Velkommen til min akvarieverden :-) (side 32)

Lisbeth
Merry christmas :)


god jul og snart godt nytt år.

Espen
Takk det samme til dere begge

En liten oppdatering her:

Vallianti-hannen har tygget,og ja han spiste de opp likegjerne slik han er vant til
Han hang så fint i et hjørne,mørk i fargen og uintressert i mat og med store kjaker.
I går var han på mat jakt sammen med madammen igjen,så da gikk det skeis nok en gang...
Godt det snart er nytt år og nye sjanser
2011 here we come !!

frosken
Takk det samme til dere begge :-) En liten oppdatering her: Vallianti-hannen har tygget,og ja han spiste de opp likegjerne slik han er vant til ;-) Han hang så fint i et hjørne,mørk i fargen og uintressert i mat og med store kjaker. I går var han på mat jakt sammen med madammen igjen,så da gikk det skeis nok en gang...


Å forbaskade dumme vaillanti! Skjønner ikke hva som gjør at det ikke funker. Men kanskje surere vann gjør susen?
Tja,skal prøve om jeg klarer det.

Kunne torvfiltrering være en ide?
Hadde en flaske med eikebark ekstrakt stående,som jeg kjøpte når jeg var innom Avifauna på Danmarks ferien i sommer.
Ser hvordan det går i første omgang,så blir det nok noe tiur torv etterhvert kan jeg tro.Det er nok er en billigere variant,enn den flasken jeg har her....

Ser det kommer endel yngel i guppy bestanden min her.Små gule guppyer,riktig søte.
Foreldre gruppen er utstillingsguppy,som kalles for blondt undersverd.En oppdretssvariant,gul bunnfarge der hannen får røde tegninger og som sagt et undersverd helt bakerst.

Var og hentet noen corydoras green laser i går,og de var riktig fine i størrelsen.Nytt karr i går og røde myggiser i dag,så ser jeg at de svermer som gale i skrivende stund .Om det blir egg gjenstår å se,kvelden vil vise
Varianter av hale hos guppy
Varianter av hale hos guppy:


[External Image]
Ahh nå skjønner jeg hvorfor de to labyrintfisk-gutta jeg var på fiskeshopping med ikke var enig med meg når jeg kalte en lakrisgurami med spiss hale for lyrehale

Trodde spiss hale hette lyrehale jeg :p
Hehe,ikke lett å vite rett bestandig .Syntes denne oversikten var verdt å lagre.Jeg er nok påståelig jeg også helt til det motsatte er meget godt bevist
Mon tro type hale jeg har Frosken? Knegg knegg
LOFFA
Mon tro type hale jeg har Frosken? Knegg knegg


Ingen djevelhale håper jeg
Hmm,den eikebark ekstrakten var virkelig effektiv.
Jeg tok det jo oppi flere karr når jeg først spratt korken på den flaska.Flere av de munnrugende bettaene leker i kveld,den med rød sideblink og editaene.
Den med rød sideblink ble jeg oppmerksom på under pumpa,et mørkt og rolig sted .Det var to stykker som svirret rundt hverandre,og hannen fikk mer og mer oppblåst munn etter alle eggen han fanget opp.
De tovet seg sammen,og hunnen la seg på ryggen og ut spratt det masse egg.Var hannen for treg,så spiste mor opp eggene selv.Men skjønner ikke hvordan han får plass til alle eggene,for ikke å snakke om 10 dager frem i tid når ynglene snart er klare for å slippes.

Ingen egg på de grønne coryene i kveld.
Munnrugende betta med "sideblink" er Betta foerschi .
Flott den oversikten.
Kopierer den til min egen tråd for fremtiden. hehe

Bare et spørsmål: hvordan bruker du torv filtrering? Legger torv i en slik biopose?
Stod ikke noe på torveska mi.

Espen
Kopiering er nok sikkert helt greit
Har bare lest om torvfiltrering,og da skal det visstnok legges i en pose i filteret så det ikke flyter overalt.Dette skal gi en jevnere ph verdi over tid.
Får nok kjøpe en pose med tiur-torv siden jeg har endel fisker som gjerne ønsker lav ph,det får bli et akvaristisk prosjekt for 2011.
Hva slags torv er det du har kjøpt Espen?
hobby tror jeg.
Leser at flere som kjøper på hagesenter, men jeg har ikke plass til en slik 25kg sekk. hehe
Kjøpt inn egentlig for å få egglegging i, men tenker å prøve å få ned ph'n litt til så da passer det bra.
Oi,25 kilos sekk....Det var litt mer enn jeg trenger..jaja,finner nok en løsning på det.
Hobby sitt produkt skal være bra,har aldri hørt noe negativt om det.Er det killi du skal drette på,siden du nevner at det er til å legge egg i ?
SÅ VAR TIDEN INNE TIL Å ØNSKE DERE ET RIKTIG GODT NYTT ÅR! MÅTTE ALLE DRØMMER BLI VIRKELIGHET
frosken
Oi,25 kilos sekk....Det var litt mer enn jeg trenger..jaja,finner nok en løsning på det. Hobby sitt produkt skal være bra,har aldri hørt noe negativt om det.Er det killi du skal drette på,siden du nevner at det er til å legge egg i ?


det som var tanken ja.

Godt nytt år.

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap