Alger :s

Har fått noen alger som kan minne om palmer. De er litt store. Hva slags alger er det???
Jeg tror du tenker på hydra. Det er et lite dyr, ikke en alge, og kommer av overfôring. Spesielt hvis man bruker levendefôr. De ses ofte i yngelkar, siden dette er steder man fôrer spesielt mye.

For å bli kvitt det: slamsug vekk alle du kan se, og hold tilbake på fôringen i fremtiden. Ingen overfôring.

Hvor ofte fôrer du?
Forer en gang om dagen, + algetabletter i blandt og litt levendefor
Les et par gamle tråder om hydra, og se på bildene der av dem.
Da ser du om det er dette du har, det var iallefall det første jeg tenkte på da du skrev at de så ut som palmer og at du trodde de var alger.

Denne tråden og denne tråden.

Uansett er det stor sannsynlighet for at du fôrer for mye. Jeg har aldri opplevd hydra i vanlige akvarier, kun i yngelakvarier der jeg fôrer mye flere ganger om dagen.
Den jeg har er grønn, lignet ikke spesielt mye
Det er den på den andre linken du ga meg
Det er samme sak, begge er hydra bortsett fra at den ene er grønnaktig. Sikkert algebevokst :p

Uansett; les trådene nøye også, så du får vite litt om dem og hvordan bli kvitt dem (eller unngå å få dem).
Kan de skade akvariet eller fiskene?????
Ozzyman
Kan de skade akvariet eller fiskene?????


Jeg gjentar: LES det siste jeg skrev til deg ovenfor..... Du slipper å spørre mer hvis du gidder å lese trådene jeg har lagt ut for deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap