Vasstrondi :) (side 8)

Rene luksusen hos deg altså

Jeg prøver så godt jeg kan å trykke noen små kar inn her og der for å kunne få plass til noen flere coryer.Men må dessverre begrense meg veldig mye

Høres spenende ut den Acutusen ,ser den virkelig blå ut?

Acutusen har et nydelig lyseblått skjær på kroppen. Helt skjønne er de

flere som har nevnt at jeg har et lite luksus-problem med de karene ja Men jeg jobber nå hardt for å fylle de
Om ett par uker er det siste karet klart for beplanting, så jeg "jakter" på coryer nå... hehe..
Høres flott ut ja.

Må være gøy å kunne fylle opp kar i søkk og kav. Du er nå litt heldig og da som bor slik til at det er mulig å få tak i noen.Her på vestlandet er det ganske magert på coryfronten

Har 2 arter jeg jeg på jakt etter og som jeg SKAL få plass til om jeg finner de. Det er først og fremst C.Eques og så C. oiapoquensis.

Eques vil jeg gjerne også ha. Men den er jammen vanskelig å få tak i har jeg forstått. Aquamanias skulle kanskje få den inn i løpet av høsten, men det var usikkert. Så tidligere at de hadde C. oiapoquensis også.

Så du må nok ta deg en tur over fjellet, eller så får de ta bussen
Tur over fjellet blir det nok ikke på meg, kroppen min liker ikke sånne lange turer og spesiellt ikke når det må bli i løpet av en helg


Har vært i kontakt med Aquamanias for 1 mnd. siden og de skulle ha meg i tankene hvis de fikk inn Eques .Men om de får de og om de husker på meg ,det er en annen sak.


De sender jo heller ikke lenger dessverre ,så må se om det er noen som kan ta de med til meg i så fall. Har en som har tilbudt seg dette så må bare se hva som skjer .

Ser at C. oiapoquensis står på listen deres ennå ,så der er det jo håp.
Men skal høre på den lokale zooen om de klarer å få den inn først.
Nei, da er det jo ikke så greit.
Om jeg skal tilfeldigvis en tur over fjellet i din retning skal jeg gi lyd fra meg Maser på den lokale butikken her også om at de må få tak i C. Eques.

Var i kontakt med en butikk som muligens skulle ta inn 30-50 coryarter. Blir spennende å høre hva det blir de får inn. Men det var jo ikke riktig enda, var vel om en mnd eller to.
Det blir jo spennende

Tusen takk for tilbudet om du skulle ta turen denne veien .


Har bestilling liggende inne på Eques her og, men sist de bestilte de var det c. Melaniotaenia som kom. Så det skal ikke være enkelt. Men "den som venter på noe godt " ,venter ikke forgjeves som det sies. Greit å ha noe å ønske seg også
C. acutus og c. leopardus
I dag fikk jeg kjøpt et par nye VF coryer. Acutusen hadde jeg jo bestemt meg for fra før, og endte opp med Leopardus i tillegg. De ble "lagt ut for salg" i dag, og godt jeg kom da jeg kom til butikken. Ellers hadde jeg nok ikke fått Acutusene. De hadde bare fått inn 20 stk, og jeg visste at noen hadde fått holde av hvertfall 6 stk. Jeg ville jo ha minst 7 stk. Da jeg kom var det bare 8 stk igjen, det var nemlig en Solbergelving som hadde kjøpt seg 12 stk Så da tok jeg de som var igjen. De er sååå søte, med sin fine metalikk-blåe farge, og lange snuter. Har sett på de i flere timer nå. Herlig syn!
Og så ble det Leopardus, 9 stk av de. Stod til slutt mellom de og C127, men synes C127 var litt kjedelig. Leopardusen er veldig pen, og aktiv. Masse vrimling i reolen nå (endelig noe annet enn bare sandsnegler der)
Så nå har jeg fyllt opp to av karene i reolen. Det siste karet skal få godgjøre seg skikkelig. Venter på at det skal dukke opp noen flere spennende coryer. Men nå har jeg jo bare det ene karet igjen som er ledig. Uff... liker å ha litt ledig stående i tilfelle jeg kommer over noen jeg må ha. Må smiske litt med sambo igjen snart tror jeg. Skulle nok hatt en reol til

CW023'ene fra Sølvi storkoser seg. De er det virkelig liv i. Vrimler rundt hele tiden. De voksne virker nesten late i forhold.. hehe..
Vannbytter igjen i dag... går utrolig greit med slanger

Fikk en telefon fra "Rotekspressen" i dag tidlig. Hadde visst noen planter som hadde vokst seg "litt" vel store for akvariet. Så der var det tid for sverdplanteluking. Takket jo selvsagt ja til noen kembo planter De var faktisk helt enorme! Så nå heter de ikke bare "Rotekspressen" lenger. Det offisielle navnet er nå "Rot og plante ekspressen"
Scalarene sender en stoooooor takk for at de fikk nye planter å legge egg på (tror de kjente de igjen fra før ). Og latsabbene (Pantanalensisene) ble veldig glad for en E. "Rose" som dekket nesten halve 250 litern de bor i

Ellers tok jeg i dag ut barken fra mallekaret. Ganske lei av alt bøsset fra de nå. Satte heller inn fire røtter fra "Rot og plante ekspressen"
Hadde ekstremt mye tigervalisneria i det karet, så det ble luket kraftig i de. Samt to C. Wendtii (mulig skrivefeil der), som hadde så mange avleggere at jeg sikkert kunne plantet hele flaten i det siste reolkaret (80X40 cm). Endte med at jeg delte alle disse rundt om i mallekaret, og satte ned de 5 største tigervalisneriaene. Fant ut nå har l-mallene en rot hver de kan sjefe over i karet der. Håper de ble fornøyd med det

Hehe ikke dårlig å bli både rot og plante ekspressen!! ) Det var deilig å få ordnet litt i det karet og, selv om jeg aldri blir fornøyd.. Coryene ser ut som de trives mye bedre nå når det ble litt mer sirkulasjon i vannet..

Ser faktisk ut som en 325 nå.. )
Da har jeg vært på auksjon i dag, og fått meg nytt tilskudd til "corydoras-samlingen". 5 stk C.Weitzmani De får nå toppkaret i reolen (som ikke er helt ferdig innredet enda, men må handle planter og røtter til de i morgen).

Ellers er nesten alle fiskene fra mallekaret solgt (ikke praktbotiaen, han blir aldri solgt den gamlingen). Fiskene blir etter planen hentet neste søndag, så da får jeg 240 l ledig til mer cory! Hehe...
SivH
så da får jeg 240 l ledig til mer cory! :) Hehe...


Now we're talking! Hehe
En utvikling som virker lovende!

Var det auksjonen i Porsgrunn du var på? Noe spennende Cory som gikk på blokka i dag?
mona o
Now we're talking! Hehe :D En utvikling som virker lovende! :) Var det auksjonen i Porsgrunn du var på? Noe spennende Cory som gikk på blokka i dag?


Planen med 240litern er en større stim med cory. Helst 20-25 stk av samme type. Så får vi se hvilken type det blir jeg klarer å få tak i så mange av. Vil ikke ha hvilken som helst cory heller, så får ta tiden til hjelp Men det skal bli gøy. Lyst til å selge en stooor gruppe grønne etterhvert Mona? Hehe...

Auksjonen var i Drammen. Var ikke så mye spennende av cory der, så det ble bare med Weitzmaniene. Nå har de sluppet ut i karet. Vimser rundt mellom catappa-bladene og h.zosterifoliaene jeg foreløpig har satt ned til de. Kjempesøte små bartefisker Siden det kun var 5 stk håper jeg å finne noen flere etterhvert. 3-5 stk til hadde vært bra.

Når tar du i mot besøk! Hadde vært kjempegøy å komme for å se nå! Så mye fin fisk! Har du bilder av karrene? Skal det var rene cory-karr eller skal ldu ha noen i toppen også?
Besøk får nok vente til jeg får opp et skikkelig akvarierom Nå er jo karene fordelt rundt om i huset, rotete med andre ord. Skal si ifra når det blir åpent hus Maren

De fleste karene blir nok rene cory-kar. Men jeg har jo noen fisk som jeg ike vil kvitte meg med som jeg må fordele på to av de største karene. Reolen har kun rene cory-kar. Det samme gjelder 250 litern. Ellers blir det en praktbotia som kommer til å "ødelegge" i 240 litern. Han kan jeg bare ikke kvitte meg med siden vi har hatt han i 13 år. Så har jeg 2 siamesiske algespisere i 260 litern. Ellers er all fisk fra sør-amerika hvertfall.

For å si det sånn så har både samboern og jeg fått heeeeeelt cory-dilla. Men om vi får oss et 720, så skal det være kjempestim med cory og noen Altum scalarer.
Så gøy at dere deler interessen!
Da blir alt fort mye enklere
Joda, det blir enklere.

Problemet er derimot at samboern kun vil ha veldig spesielle (les dyre) cory Men men... så lenge han betaler er det jo greit for meg.

SivH
Lyst til å selge en stooor gruppe grønne etterhvert Mona? ;) Hehe...


Hvis du mente det seriøst, så er svaret ja
Jeg begynner vel å selge Green Laser oppdrettet (det yngste kullet) i begynnelsen av oktober, da er de litt over 8 mnd. gamle. Det enkleste og beste for meg å selge så mange som mulig pr person (så slipper jeg daglig besøk av haugevis med folk i ukesvis liksom).

Så om du mente det alvorlig, send meg en email så tar vi praten videre der
En kommentar;

Oh happy day!!!!!!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© B. Johansen
Reklame for plussmedlemskap