150 l selskaps akvarium


Jeg vil ha et selskaps akvarium.
Skal ha et 150 liters akvarium.
Skal ha Guppy, hvilke andre fisker kan jeg ha?
Skal drive litt oppdrett med Guppy.
Hvilke planter?
Hvilket bunnlag?
Er det noen annet jeg trenger også så bare skriv det.
Er ny på akvarium.

Takker alle for svar
Inaktiv bruker
Det er mange fisker du kan ha sammen med guppy!
Du kan jo starte med to-tre stk. Ancistrus som anglespisere. Corydoras aeneus skaper litt liv på bunnen, men da burde du ha finkornet sand. Dvergguramier kan du også ha, som er fantastisk vakre fisker.

Siden du skal drive litt oppdrett på Guppy, burde du ha godt med planter som yngelen kan gjemme seg i. Gjerne Javamose. Sverdplanter er hardføre, og lett å få til (Så lenge de har nok lys). Limnophila sessiliflora er personlig favoritt. Den holder alger borte, lett å få til, og vakker! Anubias-artene er også flotte å se på, men er litt vanskeligere å få til. De trenger ikke fult så mye lys.

Skal du ha bunnfisker, burde du ha finkornet sand. Grov grus med skarpe kanter anbefaler jeg ikke! Fiskene kan skade seg på de skarpe kantene, og plantene vokser ikke så bra i det. Kan ikke si så mye annet om substratet. Smak og behag!

Av annet utstyr, ville jeg anbefale utvendig filter, steiner, røtter, og muligens noen kokosnøtthuler
Eini Brox
Det er mange fisker du kan ha sammen med guppy! :-) Du kan jo starte med to-tre stk. [URLBLOCK1] som anglespisere. [URLBLOCK2] skaper litt liv på bunnen, men da burde du ha finkornet sand. [URLBLOCK3] kan du også ha, som er fantastisk vakre fisker. Siden du skal drive litt oppdrett på Guppy, burde du ha godt med planter som yngelen kan gjemme seg i. Gjerne [URLBLOCK4]. Sverdplanter er hardføre, og lett å få til (Så lenge de har nok lys). [URLBLOCK5] er personlig favoritt. Den holder alger borte, lett å få til, og vakker! Anubias-artene er også flotte å se på, men er litt vanskeligere å få til. De trenger ikke fult så mye lys. Skal du ha bunnfisker, burde du ha finkornet sand. Grov grus med skarpe kanter anbefaler jeg ikke! Fiskene kan skade seg på de skarpe kantene, og plantene vokser ikke så bra i det. Kan ikke si så mye annet om substratet. Smak og behag! :-) Av annet utstyr, ville jeg anbefale utvendig filter, steiner, røtter, og muligens noen kokosnøtthuler :-)


Takk for svar.
Nå har jeg lært mye
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik, ungfisk
Reklame for plussmedlemskap