Velkommen til min akvarieverden :-) (side 10)

frosken
Oi,jeg har silikonert oppå det som var.Tenkte jeg skulle silikonere to ganger(en gang til sent i kveld),men det er kanskje ikke så lurt som du sier. Dette karet er maks tre år,så den "gamle" silikonen er ikke så gammel.Var litt overrasket over at dette kunne skje. Er glad denne reolen ikke sto i stua... Klemz



Jaja gjort er gjort sa musa...... Du kan jo være heldig at dette holder, men om JEG skulle tettet det ville jeg byttet ut hele den fugen som lekker. Ser ut til at begge karrene jeg re- silikonerte holder tett i allefall. 160L er jo allerede oppe å går med div ciklider som skal over i 720n som jeg skulle vaske, men ikke har skjedd enda ;- =(

TTT: ting tar tid.
jeg vet ikke hvor det lekker,det er problemet.Og jeg orker ikke tanken på å ta ut karet av reolen,jeg slet en del med å få det på plass.
Så jeg har silikonert godt i bak kant på akavriet,helt fra bunnen av og opp.Dette hadde jeg tenkt å gjenta 2 ganger,så får vi se.
Er det utett når jeg fyller det da etter tørking,så kan du få lov til å si:Hva var det jeg sa ...

Denne reolen har helt tette sider,med deksler i forkant så det er nesten ikke mulig å oppdage slike katastrofer før det har rent en del vann.Men nå er jeg obs ved fylling i hvertfall.

TTT-velkommen i klubben




Håper jeg slipper å si Hva var det jeg sa ...
da jeg håper du får det tett. Skjønner du vil gjøre det på enkleste måte når det er så mye arbeid med å ta det ut og sette det inn igjen. Det ordner seg sikkert også for "snille piker"
Var på Harry tur i dag,og innom Dahls.Det ligger jo nesten ved veien,så greit med et besøk når en er på de kanter.
Denne gangen hadde de sakura reker inne,dette er visstnok en variant av kirsebærreker som er meget røde.
Gleder med til å følge disse i karet,og håper at de trives.
Har prøvd noen arter før,og uansett hva jeg gjør så dør de.

Her er linken til mine nye sjarmører:



Så det har ikke blitt gjort noe i karene i dag,men må ned og ha et vannbytte før leggetid ,i 54 literen som fikk inn fisk for fort grunnet denne "#¤%& 160 literen som ikke holdt tett.
Silikoneringen min er under standar,så det skal bli spennende å se i morgen kveld om det er tett.Det er ikke små tynne,rette streker med silikon for å si det slik...
Er det utett må karet ut, orker ikke tenke tanken engang.
Pumpa til 160 literen går i et annet kar,så det holder seg fint til oppstarten igjen.

Gleder meg til å få corydoras weitzmani i hus,skulle bli kontaktet av selger når disse var klare til avhenting.
frosken
Var på Harry tur i dag,og innom Dahls.Det ligger jo nesten ved veien,så greit med et besøk når en er på de kanter. Denne gangen hadde de sakura reker inne,dette er visstnok en variant av kirsebærreker som er meget røde. Gleder med til å følge disse i karet,og håper at de trives. Har prøvd noen arter før,og uansett hva jeg gjør så dør de. Her er linken til mine nye sjarmører: [URLBLOCK1]




Grattis!!! Var kjempe fine i fargen disse Trine. Kjøpte du mange? Men jaggu er de små... 20-25mm er ikke store karene. Hehe. Fant noen småttisser her i dag også som du sikkert har lest om i tråden min i kveld? Vet du føller med der...... SMIL

Klemz
Ja,grattis du også med småttinger Moro når det kommer småtasser rekende forbi som du ikke visste var der. Følger jo med ,må jo følge med på hva som skjer ute i den store vide verden

Sakura rekene var ikke så røde som på bildet i databasen desverre,men det kan være at de er litt mer "usynlige" før de har blitt kjent i sitt nye hjem.
Foreløpig er kirsebærrekene mine rødere..

Fikk akvariebladet fra klubben i dag,skal bla gjennom det før jeg legger meg.

Nå er det tatt vannskifter nede,så får jeg ta algeveksten på rutene en annen dag
Det trengtes visstnok det også så jeg
Et siste bilde i dag,denne gangen av rekearten neocaridina sp.
Sittende på en staurogyne-plante:



[External Image]
Prøvde å fylle vann i 160 literen som var lekk,og den er fortsatt lekk.Stønn
Jada Leif,da er det bare å si"hva var det jeg sa"....

Da står jeg fast med dette karet som er lekk,har mest lyst til å selge dette unna og kjøpe inn et nytt som er helt tett.
Kjøper må hente det ut av reolen selv...

Jaja...
frosken
Prøvde å fylle vann i 160 literen som var lekk,og den er fortsatt lekk.Stønn Jada Leif,da er det bare å si"hva var det jeg sa".... Da står jeg fast med dette karet som er lekk,har mest lyst til å selge dette unna og kjøpe inn et nytt som er helt tett. Kjøper må hente det ut av reolen selv... Jaja...



(H)uff da. Jeg lovet å ikke si....................... så det gjør jeg ikke daten min. Jeg vet bare av erfaring at å klatte på slik som her har ofte ikke noen gode resultater. Men en kan være heldig. Om du skal re-silikonere karret kan jeg hjelpe deg med det Frosken. Kanskje greit da å silikonere hele karret slik at en er sikker på at det blir tett. Skal du selge det taper du jo på det om kjøper selv skal bytte silikon. Om du vil kan du ta med karret på klubben torsdag sammen med silikon, så skal jeg få hjulpet deg i løpet av noen dager. Du får det levert på døra tett...... og ferdig for nye eventyr. Eller selg det. Take it or leave it

klemz
Ååå,så snill du er -selvsagt er jeg klar for nye eventyr!
Jeg tar i mot dette tilbudet,hvis du lover å ikke le av silikoneringen/klattingen min ...
Holder det med en tube silikon,eller skal jeg ta med to til torsdagen?
Du må love å sende regning,dette er jo masse ekstrajobb for deg.

Må si humøret mitt steg betraktelig etter denne gladmeldingen,følte jeg sto virkelig fast her

Ønsker deg en riktig god natt og klemz


frosken
Ååå,så snill du er -selvsagt er jeg klar for nye eventyr! Jeg tar i mot dette tilbudet,hvis du lover å ikke le av silikoneringen/klattingen min ... Holder det med en tube silikon,eller skal jeg ta med to til torsdagen? Du må love å sende regning,dette er jo masse ekstrajobb for deg. Må si humøret mitt steg betraktelig etter denne gladmeldingen,følte jeg sto virkelig fast her Ønsker deg en riktig god natt og klemz Hehe ja tenker du er klar for nye eventyr jeg ;- =) Skal ikke le av klattingen din, men må nok fjerne den...... Kommer litt ann på om du kun skal ta den ene siden av karret hvor lekkasjen er, eller om du skal ta hele karret, i forhold til 1-2 tuber. Må nok regne med at det tar noen dager Trine for, fredag reiser vi 18 stk fra jobben ti København... Uff, merker det i hodet allerede. Tenk deg 18 bryggeri sjauere i Køben..... Ohoi. Godt å høre at humøret ditt steg, for du er jo alltid glad og har alltid et smil på lager, iallefall i de fora vi "dater". Regning? Har vel hørt ordet, men har ingen ordbok her.... Ta det med deg på torsdag du vennen så ser vi hva vi skal ta, den ene siden eller hele. Masse masse klemmer fra en som liker å glede ;- =)
Skulle gjerne vært flue på veggen når gutta tar tur til København
Husk badebukse og dansesko!

Vi snakkes på torsdag.
Skal forberede den andre halvdelen i huset her på at karet skal ut...
Det gikk knirkefritt å få 160liters karet ut av reolen,og vasket ren på plenen.Dette var det jeg gruet meg til,men ingen sure miner av den grunn
Nå står den i bilen min,så skal Leif få overta jobben i morgen med å silikonere om karet.Noe jeg ikke klarte med klattingen min.Det skulle ha vært strøket glatt visstnok,men,men.Overlater det til eksperten

Det ble tomt i toppetasjen i reolen.
Tror jeg tar med noen fisker til auksjonen i morgen.Det er klubbmøte,og sikkert noen som har plass til disse fiskene som ikke lengre bor i toppetasjen ..

Ellers så har de blå acaraene lagt egg for n'te gang.Denne gangen er hunnen mer påpasselig,og svømmer ikke vekk fra eggene slik hun har gjort etter egglegging før.Så får vi se da,men jeg har mine tvil.

Sakura rekene har bodd seg inn i det nye karet,og blitt mørkerøde.Disse er mer stille enn kirsebærrekene,ser ikke at de spiser engang.De dør ikke ,så noe mat må de få i seg.Masse mose har de også
Kirsebærrekene kaster seg over all mat,men disse tar livet med ro rett og slett.
Sakura rekene har fått yngel
Det har sittet flere småttinger på glasset i kveld,trodde først det var noe bøss helt til jeg tok en nærmere titt.Bøsset hadde ben og var en miniatyr kopi av sine foreldre(mer fargeløse)
Jeg visste ikke at rekene var store nok til å kunne få babiser,har heller ikke sett noen av de med egg heller..

Før i kveld var jeg på akvariemøte i klubben og der var det fordrag om saltvann,litt om oppsett,hold og ikke minst feller en kan gå i når det gjelder fisk/levende stein osv.Ikke alle fisker forblir like små bestandig,og det kunne hende noen av fiskene spiste på ting de ikke skulle.Kjenner meg godt igjen fra fiskene som lever i ferskvann,men en lærer etterhvert.

Hadde med en del poser med fisk som går i den lille 54 literen,som en nødhavn siden 160 literen sprang lekk.Disse ble solgt på auksjonen
Nå er det forventet en nitritt topp i 54 literen,og selv om det ikke var lett å velge ut hvem som måtte forlate karet så var det en nødvendighet.
Jeg bytter ca.50% vann hver dag,og må fortsette med det en god stund til.
Nå er det mindre fisker der,så karet har ikke så stor belastning med fisker som det hadde.

Kom hjem med litt fra auksjonen allikevel,takk til deg Leif
Noen endlers i en pose,som rakk å yngle innen jeg kom hjem.Så da var det 20+ som kom opp i karet med sine artsfrender.Alltid kjekt med nye gener i en stamme.
Og 1 kloreke i glass.Denne ble satt sammen med sine artsfrender,men hadde klørne ute lenge før den roet seg.De fikk litt mat,en pellets hver seg -da satt de fornøyd på hver sin kant og gomlet lenge

Og 160 literen,ja den ble med Leif hjem.

frosken
Det gikk knirkefritt å få 160liters karet ut av reolen,og vasket ren på plenen.Dette var det jeg gruet meg til,men ingen sure miner av den grunn Nå står den i bilen min,så skal Leif få overta jobben i morgen med å silikonere om karet.Noe jeg ikke klarte med klattingen min.Det skulle ha vært strøket glatt visstnok,men,men.Overlater det til eksperten :-)



Dette ble senere enn jeg trodde i dag. Ja det ble en hektisk dag Trine. Først jobb, så rett på kurs, stikke derfra en 1/2 time før tiden for så å rekke akvamøte i Drammen. Derifra bar det på besøk til en jeg ikke hadde sett på aldri så lenge og klokka ble 24 før jeg kom meg derifra. Ja tiden går i godt selskap. Hjem og fordele en drøss med halvliters bokser (eh... tror det heter brus....?, pappabrus) i 13 poser. Ja slik er det å stå ansvarlig for drikkevarene som skal nytes før.... avreisen til København. Pakket så kofferten og ja Trine, jeg klarte ikke vente med karret ditt. Har skrapet ut det du her kaller klatting. Kan vel si det ordet passer greit for jeg jeg skar ut. Etter turen til Danmark blir det å fin- skrape og vaske det helt rent med isopropanol før jeg gyver løs med silikon sprøyta, om hodet fortsatt er på plass (!) Klokken er passert 02.00 og ja jeg burde vel vært i seng da ferden til jobb begynner 05.00- Har ingen her nå heller til å jage meg i seng, men klarer det fint selv ettersom jeg er sliten etter en lang dag. Håper karret blir tett til uken og at et stykke pent arbeid blir utført og at du blir fornøyd. Men Trinemor, jeg er ingen expert, så det er klart!!! Som man siger: man tager det man haver.... Ønsker deg og alle dine trådlesere en riktig god helg, jeg vet min blir det ;- =)

Masse klemmer fra Leif
Trine jenta mi, jeg bare må....

Hva var det jeg sa? Uff det var jo det jeg IKKE skulle si. Men sier heller god natt ; )
God natt vennen
Hva skulle jeg gjort uten deg???

Ønsker deg en riktig god tur,og husk å rekke bussen tilbake til båten !
frosken
God natt vennen :-) Hva skulle jeg gjort uten deg??? Ønsker deg en riktig god tur,og husk å rekke bussen tilbake til båten !



Nei si det Trine. Du hadde nok hatt mange sørgmodige stunder da, hehe. Må jo være litt behjelpelig da vettø vennen. Buss? Trodde dem hadde bestilt fly til meg jeg da..... ! Skuffet igjen. Scalaren fant seg fort til rette i 160L hjemme og er kjempe fin å se på. Kanskje jeg finner på å kjøpe en til? Må fly, dette er ikke populært i arbeidstiden. OBS har reise feber og gleder meg. Klems fra experten, hahahahahaha. Skravle experten da...
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap