Snegler til "mini-asia" på 33liter og hannkampfisk.

Jeg trenger noen tips til hvilke snegler jeg kan ha med min kommende kampfisk i en 33Liter. Karet skal hete "mini-asia", så de må komme fra den værdensdelen
Diverse Neritina (tiger, sebra, humlehorn etc.) er jo mulige kandidater, men det avhenger jo litt på hva du klarer å få tak i også.
Hvis det er dårlig med sånt hos deg så tror jeg kanskje at Dahls Dyrerike sender snegler. De pleier å ha litt forskjellig, men jeg ser bare batman og en neritina sp. på liten deres nå, så ring og hør.
Er enig med Humunukuapuaa, Neritina-sneglene er gode kanditater. Nå er riktignok sebrasneglen afrikansk, men tigersneglen skulle passe bra inn. Gode alge- og restespisere disse sneglene og tåler bløtere og surere vann enn eplesneglene. Det eneste er at de kan finne på å feste en god del hvite egg rundt omkring om de finner godt med mat. Eggene klekkes ikke i ferskvann og kan skrapes vekk om man synes de er skjemmende i karet.
Tante Astrid
Nå er riktignok [URLBLOCK1] afrikansk.

Takk for korrigeringen.
De små hvite eggene som dukker opp her og der ser man vel enten på som fin organisk dekor, eller man hater dem og angrer på at man satte inn en sånn snegle i karet.
Jeg tror faktisk jeg er litt midt i mellom, innimellom.
Humunukuapuaa
[QUOTE=Tante Astrid]Nå er riktignok [URLBLOCK1] afrikansk.

Takk for korrigeringen.
De små hvite eggene som dukker opp her og der ser man vel enten på som fin organisk dekor, eller man hater dem og angrer på at man satte inn en sånn snegle i karet.
Jeg tror faktisk jeg er litt midt i mellom, innimellom.

Bra svart! *ler godt*
Tror jeg må forske litt i basen på disse. En amrikaner kan jo søke asyl også om jeg ikke finner den rette asiateren Da blir det jo et mer fargerikt fellesskap
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap