Hva fórer dere fiskene med?

Hei!

Har:

Platy
Sommerfugl Ciklide
Neontetra
Ancistrus
Pansermalle
Kampfisk

Har alltid fóret dem med tørre flak, men tenkte jeg kunne kjøpe noe godt til dem..

Og da lurer jeg da på hva dere vanligvis kjøper og hvor mye det koster og hvor jeg kan få tak i dette

"vet at røde mygglarver kan være dødelig for sommerfugl ciklide"
ifølge fiskebasen!

Er det noe annet jeg burde være obs på så tar jeg stor pris på den informasjonen jeg kan få!

Mvh
Sindre

Artima, Svarte Mygglarver,Hvite mygglarver,Oksehjerte og Rekemix er noen altenativer.
Jeg fôrer guppyen min med blant annet erter, malletabletter og eggehvite (kokt). Alt dette går ned på høykant
Hvor kjøpte du Artima, Svarte Mygglarver,Hvite mygglarver,Oksehjerte og Rekemix?
Sindla
Hvor kjøpte du Artima, Svarte Mygglarver,Hvite mygglarver,Oksehjerte og Rekemix?

Dette er frossen mat "alle" dyresjapper har
Okai!
hvis det ikke er i butikken, er det noen plass på nettet jeg kan bestille noe?
Er det noen som vet akkurat hvorfor sommerfugl ciklider dør fra rød mygglarve?
Sindla
hvis det ikke er i butikken, er det noen plass på nettet jeg kan bestille noe?

Du bør nok ikke bestille frossen mat på nett (tror ikke det går heller). Den vil være passe tint og ekkel innen den kommer frem til deg. Stort sett alle butikker har frossentfor, men ofte nede i en litt anonym fryser så du bør spørre om du ikke ser det med en gang.
Jeg glemte å skrive røde mygglarver og cyclocser og afrikansk mix.
I min lokale dyrebutikk (Tropehagen Zoo) så har de en fryser, i den så er det pakker med: Artemia, Røde mygglarver, Hvite mygglarver, Oksehjerte, Reke Mix, Afrikansk Mix og cyklokser, men dem har ikke Svarte Mygglarver da!

Jeg har ikke kjøpt alt det jeg sa, det var bare altenavtiver.

Foresten så kjøpte jeg meg en pakke med røde mygglarver i dag)=resultatet når jeg brukte det=!Kjempe fornøyd med det.
Når man legger oppi en bit Røde Mygglarver, så smelter den ganske fort, så når det smelter så faller det sånne røde tråder nedover (larver) da sluker dem det som da man spiser spagetti.
Det blir som rød spagetti får dem. hehe!
Men et spørsmål:Er det rimlig for en pakke med 35 biter røde mygglarver for 42kr?
Alle de altenavtivene jeg skrev her netopp koster det samme.
Beglager at jeg kaprer denne tråden litt, men det jo i vært
fall i samme tema.
Platy-fan
Jeg glemte å skrive røde mygglarver og cyclocser og afrikansk mix. I min lokale dyrebutikk (Tropehagen Zoo) så har de fryser, i den så er det pakker med: Artima, Røde mygglarver, Hvite mygglarver, Oksehjerte, Reke Mix, Afrikansk Mix og cyclocser, men dem har ikke Svarte Mygglarver da! Jeg har ikke kjøpt alt det jeg sa, det var bare altenavtiver. Foresten så kjøpte jeg meg en pakke med røde mygglarver i dag)=resultatet når jeg brukte det=!Kjempe fornøyd med det. Når man legger oppi en bit Røde Mygglarver, så smlter den ganske fort, så når det smelter så faller det sånne røde tråder nedover (larver) da sluker dem det som da man spiser spagetti. Det blir som rød spagetti får dem. hehe! Men et spørsmål:Er det rimlig for en pakke med 35 biter røde mygglarver for 42kr? Alle de altenavtivene jeg skrev her netopp koster det samme. Beglager at jeg kaprer denne tråden litt, men det jo i vært fall i samme tema.

Må rette litt:
Artemia, ikke artima.
Cyklops, ikke cyclocs.
Her er insekter i gele som du kan bestille på nett.
Er det noe du sterkt anbefaler?
Det er et greit alternativ dersom du ikke får tak i frossent der du bor f.eks.
Fiskene mine ser ut til å like det godt. Synes det synker litt for fort slik at guramiene ikke rekker å få i seg like mye som de ville gjort med opptint frossenfor. De kan være litt treige.
skal prøve den en dag takk for tipset
Fòr i gelè er ikke bra for vannet.
Mange her på forumet har dårlig erfaring med sånt.
Jeg ambefaler deg å ikke kjøpe dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap