Planter til sand

hei er det noen som vet hvilke planter som trives best i sand?

Camilla
om de trives best i sand veit jeg ikke,men hos meg trives disse godt i sand iallefall:
sagittaria subulata, vallisneria gigantea, vallisneria 'tiger', vallisneria nana, sverdplanter store og små, hygrophila polysperma, limnofila sessioflora m.m

Og så har du alltids de som skal festes på rot som da ikke bryr seg om hva det er på bunn. F.eks anubias og javabregner
Jeg tror ikke det er noen planter som ikke trives i sand. Jeg har sand i alle kar og absolutt alle plantetyper jeg prøver vokser og trives!

Før jeg legger i sand legger jeg [URL=http://webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2983&HKatID=]torvplater[/URL] og plantegjødsel på bunn. Det gjør selvfølgelig at plantene trives enda bedre

4-6 cm med sand oppå dette.
Alle plantene jeg har trives iallefall utmerket i sanden jeg bruker. Så det er i grunnen bare å velge

Sanden jeg bruker har korn-str. 0.4 - 0.8 mm.
Det eneste problemet jeg ser er stilkplanter uten noe særlig røtter hvis du har maller eller andre som virvler sanda opp, så løsner disse plantene lett.
Og cabomba blir ikke så pen heller, da den fort kan bli full av støvpartikler som f.eks corydoras virvler opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap