så har du møbler som veier mer en det karret der, så nei du trenger ikke noe under.
Men så lenge du vil være sikker så har ikke de møbelknottene noen hensikt, de er kun laget for at møbler som dras bortover gulvet ikke skal lage merker.
Kan f.eks bruke en plate under hele stativet, det har jeg på 660 l min, en benkplate.
Så det meste kan egentlig brukes.
møbler som veier over 200kilo? Jeg tror Ken må innrede huset sitt med bautastenier..

Om du er bekymret for at det setter merker, kjøp et billig teppe eller noe å sette under? vil sikkert renne en del vann ned og sånn vel og merke.
Tenyrafar
møbler som veier over 200kilo? Jeg tror Ken må innrede huset sitt med bautastenier.. :) Om du er bekymret for at det setter merker, kjøp et billig teppe eller noe å sette under? vil sikkert renne en del vann ned og sånn vel og merke.


Mye veier en soffa med 3 voksene i???? Langt mere enn akvariumet.
Men ja jeg har heltre eike gulv i første etasjen, så noe tåler det nok.
Skjønner ikke hvordan dere greier og søle vann-har hatt over 2000 l vann på eiekeparketten mi 4-5 år ikke noe vannsøl der.
Men det finnes jo endel kløner med dårlige gulv sikkert.

Men ja jeg har en skjenk som veier mer etn et 200 l karr ja.
hehe jeg tror du har et markeringsbehov eller noe Ken, arroganse blir som regel møtt med 1-3 reaksjoner, fornærmelse, sinne, eller latter. Utrolig sjeldent det man håper på; respekt.

Forøvrig så vet jeg ikke hvordan sofaer dere har på mysen eller hvor tett tre voksne personer sitter i dem, men 200 liter vann har en tendens til å bli plassert på 100x40cm? Vel ingenting galt med å sitte litt intimt.
Tenyrafar
hehe jeg tror du har et markeringsbehov eller noe Ken, arroganse blir som regel møtt med 1-3 reaksjoner, fornærmelse, sinne, eller latter. Utrolig sjeldent det man håper på; respekt. :) Forøvrig så vet jeg ikke hvordan sofaer dere har på mysen eller hvor tett tre voksne personer sitter i dem, men 200 liter vann har en tendens til å bli plassert på 100x40cm? Vel ingenting galt med å sitte litt intimt. :)


Gidder ikke kverulere med deg jeg, var faktisk du som begynte og latterlig gjøre meg og hvordan jeg har innredet huset MITT.
Men kanskje vi har litt mere kvalitets møbler enn deg da, siden tyngde ofte gjenndspeiler kvalitet på møbler(har drevet i den bransjen også så vet litt hva jeg snakker om).

Men nok off topic snakk for meg i denne tråden.

Man bruker ihvertfall ikke teppe under karret.........Da blir gulvet fint med all den vannsølingen Dere driver med.
Og nei jeg er ikke ute etter respekt på AF, er her kun for å dele erfaringer og lære noe nytt.
Ikke krangle nå, da, folkens.

Linka: hvis det er metallbein på stativet, og disse ikke har noen spesiell beskyttelse på enden, bør du nok legge noe under. Møbelknotter i filt beskytter ikke nevneverdig mot slikt, som noen påpeker lenger oppe.
Hvis det er plastplugger i enden av beina holder det sannsynligvis godt uten noe spesielt under, men hvis du vil være helt sikker kan du jo finne noe som ikke lar metallet gnage seg gjennom, som stein eller flis.

Se om du har noe som du ikke synes blir stygt på gulvet, og sett beina oppå det, hvis du er bekymret.

LJ
vist man rekner ut kor mange kg per kvadrar cm beina er så er det mer vekt i en full lasta bokreol, og ikkje minst en stilett hel med vekten at en person over. men det er vel justerbare bein så lenge man vatrer dette så blir jo trykket helt likt på alle beina.
odin andersen
vist man rekner ut kor mange kg per kvadrar cm beina er så er det mer vekt i en full lasta bokreol, og ikkje minst en stilett hel med vekten at en person over. men det er vel justerbare bein så lenge man vatrer dette så blir jo trykket helt likt på alle beina.


Jepp endelig en som har forstått poenget.
Ken Myrseth
Gidder ikke kverulere med deg jeg, var faktisk du som begynte og latterlig gjøre meg og hvordan jeg har innredet huset MITT. Men kanskje vi har litt mere kvalitets møbler enn deg da, siden tyngde ofte gjenndspeiler kvalitet på møbler(har drevet i den bransjen også så vet litt hva jeg snakker om). Men nok off topic snakk for meg i denne tråden. Man bruker ihvertfall ikke teppe under karret.........Da blir gulvet fint med all den vannsølingen Dere driver med;). Og nei jeg er ikke ute etter respekt på AF, er her kun for å dele erfaringer og lære noe nytt.


Hehe når en godt voksen mann hoverer med hvor fine møbler og gulv han har så trenger jeg egentlig ikke å kvervulere så mye mer med deg Ken

Angående tepper så er det sånn at de klønete vannsølerne gjerne har så elendige gulv at de kan ta vannskader over tid, det finnes tepper ment for å ta vannsøl (I moderate mengder) gjerne sett på bad.

Uansett så var løsningen med å legge fliser/stein under en god en. (særlig hvis man har elendig hus med ujevnt gulv, så kan man regulere det så vekten blir jevnere fordelt.) Men dette kan ødelegge litt av "looken" da.
Der jeg leier ligger det en elendig (men ny) parkett på gulvet. Blir dype merker med en gang. Jeg har derfor på 250 literen min lagt under noen beskyttelsesgreier i hardplast, formet som en firkant. Tror jeg fikk tak i det på en jernvarehandel. Var i allefall ment til å bruke under tunge møbler. Om det er nødvendig aner jeg ikke, men føler meg tryggere med å ha det siden jeg leier kåk med idiotisk gulv...
Tenyrafar
[QUOTE=Ken Myrseth] Gidder ikke kverulere med deg jeg, var faktisk du som begynte og latterlig gjøre meg og hvordan jeg har innredet huset MITT. Men kanskje vi har litt mere kvalitets møbler enn deg da, siden tyngde ofte gjenndspeiler kvalitet på møbler(har drevet i den bransjen også så vet litt hva jeg snakker om). Men nok off topic snakk for meg i denne tråden. Man bruker ihvertfall ikke teppe under karret.........Da blir gulvet fint med all den vannsølingen Dere driver med;). Og nei jeg er ikke ute etter respekt på AF, er her kun for å dele erfaringer og lære noe nytt.


Hehe når en godt voksen mann hoverer med hvor fine møbler og gulv han har så trenger jeg egentlig ikke å kvervulere så mye mer med deg Ken

Angående tepper så er det sånn at de klønete vannsølerne gjerne har så elendige gulv at de kan ta vannskader over tid, det finnes tepper ment for å ta vannsøl (I moderate mengder) gjerne sett på bad.

Uansett så var løsningen med å legge fliser/stein under en god en. (særlig hvis man har elendig hus med ujevnt gulv, så kan man regulere det så vekten blir jevnere fordelt.) Men dette kan ødelegge litt av "looken" da.
Et ord til deg: Tulling........
Heisann!
Aner ikke hva som egner seg best og ha under jeg.. Men det første som slo meg var evt en slik slik under hvert bein ? Eller så kan du jo være heldig og få tak i fin skifer i eksakt samme tykkelse og legge under.. Ser jo litt finere ut

(første gang jeg linker til noe, wohoo, men var den sorte firkantede is skrapen jeg tenkte på)

Uansett hva du gjør, lykke til ihvertfall
Kenneth Skjerven
Aner ikke hva som egner seg best og ha under jeg.. Men det første som slo meg var evt en [URLBLOCK1] slik under hvert bein ? Eller så kan du jo være heldig og få tak i fin skifer i eksakt samme tykkelse og legge under.. Ser jo litt finere ut :) (første gang jeg linker til noe, wohoo, men var den sorte firkantede is skrapen jeg tenkte på) Uansett hva du gjør, lykke til ihvertfall :)


Hmm.. Pappa hadde en sånn i bilen.
Men tror han hadde blitt småsur hadde jeg stukket av med den

Det var lagt på noe beskyttelsegreier fra før, så dette ordnet seg. Karet står nå i stua sammen med de 3 andre og sprer glede å trivsel
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap