Black_flys akvarier i Trondheim (side 10)

180 liter Sør Amerika kar:
- Kjøpt inn de 3 siste adolfoiene Midtun zoo Åsane hadde: samlet kr 150,-
- Kjøpte en svart neontetra hanne til flokken. De er nå 9stk
- Setter opp diodelys til de to 13 literene inne i selve bordet.
Bilder kommer.

63 liter ASIA kar:
- kjøpte to Venusfisker hanner.
- kjøpte akvarieplante på IKEA til 25 kr. Skal se hvordan de gjør det.
- Corydoras paleatus yngel oppdaget i 63 literen. skikkelig overlevelsesinstinkt.
Fantastisk morsom videosnutt av Paleatusene dine som leker. Mine coryer har "rota" litt sammen men aldri sett noe sånt som det der! Visste ikke at det gikk så villt for seg!
Lisbeth
Fantastisk morsom videosnutt av Paleatusene dine som leker. Mine coryer har "rota" litt sammen men aldri sett noe sånt som det der! Visste ikke at det gikk så villt for seg!


den ene gangen da holdt de på sånn i over 12 timer. Helt utrolig, men det ble jo også masse egg da.
Tror jeg kanskje har to huer og de andre 7 er "herrer" eller viltre ungdommer på speed.

Og de leker/ prøver å leke daglig.
Montert inn diodelys fra ikea
Montert inn diodelys fra IKEA

[External Image]
lyset på midtplaten

[External Image]
lyset under bordplaten til 180 literen

[External Image]
Sånn ble det. Skal skjule ledninger og kanskje kjøpe et større kar til å ha nede.
180 liter benken feridig med lys
180 literen med ny monterte diodelys

[External Image]
uten annet lys
[External Image]
uten annet lys
[External Image]
lyset i gangen står på.
....... jeg har jo akkurat samme kar som deg, bare 450L. De to hyllene (som er lengre enn dine) på akvariebordet bruker jeg jo ikke til noe... kanskje et par småkar der ja...
Mange liter er de småkarene på?

Etter endret: Hvor mange cm har du å gå på fra karet og opp til plata i hylla. Er det litt klønete å komme til oppi karene? Og hvordan tror du platene reagerer på damp fra karene?
Fikk pakke fra Heidi i dag med
10 store bunter med Sagittara Subulata gress
5 store og flotte Marisa eplesnegler
20+ malaysiske sandsnegler.
Kjempe godt pakket og alle var i full sving før akklimatiseringsperioden var ferdig.

De flyr nå rundt i karene.
Lisbeth
....... jeg har jo akkurat samme kar som deg, bare 450L. De to hyllene (som er lengre enn dine) på akvariebordet bruker jeg jo ikke til noe... kanskje et par småkar der ja... Mange liter er de småkarene på? Etter endret: Hvor mange cm har du å gå på fra karet og opp til plata i hylla. Er det litt klønete å komme til oppi karene? Og hvordan tror du platene reagerer på damp fra karene?


Karene som går der nå er to 13 litere. Skal skifte ut den nedre med et på ca 36liter. Spesial bygd for plassen.

Øverste 13 literen har jeg Corydoras yngel oppi.
Nederste er nå for snegler og div overskuddsplanter.

Ang vannsøl så virker trevirket å være godt beiset. Har sølt mange ganger, men fortsatt ikke noe flekker eller buler. Vannet preller liksom bare av.
Bruker ikke varmekolber i disse, men de har samme temp som inne. ca 22-23 grader. Så derfor dugger det ikke noe særlig. Er også god avstand fra didodelysene som ikke avgir noe særlig med varme. Drar de ut ved vannskifte, men mater som de står.
Sommerfuglene leker og legger egg
Sommerfuglene leker og legger egg.
Den minste hannen har overtalt den største hunnen og de kjemper nå bort alle inntrengere fra hjørnet. Den ene sommerfugl hannen som er mye større blir i samråd jaget bort. Dette har skjedd i hele dag.
Skjønte ikke tegninga før nå.. hehe
De har lagt eggene oppå den ene skiferhulen.
Ser ut som iallefall et 50 talls egg så langt og de holder fortsatt på.
Skal legge ut film, men nå er det live show som gjelder.
Film med egglegging og jaging
Film med sommerfuglciklider som legger egg og forsvarer eggplassen for andre ciklider.

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/ETCzurl4xUo&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Filmsnutt 2. fruen legger egg.
Sommerfuglciklidefruen legger egg og hannen renser og vasker litt rundt.


[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/KzerFFpuDyY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Hærlige snutter av sommerfuglciklidene dine! Skikkelig pene var de også. Skjønner coryene å holde seg unna?
Lisbeth
Hærlige snutter av sommerfuglciklidene dine! Skikkelig pene var de også. Skjønner coryene å holde seg unna?



Takk Lisbeth.
Flotte farger som kameraet ikke helt får med seg.
Coryene får liksom gjøre hva de vil. Eneste noen adolfoier som vennlig blir vist bort. Er helst den ene hannen som hele tiden prøver å nærme seg eggplassen, men den lille hannen og fruen jager han bort.

Skjønner godt hvorfor de heter Ram cichlid på engelsk. Hannene ser ut som to geiter som stanger sammen. hehe
Aphyosemion australe
Tror kanskje det blir denne arten jeg går for når det gjelder Killifisk Aphyosemion australe

Fra AF

Bilde fra han jeg kanskje skal kjøpe av samskillifish.com

[External Image]

Og så smiler den. I motstning til betta som ser skikkelig sinna ut.


-Tim
blondviking
Dæven den var pen :-)


ja den er det samt at den lever opp til 3 år og er ikke årlig som flere andre killiarter.

Tim
Og så smiler den. I motstning til betta som ser skikkelig sinna ut.


Hehe. En glad fisk....

blir 180 kr for en del egg og frakt. Så lurer på å drette de og videreselge når de vokser opp. Spennende. Tenke tenke .

Hva synes folk jeg skal gjøre?
Innkjøp
Fra Ane fikk jeg kjøpt av henne 4 stk Corydoras Pygmeatus (2 hanner og 2 huer). For kr 75,-

Fra akvarieverden.no fikk jeg i dag for kr 352,50.
- Tetra diskus granulat 250ml/75g kr 93,-
- fluval torvfiber 70g kr 47,50-
- JBL novo tab 400 tabletter kr 119,-
- Tetra Vital 100ml kr 46,-
- JUWEL FILTER GROVT MEDIUM 6.0 STANDARD kr 47,-

på tirsdag fikk jeg fra akvarieverden.no
- Fluval keramikkrør 750gr kr 72,-
- Blåfilter i bit på ca 14x40x5cm kr 65,-
- en boks med Novo Fect 200 tabletter gratis

Skal også bestille noen ottoer gjennom han samt kanskje noen L-maller.
blir 180 kr for en del egg og frakt. Så lurer på å drette de og videreselge når de vokser opp. Spennende. Tenke tenke .

Hva synes folk jeg skal gjøre?

Sikkert mange som kunne tenke seg denne fisken ;.)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap