Kan vannverdier påvirkes av föring av yngel?

Jeg driver å förer tetraynglingen min med LIQUIFRY 1 "food for Baby Egg Laying Fish". Jeg synes amoniakktesten min kanskje var litt mer gul i dag, men det er jo ikke rett i forhold til resultatene! De skal jo ikke bli lysere, bare mørkere...om jeg da ikke har -amoniakresultat. -1 eller noe
Plussmedlem
Fôr skaper avfall. Enten som rester eller avføring.
Så ja, fôring kan påvirke vannverdier hvis filteret ikke klarer å håndtere avfallsmengden.
Ddet var ikke helt det jeg mente. Jeg lurer på om selve middelet som på en måte er flytende vil avgi farge som kommer på testene. Men nå er alle prøvene i riktig farge

Den fargen jeg snakket om er en farge som ikke finnes på fargeskalaen og som i såfall ville gitt under 0..
Jeg vet ikke om akkurat liquifry vil påvikre testfargen (tvilsomt), men fargen på selve akvarievannet kan påvirke fargen på testresulatet (f.eks veldig brunt vann pga røtter). Det er vel derfor JBL har to testglass, hvor det ene fylles med vann fra karet og det andre med vann+testdråper, slik at vi kan korrigere for evt. farge på akvarievannet når vi leser av testresultatet
er jo bare å teste etter at vannet har klarnet hvertfall hos meg var ikke vannet "hvitt" så veldig lenge når jeg brukte liquifry, og jeg hadde heller et par dråper for mye enn for lite :p
Åja.. liquifry gjør vannet hvitt...! Har en flaske stående, men har aldri brukt det selv. Kan nok tenkes at testen kan bli ekstra lys i fargen om vannet testes mens det enda er hvitt etter fóring, ja.
takk for svar! Har ordnet seg, og jeg tror ikke det var föret, men jeg har ikke opplevd det igjen så da var det bare noe galt jeg gjorde sikkert
Tilfeldig bekjentskap
© Holotype MNRJ 40720
Reklame for plussmedlemskap