Indiske glassmaller og belegg i karet

Har fire ind. glassmaller. De gjemmer seg ofte bak plantene. Ser sjelden ar de spiser. Liker de flakfor? Er det noen som har kjennskap til disse fiskene?

Har et belegg øverst i mitt andre kar. Der bor en svart molly. Alle vannverdier er topp. Hva er dette, er det normalt. Kan se ut som tynn olje.

Hva er en skimmer.

Takknemlig for svar.
Glassmaller er ofte skye, mine stimet bak en rot og bortsett fra når de fikk mat, var de bak roten hele tiden så dette er vanlig etter min erfaring. Ved mating pleide de å komme til overflaten eller så lette de etter mat på bånn. Glassmallene jeg hadde spiste flakfòr ja, men foretrakk malletabletter og røde mygglaver. Tror de spiser det meste, mine var ikke kresne i matveien i alle fall.
har 2 glassmaller,de spise flakforet når d synker,men er mer gla i frossentfor... : )
Glassmallene er glupske og altetende, men som de andre sier over foretrekker de absolutt frossentfor. Jeg hadde 10 stk i et par år, men bestemte meg til slutt for å gi dem bort nettopp fordi jeg nesten aldri så dem. Dette skal være en dagaktiv malle, men på meg virker den som nattaktiv! Mine var ganske store også, 10-12 cm, så de "brukte opp" dyrebar plass i akvariet som jeg heller ville bruke på fisk som syntes

Men glassmallene er virkelig pene, elegante og stimer bra, så det er synd den ikke viser seg mer...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap