Så du syns slørhaler er ille?

Inaktiv bruker
Dette er verre enn slørhaler og teleskopfisk.
Blir nesten fysisk kvalm av dette

<embed src="http://www.youtube.com/v/6RPU1j4ppYY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Det var kvalmt ja. Men "slørhale" er vel en fellesbetegnelse på alle gullfiskene som er tuklet med? Så da syns jeg fortsatt at slørhale er ille -alle sammen!
Slørhale gullfisk er en betegnelse på slørhalen.. Det finnes mange varianter av gullfisk og langt værre en denne du ser på filmen her..

Eksempler på gullfisk.. Moor, Wakin, Oranda, Løvehode, Ranchu

De værste er Bobleøyegullfisk, Teleskopøyegullfisk, Pom-Pon-gullfisk, og stjernekikkergullfisk..
Noen av disse artene blir helt vanelig gullfisk om de krysser foreksempel Teleskopøyegullfisk med en vanelig gullfisk blir det som regel vanelig gullfisk... Så får alt du vet og dere som har gullfisk kan dette være en etterkommer av noe sånt...
Stakkars, den ser ut som en levende utgave av en fisk fra en Disney tegnefilm eller noe. Eller fiskeverdens utgave av så overvektige folk at de ikke kommer seg ut av senga. Ser ikke sundt ut. Trist at det er slik, at mennesker avler på "artig" (ekstremt) utseende og driter i helsa til fisken. Det skjer jo med dyr også. Folk som kynisk utnytter, og de uvitende som synes de er fine. Sukk.
Slørhale
jeg har en slørhale i selskapsakvariet mitt de ser så hjelpeløse i forhold til de andre beboerne har hatt den i mange år så når den går bort blir det ikke flere nei . Vårt navn er en blubb det var det de kalte den i butikken
Plussmedlem
fayfay
Blir nesten fysisk kvalm av dette.

Kvalm? Fisken blir jo kalt "cute"

Nei, fra spøk til alvor...Tragisk syn. Men det tydeligvis et marked for slikt...
sheila
Vårt navn er en blubb det var det de kalte den i butikken

Sa de butikkansatte virkelig til deg at den er en "blubb"??
Det er ingen slørhalevariant eller type som heter blubb :p
Huff, stakkar fisk !

Jeg har vurdert å fylle et akvarie med bare slørhaler - slike vanlige, for da er det ingen som plager dem, og de er fargerike å se på
Til mona ja de kalte virkelig fisken for en blubb men som alle vet så er det slørhale , jeg skal ikke skaffe meg slike fisker igjen for det er så mange andre "normale " fisker med flott fargeprakt.
Samlern 2008
Slørhale gullfisk er en betegnelse på slørhalen.. Det finnes mange varianter av gullfisk og langt værre en denne du ser på filmen her.. Eksempler på gullfisk.. Moor, Wakin, Oranda, Løvehode, Ranchu De værste er Bobleøyegullfisk, Teleskopøyegullfisk, Pom-Pon-gullfisk, og stjernekikkergullfisk..

Dette er litt feil.. Gullfisk er en fisk som på latin har fått navnet Carrasius auratus, og er dermed fellesnavnet til alle fisk med utgangspunkt i gullfisken, slørhale er en avlsvariant av gullfisken. Det samme er de andre uansett om de kalles teleksop, løvehode og alle de andre missfosterne.
Hadde jeg vært fiskepolitimester Ville alle avelsformer som avviker vesentlig fra naturformen med hensyn til kroppsafassong, (ikke fargen) vært forbudt
Inaktiv bruker
hver gang jeg går for bi di akvariumen i ver eneste dyreputik som tar in dise ekle mutantene så blir jeg kjempedorlig og jeg må nesten spy når jeg ser så ekle av alle variantene av slørhaler =;-C
Det stemmer bra det
Har ikke sakt noe annet heller Fiske_arne Dette er bare en rekke varianter av gullfisken.. som da er Carrasius auratus
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap