Skal jeh skaffe flere ancistrus eller blir de drept?

jeg har en litt stor ancistrus, trolig en hun. jeg satt inn en til helt liten, men den ble nok drept av den store.

så bør jeg kjøpe 2 til å sette inn samtidig? jeg har veldig lyst på flere.
Hvis du ikke har større kar enn 28literen din som er oppført, syns jeg det er en dårlig ide å skaffe flere.
Selv har jeg ikke hatt problemer med ancistrus som dreper hverandre, men har jo huler og gjemmeplass til alle. Hvis du skal ha flere, skaff de huler som de kan gjemme seg i.
Ancistrus i isolat!
Maller uansett hva det er trenger minst det doble i antall liter og en del lengere kar enn at de treffer sideruten etter to vink med halefinnen.
Ancistrus blir gjerne 15 cm i lengde og da får den knapt snudd seg i karet ditt.
Huff 28L var ikke mye å tilby ancistrus. Ikke rart det går gærnt da. Ancistrus krever sin plass og da mener jeg både fysisk plass og at den faktisk krever sin plass. Jeg hadde to stk i 250L og de bøllet ganske mye for å beholde sine steder
Jeg har 2 Ancistrus i min 170 liter. De krangler litt til tider, og jager rundt på hverandre. Etter at jeg satte inn en kokossnøtt har det blitt lengre mellom sammenstøtene.


Mine er små enda. rundt 5cm.


-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap