Har jeg en uvanlig fisk?/flere som har denne? knivfisk-familien

Inaktiv bruker
Jeg overtok nylig et akvarium, fiks ferdig med fisker og alt. De forrige eierne visste heller ikke hvilke fiskeslag som var i det. Jeg har funnet ut av alle, bortsett fra èn. Legger med noen bilder, ikke av den beste kvalitet dessverre, den er ikke så lett å ta bilder av. Tror den er en afrikansk knivfisk, familie Notopteridae(knivfisk), hvis de også kan være helt sorte i fargen da. Jeg er i allefall ganske sikker på at den ikke er i familien Apteronotidae(knivfisk på norsk det også). Noen som har god peiling på disse fiskene som kan opplyse meg?
Har du bedre bilde av hale og finnene foran?

Syns det kan være en del likhetstrekk med Black Ghost.
Hadde en helt lik knivfisk for 100 år disen og det var en afrikansk knivfisk.
Var ikke så lett å se på bilde, men din har store øyne?

Syns ikke det ser ut som black gost. Helt annen kroppsfasong. Afrikansk knivfisk er mer som en halvmåne i formen. Og ensfarget mørkbrunaktig?
Hei
det er en afrikansk knivfisk. ikke hold den med små fisk de blir spist måtte kvitte meg med min pga det. den spiste fullvoksne pallet ciklider
Inaktiv bruker
Lisbeth
Hadde en helt lik knivfisk for 100 år disen og det var en afrikansk knivfisk. Var ikke så lett å se på bilde, men din har store øyne? Syns ikke det ser ut som black gost. Helt annen kroppsfasong. Afrikansk knivfisk er mer som en halvmåne i formen. Og ensfarget mørkbrunaktig?


Den er helt lik en afrikansk knivfisk, samme form, store øyne, like finner foran og samme hale. Men fargen stemmer ikke, min er helt sort. Så jeg lurer på om det da kan stemme at min er afrikansk knivfisk? Kan de bli sorte?
Ja
de kan bli helt sorte det er en afrikansk knivfisk
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3116

Hei jeg har selv en kniv fisk kaldt også black gost ligger oft under røttene kan være hissig /gir seg ikke med en gang.
Kn spise mindre fisk.Min ble flyttet fra akvarie med gyppi og neontetra da jeg savnet flere av de etter en stund .nå går den med scalarer og maller .
raskt fremme når maten kommer , spiser gjerne røde mygglarver hos meg
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap