Velkommen til min akvarieverden :-) (side 28)

Sjokoladene er helt topp
I går gjorde jeg kanskje noe dumt,de begynte begge å få litt rødlig drakt.Den ene fikk røde loddrette striper,og den andre fikk et rødt "skjørt".De svinset rundt hverandre,og hadde det egentlig fint i hverandres selskap.
Men,så var det leggetid her da-og jeg skrudde av lyset.Og vips,så var de forvandlet til blad-etterligninger igjen.De får farge etter omgivelsene,akkurat som en kamelon.Og kan til tider se ut som blader der de gjemmer seg blandt catappa bladene som ikke er falt ned på bunnene enda.(også flyteplantene elsker de å gjemme seg i)
Kanskje det hadde vært en munnfull utpå natta om jeg ikke hadde skrudd av lyset...?

Disse to valliantiene er evig sultne...De står og ser på meg helt til det kommer ned noe godt,og da er det greit.En liten stund i hvertfall
De har fått noe flakfor, nyklekket artemia,[URL=Cyclop-eeze]cyclop-eze[/URL] og ikke minst røde myggiser.Skulle nesten tatt bilde av hannen der han dro rundt i karret med nesten alle myggisene jeg slapp oppi der :o)

Vet at mye foring gir nitritt,så de har fått vannbytter.Og ikke minst,sjekker jeg jevnlig at vannverdiene ikke blir dårlige.

Bilder fra i kveld,av litt ymse kvalitet...

Begge Valliantiene svinser rundt hverandre på bildene:

[External Image]


[External Image]





[External Image]




Ser du om han blåser opp haka til henne? Hvis han gjør det er det veldig nærme at det skjer noe
ååå dette er så nydelige fisker. Håper de fortsatt får det fint hos deg og at du klarer å drette de. Lucky u ;o) Skulle hatt et kar med vailanti...
Hei på dere begge to


Jeg har ikke sett at han har blåst opp haka,men skal følge nøye med videre.
Blir spennende,for hvis tidsintervallet er i rute så skal disse leke om ikke så altfor lenge.
Håper jeg klarer å drette disse,men valøren står til gull og det betyr at det er litt vrient da..

Kanskje det blir noen sjokolader hos deg etterhvert ,Bettina?
frosken
Hei på dere begge to :-) Jeg har ikke sett at han har blåst opp haka,men skal følge nøye med videre. Blir spennende,for hvis tidsintervallet er i rute så skal disse leke om ikke så altfor lenge. Håper jeg klarer å drette disse,men valøren står til gull og det betyr at det er litt vrient da.. Kanskje det blir noen sjokolader hos deg etterhvert ,Bettina?


Ja kanskje det! Har ingen kar til det nå, men mulighetene er mange!
Er litt usikker på Vallianti-hannen om han blåser opp haka eller ei...?
Trodde han skulle blåse opp denne virkelig stor så det syntes,men han jobber hele tiden.Litt ut med dobbelthaka,inn med dobbelthaka,..og sånn holder han på.
Ingen lek enda som jeg har sett.


Kom ikke inn på AF i hele går,det var kjempekipt
Alt går så treigt her inne etter at nye AF ble lansert,mye reklame som skal komme på plass før sidene vises,bildene er stukket ut før de popper på plass i riktig format o.s.v.
Savner gamle AF jeg..
Han blåser den ut og så slipper han igjen. Han vil bare vise henne hvor stor plass han har til eggene. Han har jo ingen andre hanner å måle seg med men gjør det likevel

Jeg prøver nå å bruke firefox istedet for explorer for jeg har hatt akkurat samme problem som deg. Tror det fungerer bedre nå
har ikke noe problemer med AF, er det ikke linja di som har problemer?

Utrolig tøffe de fiskene du adopterte.
Kanskje det er linja mi som er problemet.Men de startet ikke før alle de nye oppdateringene kom,så trodde det var problemet.Skal sjekke linja og se om jeg kommer til bunns i dette.

Ja var ikke de tøffe de fiskene
Men det ser ut til at de er mer intressert i meg enn i hverandre så snart jeg kommer inn i rommet...
Forrige uke fikk mayaene 2 kull,og poecilia salvatores fikk endelig sitt kull i dag.
Synes synd på henne,for hun har prøvd å få ut ungene i to dager nå.Magen hennes flatet ut som den gjør når de skal føde,og en av ungene har hatt finner ute siden da.Og nei,det var ikke noe annet som skulle ut.
Håper hun overlever strabasene,for nå er det nok ca 30 avkom i karret som piler rundt...
I dag tidlig fant jeg poecilia-hunnen død i karret.Det ble for mye med den lange fødselen,men det kan ha hatt noe med alderen å gjøre? Hun var fullvoksen,men uansett hater jeg det når fisker dør.
Alle småttingene hennes farter rundt,så jeg håper de vokser opp alle sammen.

En hel gjeng med praktbotiaer ble over ført til et større karr,en 375 liter i dag.Håper ny eier liker disse artige sorte og røde bunnfiskene.
Den ene elsket å ligge på siden,det er faktisk den første praktbotiaen jeg har hatt som har gjort dette hos meg.Ser på forumet at dette er vanlig,men som sagt jeg har kun sett det på denne ene fisken.
Tror jeg skal sende en liten mail til ny eier og informere om det,så hunfår like stort sjokk som jeg fikk...
Det var lett å fange de i dag,for de har okkupert mallehula i 250 literen .6 stk botiaer i en vanlig mallehule,utrolig at de fikk plass.Malla lå i hulekantene og ville gjerne inn,men det gikk ikke...

Ser ut til at AF har fått litt mer fart på seg,og det er veldig fint å slippe å sitte å vente på at all reklamen skal komme på plass før AF virker. Bra!!

Hihi,praktbotiaen klarte å lure ny eier også
Den la seg på siden for å sove,så den måtte pirkes på -da svømte den videre :o)
1

sverddrager 'mayae' baby 1 uke



2.




corydoras schwarzi


Æsj,nå får jeg ikke lagt opp store bilder til dere...
Finn fram lupe folkens,dette er smått!!!!!
Idag har de småkresne klovnekilliene faktisk nedverget seg og spise artemia flak! Vanligvis rynker de omtrent på nesen når flakforet er blitt forsøkt servert. Så da ender de inn med artemia, eller noe smått frossenfor som bosmider

Praktbotiaen ligger i skrivende stund på siden nesten i vannskorpa og "chiller"... Marmor er noget mer avslappet til sovestillingen idag, så tror jeg kan la være å pirke idag

Så fint å høre litt om fiskene som engang bodde her hos meg
Det er rart med den ene praktbotiaen,det er den eneste jeg har opplevd å legge seg på siden.Men moro å se på den der den ligger og slapper av !

Vet du forresten kjønn på klovnekilliene?
Jeg er litt usikker på kjønn,men det vises på fargene på halen etter det jeg har skjønt?


Så en liten oppdatering om sjokoladene:

Lite nytt siden sist,de spiser meg snart ut av huset men ellers skjer det lite...

Det virker som om de ikke er helt samstemte om når de skal begynne lek.Enten så er hun kjempeklar med de utroligst flotte fargene jeg har sett på en fisk noen gang,eller så er hun meget avvisende når hannen har lyst.Han blåser opp kjakan noe veldig,ligger sidelengs og prøver å innynde seg.
Kanskje stemningen øker hvis jeg demper belysningen og tenner noen stearinlys ...
He he he spiser deg ut av huset ja Jeg tror grunnen til at de er så sultne er at de har lekt såpass jevnlig. Hun blir i alle fall fryktelig tynn hver gang hun har sluppet eggene. Tar nok litt på å produsere så mange egg.

Hva ligger ph på hos deg nå?
Hadde vært intressant å se om de får til noe bedre hos deg enn hos meg hvis du klarer å holde ph lavere enn det jeg gjorde. Min lå og bikket på 6+ og 6-
Nå virkelig sitter jeg på henden mine,og grunnen til det er Monao sin nedtrapping på karr og ikke minst corydoras grupper.
En stor gjeng med Weitzmanier er lagt ut for salg og jeg kan bare se for meg dem i et stort akvarium :o) Spesielt her hos meg....
Dette er en hel gruppe på 20-25 fisk,og det er virkelig nyydelige corydoraser.


Heisann Lisbeth.
Målte ph før i kveld,og den er enten 6.4 eller lavere.Har bare målesticks her,og ikke dråper som kan måle.
Fargen ble lysegul,litt lysere enn på esken.Derfor tror jeg den er litt lavere.

Det er en endring hos hannen i dag,han er hoven i kjevepartiet og det ser nesten ut som om at han tygger allerede.Men der har de munnrugende bettaene lurt meg før,så jeg går ikke på den en gang til..
En test for dette: Gi fisken mat,og hvis han spiser så har han ikke yngel i munnen.
Am-topp pumpe renset 19.september
I dag ble utvendig pumpe ( en Am-topp) renset for første gang siden den kom i hus.
Kjøpte stuekarret ferdig innkjørt,og synes det var veldig ok.
Et tonn med møkk ble spylt vekk på plenen....
Nå håper jeg at jeg kan slippe å åpne pumpa igjen før våren kommer og jeg kan gjøre dette ute.

Har begynt å planlegge hva som skal være med på neste ukes DAK- storauksjon,håper å kunne frigjøre noen karr.Trenger sårt noen oppvekst-karr til småttingene.
Tar nok med noen maller og ciklider.Skal se om det er nok reker,så blir det kanskje noen poser med det også
Men kjenner meg altfor godt, jeg kommer nok drassende med noen poser hjem igjen -garantert-om det dukker opp noe spennende på auksjonen !!

Yngelen til poecilia salvatores vokser raskt.De må snart ut av sin 5-liter


Stuekarret






[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap