Vasstrondi :) (side 5)

Fikk dere hentet det lille karet på søndag? Begynt å fikse på det?
Jada det ble henta og er silikonert.. Står nå til tørk.. Men det skal vel ikke bli tatt i bruk enda tror jeg.. Var snakk om å bruke det til karantene/yngel kar.. Får se hva det blir til egentlig..
Akvarie
hei ..hvordan går det med mallene dine .
Mallene går det veldig bra med
Er ikke mye jeg ser til de egentlig, men klarer å lure de frem med litt mat i ny og ne. Regner med at alle 8 er i live. Får jo ikke sett alle på en gang. De vokser hvertfall,og ser klare og fine ut i fargene sine. Det må man vel ta som et godt tegn?
Virker ikke som de har tatt i bruk hulene jeg har lagt ned til de enda. De holder seg for det meste på/i røttene.
Har skalarene lagt noe mer egg a??
De eggene de la på lørdag, var borte dagen etter. De var merkelig store de eggene, så da synes de sikkert det var noe rart med dem Ellers er det noen andre som spiste de.

Kommer det bilder av bakgrunnen og karet snart eller?!?
Har dere fyllt det helt? Holder det tett?


Lurer på å prøve en sånn Sandstone i et av 128l. Er jo så himla greit at det ikke må silikoneres! Helt genialt. Går det ann å bestille det gjennom dere, eller skal vi ta det direkte?
De var vel sultne da.. hehe..

Tenkte jeg skulle se om jeg fant den kabelen til kameret i dag å legge inn bilder på siden min..
Akvari
så på bildene i innlegg 40 .syntes det var et veldig bra innrednig til mallene,de røttene som stod opp langs veggen er noe eg vill prøve og få til selv . er enig med deg at da blir det bedre plass i karet ,som de har og svømme på ..de hulene som er i akvariet ditt ,er de kjøpt eller laget selv ..vet du innvendige mål på de
malla100
så på bildene i innlegg 40 .syntes det var et veldig bra innrednig til mallene,de røttene som stod opp langs veggen er noe eg vill prøve og få til selv . er enig med deg at da blir det bedre plass i karet ,som de har og svømme på ..de hulene som er i akvariet ditt ,er de kjøpt eller laget selv ..vet du innvendige mål på de


Fint du likte innredningen min. Synes ikke det ble så ille selv heller

Du kan jo bare feste på sugekopper på røttene for å få de til å sitte. Jeg har ikke brukt det da mine røtter hadde så fin flat bakside, så de står bare av seg selv.
Hulene har jeg kjøpt av Taina her på af. Det er fire forskjellige størrelser på de, dessverre usikker på hvilke størrelse det er. Målte de ikke før jeg satt de ned, og jeg bestilte ikke noen spesielle mål heller. Så jeg får se ann hvem de liker etterhvert som de blir større. Så bestille flere i de størrelsene da Nå er det visst kun røtter som gjelder.
Husk å bruke syrefast/syrefrie skruer (husker ikke helt hva det var...)
Det finnes plastskruer, eller så kan man bare dekke vanlig skruer med litt silikon..
MarenB
Husk å bruke syrefast/syrefrie skruer (husker ikke helt hva det var...)


Jepp, det er lurt. Når jeg satte på sugekopper på barken i mallekaret la jeg også på et tynt lag med silikon over skruehodet. For at ikke skruene skulle kunne lage riper i glasset om jeg skulle være uheldig.


Nå har jeg hatt vannbytting i de tre karene. Det ble ganske mange kanner med vann gitt. Opp og ned trappene. Irriterende at kranen på vaskerommet ned ikke er helt som den burde vært. Men, får ta det som trim
Du har ikke mulighet til å bruke hageslanger?
MarenB
Du har ikke mulighet til å bruke hageslanger?


Problemet er at eneste kran jeg kan bruke til det i det huset her er i andre etasje, og da blir det maaaange meter med slange som skal ut Tanken har selvsagt slått meg, men tror det blir tungvindt. Så derfor gjør jeg det på "gamlemåten".
Nå blir det snart asiatiske jegersnegler på meg. Gir opp knusing av pestsnegler Så de får heller spise noen sandsnegler også, disse jegersneglene. Jeg gir opp hvertfall.

Kom på at jeg hadde kjøpt diskusgranulat tidligere for å knuse til små scalarer. Mener å huske å ha lest et sted at coryer også digget dette, så da prøvde jeg det i dag. Stooooor suksess! Pantalensisene ble helt ville. De kommer riktignok fra et discuskar før jeg kjøpte de, så mulig dette var noe de var vandt til å få. De er ganske sære de Pantanalensisene i matveien synes jeg, så gøy at de likte dette hvertfall. Må jo ha noe å variere kosten deres med.
Om noen skulle ha noen gode forslag til mat til coryer tar jeg imot med stooor takk
Fôr
Da har jeg bestilt flere typer nytt for de fiskene. Skal bli gøy å se hvordan det blir mottatt. Gleder meg spesielt til å se hvordan meitemark sticksene slår ann

Ellers så ønsker jeg meg faktisk regn nå. Og bare så det er sagt så er det KUN pga. at jeg vil teste å bruke regnvann i karet hvor Pantanalensisene går! Så nå blir det sjekk av værmeldingen hver dag for å se når jeg skal sette ut bøtter.. hehe
Du din snik... Har vi ikke fått nok regn i sommer a????
Snik?!? hehe...
Jajaja... har ikke mer ferie jeg veit du så samma for meg om det kommer regn
Og nå når jeg har funnet ut at jeg kan bruke regnvannet til noe så er det jo greit. Ikke noe som er kulere enn å se på superhappy fisk Er vel ikke så lenge til du får nye fisk heller nå?
Ved vannbytte hos Pantanlensisene i dag, fikk jeg tatt noen bilder av eplene


Har også fått satt igang det ene karet i reolen i dag. Så nå skal det stå og få kjøre seg inn en god stund før jeg finner noen cory som skal få bo der.

Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap