Black_flys akvarier i Trondheim (side 13)

Ancistrus sp. L107
Kjøpte i dag 4 stk av denne flotte mallen. Utrolige sort med fluoriserende hvite prikker. Utrolig nydelig.

Ellers planlegger jeg kanskje å sette opp en del kar nede i boden.
Varm og tørr bod, men må sjekke vanntilførsel, strøm og om det er lov.

Håper i løpet av helga å få tak i noen Panaqolus sp. L204
Så har jeg fått tak i 2 av 3 ynglings maller for meg. Står igjen for øyeblikket er L046 Hypancistrus Zebra

Skal prøve å få lagt ut noen bilder i morgen. Tidlig helg.

Grattis med flotte maller .
Ser ut til at du trenger flere kar etterhvert ja
Sølvi Gullaksen
Grattis med flotte maller . Ser ut til at du trenger flere kar etterhvert ja :)


stygt redd for det ja. hehe.
Skal bestille et speisal kar for å ha nederst i reolen. Tenker også kanskje å sette opp noen kar ved siden av i liten reil kanskje.
Corydoras opptelling 27/11/09.
Corydoras opptelling 27/11/09.

Corydoras Paleatus
Voksne: 9 stk
Yngel 1: 4 stk (15/09)
Yngel 2: ca 15 stk (18/19)
Yngel 3: ca 170 stk /02/10)
Yngel 4: ca 15 stk (13/10)
Yngel 5: ca 87 stk (15/10)
Yngel 5: 2 stk (16/10)
Yngel 6 i 63 liter ASIA karet: 3 stk
Yngel 7 flyttet til 63 literen: 12 stk (24/10)
Yngel 8 flyttet til 180literen: 23 stk (27/10)
Yngel 9: 4 stk (28/10)
Yngel 10: 5 stk yngel i forskjellig størrelse satt inn i 180 literen (13/11)
Yngel 11: 1 stk satt inn i 180 literen (20/11)

Corydoras Adolfoi
Ungdom/voksne: 10 stk

Corydoras pygmaeus
Voksne: 8 stk

Corydoras cw 22: kommer
Corydoras habrosus - Salt-og-pepper pansermalle: kommer
Sommerfuglciklider som legger egg
Sommerfuglciklider som legger egg

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/2gtW2N3E25M&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Nannostomus mortenthaleri - Korallrød smykketetra
Fikk i dag 4 stk Panaqolus sp. L204 og 6 stk Nannostomus mortenthaleri - Korallrød smykketetra
En kjempe hyggelig aften hjemme til Roger.
Må ta meg flere turer tilbake dit for inspirasjon.

Skiftet to bøtter med kaldvann og hannene i lekshumør med en gang. Knallrøde og flasher finnene for damene. Utrolig nydelig fisk.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Panaqolus sp. l204
» Panaqolus sp. L204
en nydelig malle.



[External Image]

[External Image]

får ta bedre bilder når jeg ikke har øl innabords.
Betta og vasen
Mulig jeg har gått glipp av noe her, men hvordan ble det med IKEA-vasen og betta?
De nannostomusene så lekre ut, kjøpte du de fra et privat oppdrett?
Har hørt rykter om en Peru sending til Bergen, kom det med noen skatter av Apistogrammaer og corydoras der?
darwin
De nannostomusene så lekre ut, kjøpte du de fra et privat oppdrett? Har hørt rykter om en Peru sending til Bergen, kom det med noen skatter av Apistogrammaer og corydoras der?


Gleder meg til den sendingen kommer ja. Kjøpte disse privat. Utrolig nydelig. Litt kaldvann og hannene blir korallrøde. Skal skaffe meg flere av disse.

Maren. Ikea vasen ble satt på vent. Fikk plutselig dårlig råd og etter dette har jeg ikke vært der. Gått i glemmeboken, men kanskje jeg kjøper den til uken.

Rengjorde i dag filterbøtten etter tips fra Mona. Og riktig. Oppe på den nederste risten lå det et cory yngel på 1,5/2 cm. Som var sprell levende.
Samt ca 30 reker. hehe var vanskelig å skille rekene fra mudderet nederst. fant også en del snegler. Det mest spesielle var en stor sort skivesnegle.

Skulle lage javamose vegg, men ga opp da det ikke ble særlig fint. Får heller ha en naturlig lock med en stor javamosedott. hehe
Black_Flys
Fikk i dag 4 stk [URLBLOCK1] og 6 stk [URLBLOCK2]


Å, min yndlingstetra! Heldiggrisen.
Nei, nå ble jeg gira - må bare se og få meg en real stim av de der igjen.
I løpet av halvannet år mistet jeg alle i den opprinnelige stimen på 10... 70% av dem daua fordi de ble skremt livsskiten utav ciklidene jeg hadde i samme kar i starten :p

De er så utrolig lekre, de tetraene der!
Kjøpte du dem privat eller i butikk?
Gratulerer uansett med en fantastisk stimfisk.
Når kan vi forvente å få se "Espens oppdrett av korallrød smykketetra" artikkel her på AF...? Hehe

mona o
[QUOTE=Black_Flys]Fikk i dag 4 stk [URLBLOCK1] og 6 stk [URLBLOCK2]

Kjøpte du dem privat eller i butikk?
Gratulerer uansett med en fantastisk stimfisk.
Når kan vi forvente å få se "Black Flys oppdrett av korallrød smykketetra" artikkel her på AF...? Hehe


Hehe. Takk Mona. Ja disse er helt nydelige. Skal skaffe meg en stor stim av disse tenker jeg. Kjøpte de privat, men tror det er flere som kan ta de inn da.
Skal selvfølgelig prøve å legge til rette for dretting, men må bare se om de gjør alvor av leken. Lese meg litt opp hvordan de gjør det. Opp og ned glasset og hannene flacher finnene for damene.

Her er noen flere bilder. Vanskelig å få frem fargen, men gøy at de stopper opp og poserer. hehe

[External Image]
gjengen samlet



[External Image]
se min farge den er rød som .....


[External Image]
kan ikke stå i ro hele tiden å bli fotografert.
Åhhhh, så pene de er... Sukk... den som hadde plass til enda en stimfisk
Anen
Åhhhh, så pene de er... Sukk... den som hadde plass til enda en stimfisk ;-)


Det får du vettu Ane. Nydelig fisk. Sitter og blir helt oppslukt jeg. hehe.

[External Image]
Holder seg samlet

[External Image]
Panaqolus sp. L204 er nede på sanden og små smaker på den.

[External Image]
godt å gnage og slappe av på samme plass. For noen nydelige mønster.
Nytt prosjekt.
Tenker å starte opp et nytt prosjekt med små arts/oppdrettskar.
Plassen er ved siden av 180 literen er ca 41 cm i bredden og dybde kan jeg ha på opp til 40cm. Litt mye med dybde på 40 cm på så små kar?
Hvilken høyde på karene er mest hensiktsmessig?

Kanskje kar på l*b*h
40*40*35 = 56 liter
39*40*35 = 54,6 liter
40*35*35 = 49 liter
39*35*35 = 47,8 liter
38*35*35 = 46,5 liter
39*35*30 = 40,95 liter

Kanskje 3 av disse karene i høyden med plass nederst for en boks med ting og tang. så høyde på 1,50 til 1,80 kanskje?

Noen som vet om billige gode reoler som ikke tar så mye plass?
Kan jo kanskje snekre noe selv også.
De Nannostomus mortenthaleri`ene dine er bare til å være heeelt misunnelig på.
De har vært på min ønskeliste på stimfisk i mange år, men for det første er de dyr og for det andre har det vært vanskelig å få tak i de. Så bare få igang oppdrett på de Espen så kjøper jeg gjerne av deg
Sølvi Gullaksen
De Nannostomus mortenthaleri`ene dine er bare til å være heeelt misunnelig på. De har vært på min ønskeliste på stimfisk i mange år, men for det første er de dyr og for det andre har det vært vanskelig å få tak i de. Så bare få igang oppdrett på de Espen så kjøper jeg gjerne av deg :)


den er grei Sølvi.
Skal be de starte.. hehe

Linken i innlegget over er om lys. Ser ut som om lampa de må bestilles fra utlandet, men hør med midtun zoo. Kan være de har inne. Skal sjekke neste uke når de får inn leveransen.
Ja ,gjør det
Tror neppe Midtun får de inn,er styggt redd for at det er en type som er gått ut av produksjon
Nannostomus mortenthaleri korallrød smykketetra
Nannostomus mortenthaleri - Korallrød smykketetra

Nydelig fisk.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Ivar Simonsen
Reklame for plussmedlemskap