Vasstrondi :) (side 7)

Kjedelige greier altså... Bestilte 30 kirsebærreker her. Fikk de i dag... alle var døde Vet jo at det er risky å sende, men hadde jo ike ventet at alle skulle være døde. Mulig det hadde noe med at de ikke hadde noe å holde seg fast til i flaska de ble sendt i. Stakars, de har jo deiset rundt i flaska siden de ble sendt i går... Søren og.... Skikkelig dritt....

Jeg synes dette er selgers feil. Å sende de uten netting e.l. er jo dømt til å gå galt, mener jeg. Håper du får en ny sending!
Jeg har ikke nok selv til å sende herfra enda:/ Spesielt når jeg har guramier med jakt som hobby!

Hvordan går det med Scalarene og reolene?
Uffda,det var ikke så bra
Hvordan var de pakket da ?
Har selv sendt masse reker og aldri opplevd at noen har dødd. Men pleier å putte en bit med blåfiltermatte oppi som de kan holde seg fast i.
Ja, synes det var rart at de ikke hadde noe å holde seg fast til... Har konaktet selger, men ike fått noe respons enda.

Reolen kommer seg den. Bar ett kar igjen å kjøre igang. Men ikke satt inn noen fisk der enda Kun sandsnegler og noen eplesnegler i det ene karet. Venter på å kommer over noen skikkelige godbiter Hehe... Så er det jo greit å ha et kar klart til scalarene legger egg igjen. Skal prøve å flytte de små neste gang tenker jeg. De har forresten begynt å passe på området rundt innsugingsrøret til pumpa igjen, så er sikkert ikke lenge til det blir egg igjen. De har jo tatt helt av. 14 dager ca mellom hver gang
Sølvi Gullaksen
Uffda,det var ikke så bra :( Hvordan var de pakket da ? Har selv sendt masse reker og aldri opplevd at noen har dødd. Men pleier å putte en bit med blåfiltermatte oppi som de kan holde seg fast i.


De var pakket i en 0,5l flaske, litt over halvfull med vann. Så var det puttet i 4 eplesnegler og en posthornsnegle (som lever vel og merke så de bor nå i det ene reolkaret). Flasken lå i en vanlig stor konvolutt (med bobleplast inni), men posen var jo mye større enn flasken. Det ble ganske dyre snegler for å si det sånn Vet jo som nevnt at det er en risiko at noen kanskje dør, men hadde ikke ventet alle altså.
Synes det høres mye ut med 30 reker pluss snegler i en liten flaske da men det er nå så. ville også pakker reker og snegler hver for seg.

Tok det mer enn et døgn før du fikk de etter at de var sendt ?
Sølvi Gullaksen
Synes det høres mye ut med 30 reker pluss snegler i en liten flaske da men det er nå så. ville også pakker reker og snegler hver for seg. Tok det mer enn et døgn før du fikk de etter at de var sendt ?


Hadde ikke bestilt noen snegler, så aner ikke hvorfor de var med. Mulig det var en liten ekstraservice

Fikk mail om at rekene ble sendt i går, så de har jo ikke vært lenge i postgangen heller...
Nei da kan en ikke skylde på postgangen ihvertfall.

Surt i allefall
Vannbyttedingsen i hus :)
Fikk endelig somlet meg innom Biltema i dag, og tenkte jeg skulle se etter den dingsen Mona O snakker så varmt om Har jo lest om flere som ikke har funnet denne dingsen, så hadde ikke noe særlig stort håp om å finne den. Men jeg fant EN!!!!!!! Den lå sammen med en masse andre krantilkoblinger. Kom akkurat til å tenke på at jeg skulle lett etter flere, greit å ha sikkert, men det gjorde jeg da ikke. Bare overlykkelig over at jeg fant en. Nå skal det jammen bli en drøm å skifte vann til søndag! En smule lei av å bære vann ned til karene. Var liksom greit når det bare var ett kar. Så ble det to kar, og jeg synes det gikk greit også. Men da jeg satte igang to kar til, begynte jeg å bli rimelig lei. Fly opp og ned de trappene over 20 ganger ble litt i meste laget. "Ta det som trim" kan man jo si, men ikke noen ideel trim da man blir en smule skjev med kannen i den ene hånda

Scalarene har lagt egg igjen. De la de natt til onsdag, så er vel ikke lenge til de spreller igjen. Skal teste med microorm på de denne gangen, og avskallet artemia. Så får vi se hvor lenge jeg klarer å holde liv i de nå. Ellers må jeg vel bare sette igang med artemiaklekking neste gang... kanskje..
Hei!
Hvordan går det med scalarene dine? og har du fått noen coryer? *spent*
Scalarene spreller på et blad de Maren Skal begynne å mate de litt i kveld hadde jeg tenkt. Skal gi deg full rapport på hvordan fôret fra deg blir mottat

Cory har det ikke blitt noe av enda. Klarer ikke bestemme meg for hvilke jeg vil ha... er jo såååå mange jeg gjerne skulle hatt... uff. Får se hva som dukker opp.

Lurer på om jeg har fått meg Kjempe-epler. De som kom sammen med flasken med 30 døde kirsebærreker. De spiser jo opp alle plantene i de to karene i reolen!!! Selv om jeg fôrer de med squash, agurk og kinakål!! Og den ene har blitt enorm. Myyyyyye større enn eplesneglene som jeg har hatt lengst. Jeg vil ikke ha snegler som spiser opp plantene mine
Noen som vil ha gratis disse sneglene? Bare si ifra hvertfall De er fine da, hvite med grønn/brune svake striper.

Ellers er det mulig det kommer et 720l-kar i huset snart Om det blir noe av skal det bli et sør-amerikansk kar det også såklart. Med Altum-scalarer og en stoooor gruppe cory, 50 stk minst tror jeg Tenkt så kult å se de vimse sammen frem og tilbake!! Drøm!
Mini-scalarene fikk ikke leve så lenge denne gangen. For to dager siden var ble de borte, mens foreldrene holdt på å flyttet de. Foreldrene er utrolig klønete. De rotet rett og slett bort knøttene sine

Og endelig er det litt corydoras på gang
Fant flere spennende i går, men får ikke kjøpe de før tidligst fredag Hvertfall 3 typer jeg kunne tenke meg, om ikke 4. Så må bare smøre meg med tålmodighet, og kose meg med å innrede karene i reolen skikkelig. Om det blir fire typer har jeg jo plass i de to karene... hehe..
Så godt som alle plantene jeg satte i de to karene i reolen som er innkjørt har blitt spist opp av det jeg trodde var vanlige eplesnegler Enda jeg forer de hver dag med agurk, squash eller spinat. Lurer på om eg bare må få satt igang den 33 litern, og putte de oppi der. Eller så får jeg gi de bort. Lurer på om de er kjempe-epliser. Den ene er blitt enormt stor etter min mening. Ingenav de andre vanlige eplisene jeg kjøpte av Heidi I. er så store.

Og så blir det flere CW023 på meg!!!! Jippi!!!
Endelig, etter å ha hatt bare to i ca 4 år (og lett etter flere i tilsvarende lang tid), skal de få venner.

Synd med mini-scalarene, men du virker så hemmelighetsfull når det gjelder de coryene! Hvilke coryer er det snakk om?? *spennende!*
MarenB
Synd med mini-scalarene, men du virker så hemmelighetsfull når det gjelder de coryene!;) Hvilke coryer er det snakk om?? *spennende!*


Hehe... ja litt hemmlighetsfull må jeg da være
Vil ikke si for mye da jeg ikke vet heeeeelt hvilke det blir. Men har hvertfall bestemt meg for at jeg skal ha C. Acutus! Fant ingen bilder av den i basen her, men den ligger hvertfall på CorydorasWorld. De var jo fine alle de hadde fått inn, så da er det ikke lett å velge...
En merkedag (09/09/09)
Gjett hva jeg fikk i går!!
Endelig!!
5 herlige skjønne CW023!!! Så nå har jeg 7 stk... hehehehehe...

De kom seg ut i karet for ca. 40 min siden. Og fant seg godt til rette, sammen med de to jeg hadde fra før. De to gamle ble jo kjempehappy
Rett før jeg slukket lyset (ble litt lenge på, men måtte jo beundre nykomlingene) svimset de alle sammen på glasset Til og med Sodalisene hang seg på (de liker seg til vanlig best under plantene og røttene).

Så fikk jeg også reker Visste ikke at reker var sååååå kjappe?! Scalarene ville nemlig sjekke ut hva dette var, men de smatt lynkjapt unna. Så nå har moseveggen min endelig fått rengjøringspersonal

TUSEN TUSEN TAKK, SØLVI!!!
Gratulerer så masse masse! Jeg kunne godt ha tenkt meg disse selv!
Er det ungfisk?
Jepp, de er ungfisk. Halve størrelsen av de gamle jeg har Såååå søte.
Rakk ikke se de før jeg dro på jobb i dag, men samboern sa de vimset rundt med de gamle. Og så fortsatt friske og raske ut.
Gleder meg til å komme hjem.. hehe...

Så skal jeg hente meg noen C. Acutus i morgen. De første innflytterne til reolen. Mulig det blir en gruppe med noe annet også, men ikke bestemt meg for hvilken enda... De har Leopardus, Fowleri, Loretoensis, Robustus, Armatus og en som ligner veldig på Arcuatus, men som er mye større og er mer langsnutet. Den ble bestilt som Narcisuss (?), men jeg synes ikke den ligner helt på den heller. Fin var den hvertfall. Så hadde de enda en type, en CW-type, jeg ikke husker nummeret på nå. Noen som har noen av disse å anbefale? Klarer ikke å bestemme meg.... hjelp?
Så kjekkt å høre at det går bra med de .De ble nok glad for å komme sammen med noen voksne og siden de ble "tatt" fra foreldrene i går .
Godt for de voksne å få artsfrender også


Er veldig glad for at de fikk komme til et hjem der de blir verdsatt skikkelig .
Lykke til med de Siv.



Skal si du fyller opp med coryer om dagen
Det er neimen ikke lett å velge ,det er helt sikkert. Så det blir noen langsnutet denne gangen ?
Denne gangen blir det noen langsnuter ja. En cory som er blå må jeg jo bare ha!! Hehe... glad i farger skjønner du
Har egentlig aldri sett på langsnuter før, men da jeg så Acutus'ene i butikken så var jeg solgt (eller de egentlig da).

Jeg må jo fylle opp da Herregud, kan da ikke ha stående tre ledige kar! Og litersyken har jo ikke sluppet taket enda heller... Bare venter på å få bygge et stoooort akvarierom i kjelleren. Sagt til samboern at det er det først som blir laget når vi skal pusse opp
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap