- Hjem
- Forum
- Nettbutikker
- Kjøp av akvarier fra nettbutikker
Kjøp av akvarier fra nettbutikker
Postet 05.07.09 kl 23:20
Jeg kjøpte mitt akvastabil 720 liter, heldekkende lysarmatur til dette samt lysrørene - hos aquamaias. Akvariet i seg selv veide nesten 100 kg. Akvariet stod på paller godt og forsvarlig innebygd/pakket.
Det ble sendt med tollpost. Og jeg betalte kr 5000,- (med moms) for frakten!
Nå bor jeg 34 mil nord for Trondheim, litt utenfor "hovedfartsåren".
Tollpost deler jo landet inn i "soner" - og jo flere soner varen skal sendes igjennom jo mer kostbart blir det jo.
Ta kontakt med aquamaias og innehaver vil undersøke billigste fraktemetode - og prisen for deg.
mvh
Det ble sendt med tollpost. Og jeg betalte kr 5000,- (med moms) for frakten!
Nå bor jeg 34 mil nord for Trondheim, litt utenfor "hovedfartsåren".
Tollpost deler jo landet inn i "soner" - og jo flere soner varen skal sendes igjennom jo mer kostbart blir det jo.
Ta kontakt med aquamaias og innehaver vil undersøke billigste fraktemetode - og prisen for deg.
mvh
Postet 06.07.09 kl 07:05
Postet 06.07.09 kl 07:59
Postet 06.07.09 kl 19:50
Postet 06.07.09 kl 19:57
Men er det noen vits å kjøpe et så alminnelig og vanlig merke som Juwel fra en nettbutikk på Østlandet da? Dette er vel noe de vanlige zoobutikkene i Trøndelag har inne også...?
Det kan kanskje se billigere ut i nettbutikken der og da, men det blir nok slik at "vinningen går opp i spinningen" når man bor så langt unna, pga fraktkostnadene. Jeg tror rett og slett det er fare for at et Juwel kar vil ende opp med å bli mye dyrere ved å kjøpe fra et sted så langt unna.
Men, nå har jeg aldri sjekka prisene på akvarier i Trondheim da :p
Det kan kanskje se billigere ut i nettbutikken der og da, men det blir nok slik at "vinningen går opp i spinningen" når man bor så langt unna, pga fraktkostnadene. Jeg tror rett og slett det er fare for at et Juwel kar vil ende opp med å bli mye dyrere ved å kjøpe fra et sted så langt unna.
Men, nå har jeg aldri sjekka prisene på akvarier i Trondheim da :p
Postet 06.07.09 kl 19:59
Endret: 06.07.09 kl 20:00
Postet 06.07.09 kl 20:11
Postet 06.07.09 kl 20:14