- Hjem
- Forum
- Om Akvaforum
- Hvordan sitér flere postede innlegg i ett nytt innlegg?
Hvordan sitér flere postede innlegg i ett nytt innlegg?
Postet 06.05.09 kl 23:30
Postet 06.05.09 kl 23:39
Vi legger inn de andre sitatene manuelt. Teksten kopieres fra innleggene (som står under ruta du skriver i). Se så på hvordan koden for å legge inn sitater er skrevet i sitatet du allerede fikk opp da du klikket på knappen for sitér. Husk at du bak sitatet må skrive /QUOTE (med klammer rundt), ellers vil teksten bak også bli en del av sitatet.
Postet 06.05.09 kl 23:39
TørrfiskJeg ser flere får til å "sitere" flere innlegg i ett. Hvordan gjør jeg det? Jeg kan bare å gjøre det med ett innlegg av gangen...
TørrfiskJeg ser flere får til å "sitere" flere innlegg i ett. Hvordan gjør jeg det? Jeg kan bare å gjøre det med ett innlegg av gangen...
Som du ser så er det en smal sak å "quote" flere innlegg. Det man kan gjøre er å "quote" det første for deretter kopiere de andre fra delen under som er :Tidligere innlegg i tråden:
Etter å ha kopiert teksten må man sette inn
(QUOTE=Navn på den som siteres) =>Før teksten som er kopiert og
(/QUOTE) =>etter teksten som er kopiert.
() byttes ut med []
Postet 06.05.09 kl 23:43
Endret: 06.05.09 kl 23:45
Tørrfisk[QUOTE=Inger Anne]Vi legger inn de andre sitatene manuelt. Teksten kopieres fra innleggene (som står under ruta du skriver i). Se så på hvordan koden for å legge inn sitater er skrevet i sitatet du allerede fikk opp da du klikket på knappen for sitér. Husk at du bak sitatet må skrive /QUOTE (med klammer rundt), ellers vil teksten bak også bli en del av sitatet.
Må bare prøve...
Sanneeg bare trykker siter, kopierer det som skal siteres over i notisblokka inntil jeg er helt ferdig med å sitere alle. eller man kan skrive inn koden manuelt, hvis man gidder
Gjør du det på en annen måte?
Geir KristiansenSom du ser så er det en smal sak å "quote" flere innlegg. Det man kan gjøre er å "quote" det første for deretter kopiere de andre fra delen under som er :Tidligere innlegg i tråden: Etter å ha kopiert teksten må man sette inn (QUOTE=Navn på den som siteres) =>Før teksten som er kopiert og (/QUOTE) =>etter teksten som er kopiert. () byttes ut med []
Litt tungvint men det går nok fortere med litt trening
Måtte bare ta med mesterverket mitt en gang til når jeg nå skal takke for hjelpen!
Postet 07.05.09 kl 00:26