Maretards akvarietråd (side 6)

Han her er ikke vant til å være med så mange fisker, for jeg kom på at det var broren jeg fjernet fra 240L da han begynte å jage de andre fiskene i karet, spes lakrisguramiene. Han ble flyttet sammen med broren og har vært så liten lenge, så det er bare sunt at han er sammen med de og han kommer nok frem skal du se Disse fiskene er ingen pyser!
Nei, når de først blir husvarme blir de tøffe. Sett det samme på mine blåguramier. Hos dem tok det lang tid før de først kom fram, nå "prøvesmaker" de gjerne på hånda mi hvis det er noe i karet som må fikses på.
Få babyer er søtere enn eplesneglens
Også er de så bittesmå! Prøvde å få tatt et bilde av en som klekka i natt, men den ble bare en "orb" uansett hva jeg gjorde.

Legger heller ved et bilde av en litt eldre snegle og en kuhlii-ål: "Jeg bare sitter her og henger jeg"
Da har jeg vært innom Siande på forumet her. Fikk en god del pistia av henne, noe mine små blå og kampfisken satte pris på! Bilde kommer så snart fisken blir litt mer samarbeidsvillig.

Det ble med en liten posthorn også, som er på "ferie" her til i morgen. Skal prøve å få tatt et bilde av den, for den var ganske fin og rød, men foreløpig har den satt seg til rette lengst bak i karet

Så har jeg bestillt noen planter fra aquamanias. Det er vel risikosport nå på året, men de var så godt pakket sist at jeg tar sjansen.
Planlagt TAM-tur med søstra mi i morgen og. Skal se om de har noen pygmeer der, eventuelt bestille en gjeng=) Nå har sebrafiskene nemlig fått nytt hjem, så Mini blir litt ensom.
ca hvor lenge går guppy gravide? fra man kan se den svarte flekken til de føder?
noen som vet?
Sondre Nilsen Sivertsen
ca hvor lenge går guppy gravide? fra man kan se den svarte flekken til de føder? noen som vet?


Anbefaler deg å starte en egen tråd om dette, siden denne tråden er mer som en blogg over mine akvarier, og jeg har ikke guppy.
okei beklager jeg orket ikke lese igjennom alle sidene, jeg bare så dere snakket om litt av hvert om opdrett osv
Maretard
Planlagt TAM-tur med søstra mi i morgen og. Skal se om de har noen pygmeer der, eventuelt bestille en gjeng=) Nå har sebrafiskene nemlig fått nytt hjem, så Mini blir litt ensom.

Håper Mini har levd opp til forventningene
Jeg tror ikke de har pygmegurami på TAM, mulig et par som har gått der leeeenge (ikke noe minus med det) hvis de ikke har fått inn nylig. En stund siden jeg var der sist.

Gleder meg på på dine vegne, for dette flotte fisker!

Mvh
Maren
De hadde faktisk en hel gjeng pygmeer på TAM, så mulig de nettopp har tatt inn likevel?
Iallefall så kjøpte jeg fem pygmeer, så nå har jeg en liten gjeng. Disse var mellom 3 og 4 cm da. Kjøpte også flere kuhlii-åler.

Før TAM-turen var jeg innom IKEA for å kjøpe det jeg mangla av julepynt. Det er første jul med samboer i år, så vi mangla omtrendt alt. Desverre visste ikke jeg at det var skolefri i dag, så det var stappfullt! Stod sikkert en 15-20 minutter i kø! Men jeg fikk jo pølse etterpå, så da var jo alt bra
Prisforskjeller på for
I dag kjøpte jeg også en boks med hurtigsynkende for til kuhliiene, Tetra Tabimin med 500 tabletter. Fra før hadde jeg en boks som inneholdt 120 tabletter da den var ny.

Tablettene fra den lille boksen med 120 tabletter var større enn tablettene i den store boksen, så jeg veide dem, regna litt, og fant ut at det faktisk lønner seg å kjøpe flere små bokser enn en stor! Her er resultatet:

Liten boks:
59 kroner
120 tbl på 0,8 gram

Stor boks:

209 kroner
500 tbl på 0,4 gram

Hvis man teller to 0,4 grams tabletter fra den store boksen som en på 0,8 gram får man da 250 tabletter til 209 kroner, mens hvis du kjøper to små bokser har du 240 tabletter til 118 kroner. Gjett hva jeg kjøper neste gang!

Edit: Mulig den lille boksen kosta 69 kroner, men selv da blir prisforskjellen ganske stor.
Hvitprikk!
Oppdaga i dag da jeg klarte å snike meg innpå de nye pygmeene at de hadde hvitprikk! La merke til en som "vred" seg liksom i vinkel i går, men da så jeg ingen prikker, så jeg tenkte det var stress. Medisinerer alle kar nå, siden jeg har brukt samme utstyr på begge kar, så får jeg håpe det ordner seg.
På TAM bruker de UV-filter i alle karr, så mulig det er pga stress ja. UV-filteret skal være såppass bra at de ikke har hvitprikk, men det finnes sikkert unntak. Håper virkelig du får bukt med det i alle fall, det er virkelig noe hærk!
Ja, jeg tenkte det var rart jeg og, UV burde jo tatt knekken på det, eventuelt at de hadde fått dem inn med hvitprikk? Har hørt at det ikke er så uvanlig på pygmeguramier. Jeg la ihvertfall ikke merke til prikkene siden de var såppass lyse av stress. Håper jeg får bukt med det jeg og, det hadde vært dumt om jeg hadde mistet dem, er virkelig blitt forelska i de små tøffingene.

Forøvrig så var det ingen prikker på den jeg fikk av deg, så den rekker vel ikke å bli angrepet før medisinen tar knekken på parasittene, og det er bra. Du skulle sett når den fikk artsfrender forresten! Ser ut som om han setter pris på dem, og holder seg sammen med dem. Det virket som om den likte sebraene også, men holdt seg likevel stort sett for seg selv. Så den spise i dag og, ga dem daphnier. Så nå håper jeg bare at den kanskje vokser seg til=)
Det høres bra ut!
Hvordan behandler de andre "Mini"? Han er jo utsatt pga størrelsen, men de er kanskje ikke kjønnsmodne de andre du har? Jeg vet jo ikke kjønnet på "h*n, så mulig det er en hunn da?
Jeg var på TAM i dag, men glemte helt å se på Pygmeene. Jeg ble så opptatt av å redde kampfiskene som går i plantekaret før de skulle stenge for helga. Det var ikkke et vakkert syn, for å si det slik...
De overser den egentlig. Det ser ut som en vennegjeng med noens lillesøster etter seg:P De andre er vel ca dobbelt så store. Jeg tror det er en hunne forresten. Det er ikke så enkelt å se, men hvis jeg sammenlikner ryggfinnene er det to som har sylspisse og fire medregna Mini som har litt mindre spiss ryggfinne så jeg går ut i fra det.
Hva var galt med kampfiskene, hadde flere hoppet over igjen?
Jepp, disse kampfiskene er flinke til å hoppe gitt!:S De burde jo vite at Betta er kjent for å hoppe og det er jo ikke noen kant mellom karrene. De får nok ikke solgt disse fiskene med det føste.

Jeg lurer forresten på om du har vært på Labyrintfisk.no? Du har jo noen labyrinter og det hadde jo vært fint å hatt deg med der om du ikke allerede er det
Nei, har ikke hørt om den siden før, takk for tipset!=)
Den er helt nyoppstartet og all ekspertrise finnes der
Da er jeg registrert. Kult med en side for de som er interesserte i labyrinter og!
Hadde en liten oppryddning i Asia-karet mitt i går, og ble ganske fornøyd med resultatet.
Fikk et bilde av blåguramihannen og. Den så nesten svart ut i dag, den og ene hunnen. Jeg har lagt merke til at de blir en del mørkere når de er i lek, så regner med det blir lek i løpet av natta. Veldig synd at jeg ikke har plass til å fore opp yngelet!
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap