Fikk besøk i hagen

Fikk besøk i hagen av dene lille skjønne krabaten.
åtte ta noen bilder.

måtte også hente no mat å vann til den.
Pinnsvin er så flotte dyr. I statene har de dem som kjæledyr

Er det en Yourkshireterrier du har på avataren din?
silky terrier med navnet doffen
En annen som gikk litt feil i skogen
Plussmedlem
MR.J
måtte også hente no mat å vann til den.

Vann er bra
Nevner bare i forbifarten at piggsvin ikke skal ha melk. De kan dø av det.

Koselig med dyr i hagen.
Vi har selv hatt besøk av piggsvin, orm, rådyr, elg...
Naboen påsto at han så en ulv i hagen vår også...hehe... Ja, jeg skulle nå gjerne ha sett et bilde av det da.
Jeg elsker pinnsvin! De spiser snegler, et uønsket skadedyr i blomsterbedene

Vi bor i et relativt tettbygd strøk, men med skogen som nærmeste nabo. Men husene står tett, og jeg hadde aldri trodd at ville dyr som REV ville våge seg helt inntil husene her.
Men i vinter stod det en rev og bjeffet 3 meter fra verandadøra vår bak huset i hagen! Den stirret på noe på andre siden av veien, og bjeffet, bjeffet og bjeffet - en hes, litt merkelig lyd med korte bjeff. Jeg banket på glassdøren, og den snudde såvidt på hodet og så på meg, så bare fortsatte den. Dette var midt på natta, så jeg åpnet døren og sa rolig:"Kanskje du skulle gå din vei?" Den brydde seg ikke om meg, kastet bare et blikk på meg og fortsatte bjeffingen sin.

Siden dette var rett utenfor soverommet, og jeg ikke ville at den skulle vekke guttungen eller mannen min som sov, tok jeg et skritt ut på terrassen og snakket til den igjen. Den så på meg kort, avleverte et par siste bjeff og så snudde den seg og tuslet avgårde. Ikke mye redd for folk, den karen der nei!

Nå for noen uker siden satt mannen min ute på andre siden av huset, på forsiden, og tok en røyk på kvelden. Den siden av huset vender mot boligene i gata vår, hus overalt og mye ferdsel. Da plutselig kom en rev rundt hjørnet, spankulerte bare tvers over terrassen og fortsatte bortover mot naboen! Mannen min satte nesten røyken i halsen Reven så at han satt der, men brydde seg ikke stort, bare gikk rett forbi med 1½ meters avstand. Det var ikke engang mørkt ute, bare såvidt begynt skumring, og enda ikke nattestille i boligstrøket. Det var tidlig for reven å ta seg en tur til bebodde områder, synes jeg.

Vel, hvis noen naboer opplever at kattene deres plutselig forsvinner, så har vi en mulig gjerningsmann tror jeg...
He he

mye rart man kan se i naturen\hjemme bare man gidder.

var foresten på tur og tok liksågodt turen innom en dyre park(langedrag). og fikk tatt et bilde av min favoritt katt..

Må bare si at dette er et nydelig dyr
rådyrtråkket går rett gjennom hagen vår så det ser vi stadig vekk, ikke finns de redde heller :p
gaupe, rev og ulv er det værre med. men grevling har jeg sett, om ikke akkurat i hagen, så ganske nært pinnsvin er det en god stund siden dog.
Tilfeldig bekjentskap
© Maria Brox
Reklame for plussmedlemskap