Går kirsebær reker med noen av disse fiskene`?

går kirsebær reker med:
scalare
plati
pansermalle
kuliål
sommerfuglciklide
zebra fisk
kardinaltetra
Kirsebærreker går vel generelt ikke med fisk den kan passe i munnen på. Og hvis ikke den voksne reka passer i munnen på en liten fisk, så er det garantert at rekebabyene gjør det. Noen igjen har jo erfart at mange fisk går fint sammen med rekene, men jeg ville ikke tatt sjansen.
Corydoras går som oftest greit sammen med reker
De andre du ramset opp ville jeg ikka plassert sammen med rekene.
Taina
Corydoras går som oftest greit sammen med reker :) De andre du ramset opp ville jeg ikka plassert sammen med rekene.

Enig. Corydoras og kuhlii er trygg å ha sammen med reker, men de andre vil ta og forsyne seg..
Du kan ha kloreke
det går helt fint viftereke foreksempel
Jeg ville ikke satt kloreke sammen med kirsebærreke.
Har begge typer her, men i hvert sitt artskar. Kloreke går sammen med diverse fisk, men spiser alt de får tak i som er mindre enn de selv, eller større som er litt trege.
Ja tror også att det er bare kuhlii ålene og coryene som går med kisebær rekene, kanskje kardinal tetraene, menn ville heller i byttet til neontetra som er nesten helt lik men litt mindre
Unnskyld at jeg blander meg inn i tråden her.
Men jeg tenkte å lage en lignende tråd her, men slenger meg heller på denne her jeg.

Jeg lurte nemlig på om det gikk greit å ha kirsebærreker sammen med malawi?
Har nesten forstått at svaret vil bli nei, siden mange her allerede har skrevet at reker ikke passer sammen med fisk som har plass til reken i munnen.
Men jeg har hatt reker sammen med større fisk tidligere og det har gått bra. Har jeg da bare hatt flaks? Eller kommer det ann på fiskene?
Det går ikke
det funker ikke så bra det ensete jeg vil si til fisken din nyt det dyre moltide
nam nam
Maybe
Jeg lurte nemlig på om det gikk greit å ha kirsebærreker sammen med malawi?

Nei Det blir litt av et festmåltid for malawiene. En annen ting er jo at malawiene foretrekker helt andre vannverdier og sirkulasjonsforhold i karet enn kirsebærreker gjør. Hardt vann og høy ph over tid tror jeg kanskje ville utryddet rekene etterhvert uansett, dersom en eller to greide seg unna ciklidenes jakt på et levende måltid.

Ciklider generelt er og blir rovfisk. De spiser alt som passer inn i munnen, og det er et eller annet med rekenes måte å bevege seg på som gjør dem uimotståelige som "aperitif"
Ok, da er nok kirsebærreker en dårlig ide.
Er det andre reker som kan gå sammen med malawi?
Ja
har to foslag viftereke
indisk kloreke
roseenborgreke eller va nå den heter
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap