Går kampfisk og pygmegurami sammen?

Prøver meg igjen med spekulasjonene og spør denne gangen om kampfisken (som da vil bli 1 hann) og pygmegurami vil fungere sammen i 110L sammen med Corydoras?
Jeg har sett at mange har tetra sammen med kampfisk i 110Liter og jeg er veldig nysgjerrig på hvordan slike små fisk vil fungere sammen med kampfisken. Er den så "treg" at han ikke får tak i f.eks. neoentetra som jeg ser noen har?

Jeg har ikke mye peiling på Kampfisk, betta spendlers, og vet derfor ikke hvordan den kan være i "bevegelsene", om den er rask eller er så rolig som i butikken? Nå høres jeg sikkert dum ut, men regner med at butikken er noe helt annet, derfor alle spørsmålene:P

Det går Corydoras og vil bli mange flere i 110Litern, så det er "grunnlaget".

Setter pris på om noen deler tanker/erfaringer om dette!
Hei Maren,jeg har to hanner av pygmegurami,i et 60 liters kar,3 anc og en kampfisk-han.Det går ihvertfall fint,men har endel planter som guramien kan gjemme seg i om det trengs.Har dog ikke sett noe jaging fra kampfisken sin side.

Mvh
Virker pygmeguramiene stresset av kampfisken?
Kampfisker er ikke av de raskeste svømmerne, fordi den drar på lange finner og er ikke akkurat strømlinjeformet Hvis guramiene er raske (jeg har ikke noe kjennskap til dem) og har mye gjemmesteder vil jeg tro det går bra, men mener også at det ikke anbefales å holde kampfisk sammen med guramier, da aggresjon kan gå begge veier. Hvis f eks guramiene vil nappe på kampfisken har den ikke noe særlig mulighet til å komme seg unna, pga tidligere nevnte finner.

Da mener jeg ikke at den er like treg som golfballgullfisker, de kan være raske når de vil, men når jeg har puttet hunner sammen med hanner har hunnene som regel ikke noe problem med å svømme fra dem, pga deres finner er mye kortere.
Mvjnz
Kampfisker er ikke av de raskeste svømmerne, fordi den drar på lange finner og er ikke akkurat strømlinjeformet:) Hvis guramiene er raske (jeg har ikke noe kjennskap til dem) og har mye gjemmesteder vil jeg tro det går bra, men mener også at det ikke anbefales å holde kampfisk sammen med guramier, da aggresjon kan gå begge veier. Hvis f eks guramiene vil nappe på kampfisken har den ikke noe særlig mulighet til å komme seg unna, pga tidligere nevnte finner. Da mener jeg ikke at den er like treg som golfballgullfisker, de kan være raske når de vil, men når jeg har puttet hunner sammen med hanner har hunnene som regel ikke noe problem med å svømme fra dem, pga deres finner er mye kortere.


ok!
da får jeg tenke på mer fredligere fisk, men som er kjappe til å gå sammen med kampisk om det blir det
Takk for hjelpen!
Jeg ville i utgangspunktet vært skeptisk til å putte en så liten gurami sammen med kampfisk, men som Mvjnz er inne på: hvis kampfisken har et svært slør å dra på, kan det nok gå bra.
Mine erfaringer er gode med kampfisk og gurami. Har da vært store blå gurami og kampfisk hann.
Har du hatt yngel/skumrede på blågurami? ev hvordan gikk det?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap