Kan jeg ha reker i mitt akvarium?

Heisann.
Kan jeg ha reker i mitt akvarium?

Se mitt akvarium for hvilke fisker jeg har:
Nei. De vil bli spist med en eneste gang.
Du har altfor mye fisk i det lille akvariet, dessverre. Guppy, neontetra, kampfisk og scalare - bare for å nevne noen av dem.

Scalare passer overhodet ikke i en 54 liter.
Må si meg enig med Mona O. Rekene vil bli spist opp med en gang og karet er overbefolket. Scalaren trenger egentlig 250 liter
Vil ikke kampfisken kunne gå til angrep på scalare og guppy?

-Tim
vil absolutt tro det pga finnene
Nopes, de svømmer fint side om side
heisann

som de sier, tror de vil bli spist. men du kan jo kjøpe ett egent lite kar til reker

mange skalarer har du? 1? 2?
du burde begynne tenkte på plassen, de vokser. å kan ikke vokse opp i dette karet. men har du begynt med litersjuken kommer det nok større kar i hus snart, hehe
Jeg vil også anbefale deg et lite ekstra kar til reker. Jeg har to små akvarier på 22 liter hver til reker. Rekene stortrives, og kan svømme fritt uten frykt for å bli spist. Et slikt akvarie får jo plass hvorsomhelst, og er veldig underholdende.

Ellers ville jeg i tillegg anbefale deg å tenke på at fisker trenger plass for å bli så store som de kan bli. Noen fisker kan bli meget store og utrolig vakre som fullvoksne individer. Om de ikke har plass nok, vokser de ikke. Du får altså ikke se dem i sin fulle prakt. Jeg ville sjekket hvilke fisker som kan vokse opp til å bli så vakre de kan bli, i et kar på den størrelsen du har. Så kan du heller gi bort eller selge de som ikke egner seg. Det finnes utrolig vakre små fisker også! De du ahr som kan bli store, vil jo uansett ikke bli store. Akvariet ditt vil bli mye vakrere og sunnere om du bruker litt tid på dette.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap