Testing av vannet

Jeg jobber innimellom på et sykehus og fant noen sånne sticks man bruker for å teste urin. Hmm...kankje det kan brukes i mitt nystartede akvarium da...? Disse måler blant annet ph og nitritt har jeg merket meg og tenkte høre på apoteket om di hadde disse. Noen som vet noe om dette eller bruker sånne?
Kan godt hende at urinsticks kan brukes til å måle pH-en i akvarievann, men tviler på at de er følsomme nok til å måle nitritten.

Dessuten er sticks helt utrolig dårlig å bruke! Prøvde med sticks en gang, viste 0 nitritt, mens dråpetesteren min ble knallrød! Kjøp dråpetester, så er du trygg!
oki=) på sticken er det hvitt uten nitritt eller rødt om det er nirtritt, ingen indikasjon på mye eller lite..for ta meg råd til dråpetestet etterhvert
På apoteket finnes det sticks i en slik "Test hjemme" pakke, for å se om man har urinveisinfeksjon. Disse sticksene reagerer på nitritt i urin. Nitritt i urinen betyr at man har urinveisinfeksjon.

Hvor følsomme de er, og om de bare slår ut ved et visst nivå, aner jeg ingenting om. Men de kostet 99 kr for en pakke med 4 stk eller noe, så det betyr at det er temmelig dyr nitritt-test for akvariebruk :p Det vil nok lønne seg å kjøpe en vanlig nitritt-test fra en zoobutikk eller nettbutikk.
Tja, spør du meg har man ikke særlig behov for å vite hvor mye nitritt det er i vannet, det skal være 0 uansett.

Men dråpetestere er ikke så dyre i forhold til sticks
Anbefaler på det sterkeste dråpetester! Det er bedre å skaffe det "føre var enn etter snar"! Trust me!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap