Vasstrondi :) (side 4)

Gratulerer så mye! Det skal bli spennende å se hvilke coryer du velger!
Reol
I går var vi og hentet reolen Den skal nok ikke settes i gang riktig enda, tror jeg, mulig jeg blir så rastløs at jeg bare MÅ sette igang ett eller to av karene hvertfall. Vet jo aldri når man kommer over noen fisker man VIL ha Men mangler litt røtter, planter og sand om jeg skal sette igang med en gang, så det får nok vente litt...

Har tatt noen bilder av Kasper, lille pusen. Krister, store pusen, begynner nå å akseptere knøtten litt mer men fortsatt litt skeptisk

Siste bildet er av en krabat som hadde tatt en tur innom verandaen vår i går kveld. Er ikke hver dag disse kommer på besøk så måtte bare ta bilde av den
Du veit jo hvor du får tak i røtter..
Ja, de har vært utrolig billig et sted i Drammen
Hehe ja det er enda flere igjen.. Bare komme..
På tide å ta betalt for de nå vel?
Trenger jo flere jeg så du får bare plukke det du ikke skal ha
neh de var så billig atte.. Kan du ikke bare ta med alle sammen a?? Blir det opp til meg skal ikke vi ha noe annet enn troffer så.. hehe
Virket ikke som det ble noe annet enn det på han andre i går heller etter at vi fikk omvisning
Vi får se.. Men da er det bare å komme å hente røtter når du vil..
Besøk av "rot-expressen"
Fikk besøk av "Rot-Expressen" (søstra mi og typen hennes) i går, så nå har jeg hvertfall nok røtter til de tre nye karene Har også bestilt meg noen planter som skal hentes i morgen, samt noe som kommer i posten etterhvert.

Har egentlig lyst til å ha litt mose i ett av karene hvertfall. Og vet det er en type mose som kommer fra sør-amerika, men husker ikke hva den heter. Noen som har noen forslag til mose jeg kan bruke? Gjerne en som ikke vokser så utrolig sakte... mulig moser gjør det uansett... Har noe gaffelmose hjemme stående i en boks på kjøkkenet. Er det noe å bruke i et cory-kar da? Hmmm...

Har nok sand til å sette igang hvertfall ett av karene, så nå klør det i fingrene etter å sette igang. Men jeg skal jobbe i heeeeele dag, så får ikke gjort noe i dag. Tenkte også jeg skulle bruke vann fra vannbytte i ett av de andre karene, så jeg får inn noen bakterier med en gang.
Heldiggris som får så mange røtter! Jeg er på evig "rot" jakt, men finner lite. Jeg vil gjerne ha ei med en størrelse som passer godt i midt-partiet i 240Liter.

Røtter er noe det beste med innredning i akvarier synes jeg!
Den perfekte rota er ikke lett å finne Men kan jo bygge litt med flere røtter også da.
Nå har jeg fått så masse røtter fra "rot-expressen". Lurer litt på hva de skal ha igjen for dette

I dag blir det plantehenting, kanskje jeg til og med får satt opp reolen, og fyllt ett av karene. Men det gjenstår å se. Er jo endelig fint vær så hadde vært digg å vært litt ute etter jobb også...
spennende prosjekt du har! Heldig er du også om du har fint vær
Hmm.. hva skal jeg ha a tro??? Et akvarium til.. hehe.. Neida, bare glad du kjøpte den reolen jeg..
Kariann Heggnes
Hmm.. hva skal jeg ha a tro??? Et akvarium til.. hehe.. Neida, bare glad du kjøpte den reolen jeg.. :) :) :)





Hehe... blir en stund til det blir flere akvarier nå altså. Men du kan få en klin gal katt!! Kasper er helt spinnvill. Ledninger er nå den nye tingen å gnage på, liker ikke det helt.

Hold av to søndager i September forresten. Da må vi på auksjoner Hehe... må jo finne noe å ha i reolen vet du.
Jeg er med på det jeg... Æsj.. har ikke fått bakgrunnen i dag heller, men den har i hvertfall kommet seg til drammen.. Ikke dårlig bare det.. I morgen MÅ den komme ellers blir jeg gal..
Da kommer den sikkert i morgen
Dere rekker vel å fylle karet før dere reiser da eller?
Ja, kommer ikke til å dra før vi har fyllt det og det har stått litt.. Tenk om det ikke er helt tett.. Har jo ikke fått testa med alt vannet i ettersom vi har tatt av staga så lenge.. Håper det er tett...
Gleder meg til å se den bakgrunnen dere har kjøpt Se hvordan det fungerer å ikke måtte silikonere fast. Helt genialt egentlig. Får dere modulene også nå?

Har akkurat vært å hentet mer planter. Rakk ikke få igang noe kar i dag, så de får ligge i en bøtte til i morgen. Satser på at jeg skal få litt tid til reolen da. Eller ble det trening i morgen? Blir kanskje ikke det om dere skal fylle kar?
Jepp alt kommer samlet.. Gleder meg... wee.. hehe..

Jeg tenkte jeg skulle sykle i morgen uansett.. Satse på at posten kommer tidlig..
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap