Revestrekenes akvarieverden (side 20)

Vi har kjøpt inn to planter fra Tropicas nye 1-2-GROW serie, de er pakket med en slags gele i en liten plastboks med lokk... og måtte bare testes Denne serien skal være 100% fri for alger og snegler... men det er ikke så viktig for oss, snegler har vi nok av fra før ))

[External Image]
Den ene planten er en Marsilea hirsuta, en skikkelig søt plante (hvis man kan kalle en plante søt) ))

[External Image]

Den andre "plante i boks"-planten heter Myriophyllum mattogrossense, bilder kommer så snart den har rettet seg opp etter et sammenkrøllet liv i en boks
[External Image]
Noen av coryene har kommet i lek, oiapoquensis, adolfoi, metae, venezuelanus, og green laser leker en gang ukentlig som de har gjort i hele år. Reynoldsi'ene har nå svirret opp og ned langs glasset i flere dager så jeg krysser fingrene for at det skjer noe der også. Bildet viser en av de digre metaehunnene

Vi splittet opp leksgruppen med Peckoltia Compta i vår for å bytte til oss en gruppe Corydoras eques. Vi beholdt kun to hanner og en hunn fra den opprinnelige gruppen på 8 inndivider. De har ikke lekt siden de ble en trio, men i går lå endelig den ene hannen med egg i hulen ))

Full Red endlers og Japan Blue har også fått yngel, nå blir det spennende å se om avkommene får riktige farger.
Myriophyllum mattogrossense
Her er forresten et bilde av den andre "plante i boks"-planten Myriophyllum mattogrossense. Den ser ut til å bli kjempeflott og vil være en dekorativ plante til et sør-amerikakar (den stammer fra Matto Grosso, Rio Amazonas)
Oi, den var kjempestilig ;D
sissimor
Oi, den var kjempestilig ;D


Den er det, vår er jo foreløpig bare en liten pjert men bildene på Tropikas side viser den i en litt mer omfangsrik utgave ))
Ancistrus sp l089
[External Image]
Ancistrus sp. L089-hannen er en stilig kar, han virker noe flatere i kroppen enn oppdrettsvariantene, men bartene er det ikke noe å si på. Jeg skal prøve å få tatt et bilde av hele ham en dag han er i det fotogene hjørnet ))

[External Image]
Her viser han frem tanngarden sin
Plussmedlem
Flott malle, flotte bilder!
Takk for det Anders, jeg syns de har sin sjarm disse "bartemallene" ))
Rita Revestrek
[QUOTE=sissimor]Oi, den var kjempestilig ;D


Den er det, vår er jo foreløpig bare en liten pjert men bildene på Tropikas side viser den i en litt mer omfangsrik utgave ))

Den ligna veldig på en plante jeg kjøpte fra IKEA en gang. Den tok fullstendig av. Vokste så fort at det var umulig å holde den i sjakk (etter hvor ofte jeg gadd å klippe den ned..) så den gikk i søpla
Lisbeth
Den ligna veldig på en plante jeg kjøpte fra IKEA en gang. Den tok fullstendig av. Vokste så fort at det var umulig å holde den i sjakk (etter hvor ofte[I] jeg [/I]gadd å klippe den ned..) så den gikk i søpla ;)


Det står at den må stusses jevnlig for å beholde sin buskete fasong, men det kan jo være kjekt å ha noen slike hurtigplanter også
Plussmedlem
Eques er vakre.. rett og slett vakre! Dette er noe jeg skal slå kloa i en gang!
Anders Kaste
Eques er vakre.. rett og slett vakre! Dette er noe jeg skal slå kloa i en gang! ;)


De er mine absolutte favoritter blant coryene, fargerike og sosiale som de er ))
Åh så nydelige disse coryene er! Blir helt betatt her jeg! Kjempefine bilder!
Takk for det Anna U
De er vakre men det er ikke helt enkelt å fange den riktige fargen deres på bildene, og så "slår de av og på fargene" så det enkleste er å kalle dem stålblågrågrønne ))


[External Image]
I dag har jeg forsket litt på å ta bilder av dem uten blitz, har nok litt feil linse men endel av bildene har jeg lagt inn i karets bildegalleri...

[External Image]
[External Image]
Forrige helg var vi på en todagers hundeutstilling i Danmark, vi klarte også å klemme inn en liten tur til Skive Akvariemesse i programmet Der kjøpte vi blant annet gjødsel i standen til Akvarieplanter.dk og nå har plantene i Atles CO2-prosjekt begynt å ta av )) De plantene som kan være røde begynner å bli skikkelig røde, og de andre vokser og bobler som bare det.

[External Image]
Jippi, jeg har fått julegave fra Atle på forskudd, en makrolinse ))
Nå driver jeg og prøver meg frem med den i alle karrene her, godt fiskene våre er godt vant med kameraet mitt )) Her er et par spede forsøk...

Må forresten bare skyte inn at vi har tappet ned equeskarret så de går i 10 cm vann nå, tenkte vi skulle la det stå slik noen timer før vi fyller det opp igjen. Akkurat nå stimer de noe veldig, svømmer rundt hverandre og er veldig så "intime", ser ut til at de trives i lavvann


[External Image]
Corydoras sp CW051

[External Image]
Nannostomus marginatus
sissimor
Oi! Kjempetøft bilde ;D


Takker, den er jo litt søt der den kikker frem bak bladet ))
Plussmedlem
Den er kjempesøt! Så lurt å ta den til avatar!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap