Black_flys akvarier i Trondheim (side 12)

Corydoras opptelling 28/10/09.

Corydoras Paleatus
Voksne: 9 stk
Yngel 1: 4 stk (15/09)
Yngel 2: ca 15 stk (18/19)
Yngel 3: ca 170 stk /02/10)
Yngel 4: ca 15 stk (13/10)
Yngel 5: ca 87 stk (15/10)
Yngel 5: 2 stk (16/10)
Yngel 6 i 63 liter ASIA karet: 3 stk
Yngel 7 flyttet til 63 literen: 12 stk (24/10)
Yngel 8 flyttet til 180literen: 23 stk (27/10)
Yngel 9: 4 stk (28/10)
Egg 1: 7 stk
Egg 2: 15 stk

Corydoras Adolfoi
Ungdom: 10 stk

Corydoras pygmaeus
Voksne: 4 stk

Corydoras cw 22: kommer
Corydoras habrosus - Salt-og-pepper pansermalle: kommer
På Sartor og kjøpte inn 3 stk Pygme coryer samt nok en hyggelig tur innom Til Ane på Loddefjord og hentet en gjenværende pygme som klarte å gjemme seg godt sist. Takk igjen Ane.

Holder på akklimatiserer de nå.

Leverte tilbake Sommerfuglciklide hannen som terroriserte de andre.
Da får vi håpe det blir fred og fordragelighet oppe i karet.
Skal vi vedde en iskald Dahl`s om hvem som får yngel på C Pygmaeus først Espen?

Jeg er fortsatt litt nysgjerrig på kakaduene dine, har du fått tatt noen bilder av de?
Har drukket iskald dahls de siste to dagene og i dag og før brann kampen blir det også. Så en DAHLS kan jeg være med på å vedde. hehe
Har to runde kraftige damer som jeg håper snart er i leksmodus. Må lese meg opp litt for å finne ut hvordan pygmeatusene gjør det.
Skal prøve å få lagt ut video og bilder i løpet av helga.

Nå er det straks TOTTENHAM kamp på pub før det i morgen blir

Brann mot ROSENBORG.
Black_Flys
Har drukket iskald dahls de siste to dagene og i dag og før brann kampen blir det også. Så en DAHLS kan jeg være med på å vedde. hehe Har to runde kraftige damer som jeg håper snart er i leksmodus. Må lese meg opp litt for å finne ut hvordan pygmeatusene gjør det. Skal prøve å få lagt ut video og bilder i løpet av helga. Nå er det straks TOTTENHAM kamp på pub før det i morgen blir Brann mot ROSENBORG. :)


En Tottenhamfan her også? Pål er det også
Tør jeg nevne at jeg er Arsenal fan :P
Uhm.. hehe, heia Rosenborg og Manchester United!
Masse eplesnegle babys
Etter en knallhard øl og fotball helg var det tilbake til jobb og hverdagen igjen.
Kom hjem fra jobb og små eplesnegler kryper rundt i begge karene.
Samt at vi observerte 5 paleatus yngel i forskjellig størrelse i 63 literen.

Så godt å høre at flere akvarister også liker fotball.
Skal til Oslo nå neste helg for å synge Rosenborg sanger mot molde og ålesund... hehe nei. Blir på Bohemen for å se SPURS.
Skal selv over til balløya 10-17 desember på fotball og øl tur.
Gleder meg.

Skal prøve å få tatt litt bilder de nærmeste dagene. Crazy tilstander i 180 literen da røde myggiser og spinat ble servert.
Black_Flys
Montert inn [URLBLOCK1] fra IKEA [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/23864_091019232916_1.jpg[/IMG] lyset på midtplaten [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/23864_091019232919_2.jpg[/IMG] lyset under bordplaten til 180 literen [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/23864_091019232923_3.jpg[/IMG] Sånn ble det. Skal skjule ledninger og kanskje kjøpe et større kar til å ha nede.



Hvilket merke eller hvor har du kjøpt disse småkarene? Har selv en slik, men kjøpte den brukt så aner ikke hva slags merke det er osv. Skulle gjerne hatt en eller flere.
Klarer de diodelysene å gi rett lyst til plantene? Forøvrig en elegant installasjon


-Tim
Tim
Klarer de diodelysene å gi rett lyst til plantene? Forøvrig en elegant installasjon :) -Tim


Er også nyskjerrig på det. Men du har kanskje ikke hatt det lenge nok for å vite om plantene gror?
Oslo
da skal jeg ned til sentrum av Oslo.
Blir Bohemen kl 16 for Tottenham kamp. C O Y S
Huff ja det blir fullt av dere fotballgærne i byen min nå
Har sendt deg en mail, Espen Btw, gratulerer med seieren!
Joanna & Pål
Har sendt deg en mail, Espen :-) Btw, gratulerer med seieren!


Fikk ikke sett eposten før jeg var hjemme igjen.

Har i det siste vært mye arbeid og hyttetur med jobben, men endelig litt fri.
Blir å mekke på bilen og etterpå ta seg en tur til Midtun zoo Åsane og se om de har noe spennende for salg.

Har flyttet en del corydoras paleatus yngel i forskjellig størrelse i 63 literen og 180 literen.

Sommerfuglciklide hunnen begynner igjen å bli rund, så håper det kanskje kommer egg der snart. Hadde vært gøy å fått til de.

De andre ciklidene døde begge to. Den ene tror jeg hadde satt fast noe i halsen. Oppførsel og min obduksjon tyder på dette.
Får kanskje prøve en gang til eller annen apistogramma?
Skal prøve å lage en mosevegg å sette inn i 63 literen. Har så mye javamose. Så kan hende det blir tøft. Hvis ikke blir det å selge unna en del. hehe, men prøve først.

Venter fortsatt på karet som skal settes inn nederst i reolen, men går fortsatt bra med karet som står der nå. Har bare diodelys til disse plantene og det ser fortsatt ut som om det gir nok lys. En del blå eplesnegler og malaysiske sandsnegler som også jobber å rengjør.

Cory yngelen i begge hovedkarene vokser overraskende fort.

Micro-orm
hehe for noe genialt. Alle fiskene ble jo helt fra seg på jakt etter micro-ormen jeg puttet oppi. Vannet ble ganske hvit. Noen som har tips til å bare fore med ormene? Prøvde papir tipset, men papiret ble fuktig.
Hvis du strør litt gjær oppå kulturen et par timer før foring begynner de gjerne å klatre på veggen. Noen bruker en pensel til å samle ormene med, men jeg drar bare pekefingeren bortover sida på boksen og putter den i vannet Får større mengde ormer med med fingeren enn når jeg brukte pensel.

Leste også på et dansk nettsted at å ha tett lokk på boksen en times tid før foring fikk dem til å søke oppover veggen på boksen

Jeg kjøpte meg sånne LED diode-lysskinner på Clas ohlsson, men skal levere de tilbake i dag. De ga overhodet ikke så mye lys som jeg forventet. De lyste greit nok over akvariet, men ikke ned i akvariet. Var ikke sterkt nok til det.

Men tror jeg har funnet en bedre (og litt billigere) løsning som jeg kan bruke sparepærer i, de gir jo godt lys
Takk Lisbeth. Får sjekke ut litt mer om hvordan å fange disse små. Fiskestang blir for stort.. ;=


GLEDE!!!!

Sommerfuglciklidene har denne gang funnet seg en ny plass å legge eggene og de har nå lagt egg overalt på steinen og på siden av skiferhulen ved siden av. Håpe håpe. at denne gangen skal de klare det. Begynt å skape seg et lite terretori. Spennende å følge med fremover.

På midtun zoo hadde de fått inn et lass med fisk fra Singapore, men ikke noe av interesse også mye fisk som var omkommet under transporten.
Om 1-2 uker kommer det en Peru sending. Håper de får inn noen tøffe coryer og L-maller samt en tetra art jeg har vært etter en stund nå. Vi får krysse fingrene.
Da har to nye marmorerte øksefisk kommet i hus.
javamosen er flyttet ut av 180 literen og eureka. Det ble lys og plass. hehe
Skal bruke den som vegg i 63literen tenkte jeg.

Kjøpte i dag levende mygglarver som jeg puttet oppi 180 literen for noe gøy. Ser ut som om fiskene også synes det er gøy med levendefor og litt ekstra jakting.

ellers så vokser cory yngelene med racer fart.

Nå blir det å poppe en øl. Skål akvarister.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap