Black_flys akvarier i Trondheim (side 6)

Grattis med egg igjen!
Våknet til egg selv også. Jammen hadde ikke Coryene lagt egg igjen, på glasset og tempmåleren og div. Denne gangen lot jeg dem bare være der.
Synd man ikke kan bytte egg.. ler..

Den neontetraen ser sprekkferdig ut ja! Kan vel ikke være lenge igjen vel?
Sirra
Grattis med egg igjen! Våknet til egg selv også. Jammen hadde ikke Coryene lagt egg igjen, på glasset og tempmåleren og div. Denne gangen lot jeg dem bare være der. Synd man ikke kan bytte egg.. ler.. Den neontetraen ser sprekkferdig ut ja! Kan vel ikke være lenge igjen vel?


Takker. Tørr ikke å la eggene være da sist jeg lot det være igjen noen så var de borte på en time. Ja den svatre neontetraen ser sprekkeferdig ut, men lurer på om jeg må putte oppi en mann til den.
Jeg har lite peiling på neon tetra, har selv bare 1 stk som fulgte med karet, men har derfor aldri satt meg inn i oppdrettet på den.
Eneste jeg vet er at de legger egg rundt omkring overalt, og spiser dem gjerne også. Dette står hvertfall i fiskebasen om neontetra og regner med det gjelder sort neontetra også. Vet ikke mer enn det som står der.
Samboeren på glid
Samboeren på glid om å ha 180literen i gangen istedenfor 45 literen.

det hjelper å spørre og å fikse hele leiligheten. hehe.

Vasket klær i hele dag, vasket kjøkkenet, ryddet stua, ryddet soverommet og samboeren ble fornøyd med fårikål til middag.


Krysser fingrene for at dette fortsetter.
Hihi.. ler, godt jobba!!
Er det som kalles for 'å gi og ta' i et forhold.
Fortsett sånn så får du kanskje innvilget større kar også.
Da er det kvelden. Venusfisken som ser sykelig ut, har gjemt seg i steinrøysa i hele kveld og ser ikke pigg ut. Jaja vi får se i morgen tidlig. Har seinvakt på jobben så rekker å stelle litt på morgenen.

Får drømme om hvilke fisk som kan passe i 180literen.


Takker. Tørr ikke å la eggene være da sist jeg lot det være igjen noen så var de borte på en time. Ja den svatre neontetraen ser sprekkeferdig ut, men lurer på om jeg må putte oppi en mann til den.


Antar du trenger en herremann for å befrukte eggene ja.

Samboere trenger tilvending, oppmerksomhet og kjærlig omtanke... hehe
Har erfaring der. Hun kjøpte det første karret til meg etter at jeg snakket om å kjøpe inn et karr igjen. Nå lang tid etter har jeg 12 karr oppe å går. Men det har vært en del tilvending, oppmerksomhet og kjærlig omtanke må jeg innrømme selv om 11 av karrene står i eget akvarierom i kjelleren. Hun begynner å bli vant med at ny fisk og nye karr stadig kommer i hus.

Ønsker deg lykke til med større og flere karr ;- =)
Takker Leif og Sirra.
Må vel litt mer smøring til.
Sitat: Vi har for liten plass på stua til det store karet der. 63literen er mer en nok. På gangen kan det kanskje stå, men ikke på stua....

Jaja får vel stå på litt i dag (gjør mye ellers også, for de som kanskje måtte tro noe annet ) før jobben slik at det kanskje kan handles bord i morgen.

Skifte vann på eggene så foringstid.
Høres ut som du er flink, synes nå jeg.
Hvis det er plass i gangen til det akvariet så er det jo supert. Samme hvor det står bare man får det opp.. ler..
Senga straks. jobb kl 8 i mårra.
Hehe det har du rett i Marianne. Har funnet ut at det kanskje er plass til et klesskap ved siden av også. Så det blidgjør kanskje madamen enda mere.

I dag har 4 steiner fått knytt fast litt ferskvannstang. Håper den vokser seg fast og blir større.

63l: Venusfisken som jeg har vært på jakt etter den siste dagen ligger fortsatt og gjemmer seg i steinrøysa. Utenfor rekkevidde.

45l: Ser ut som om adolfoiene har det som i himmelen. Leker og står i.
63literen
Coryene leker i hele karet.

Test på å linke til side med skrift

Sette opp brukt juwel 180liter til sør amerikansk biotop

Sette opp brukt juwel 180liter til sør amerikansk biotop

hmm. det funka ikke.
Noen som kan dette med å ha selvvalgt tekst istedenfor hele lenken?
Plastboksen med coryegg
ene coryegget har nå halveis klekket. Halen(ser ut som en tynn hale) stikker ut av egget.
Sirra
Så artig! Grattis! :-)


takker

og for 2 min siden stakk spol nr to ut av et av de andre eggene.

flyttet to seilfinnemolly yngel over til 63literen fra yngle/snegle/reke karet.
Lek og flere egg i 63literen
63l: I dag leker de igjen etter å ha fått røde myggiser i går kveld. Reddet ut 25, men flere egg som sitter så vanskelig til at jeg lar de være.

1l: eggklekkekaret har to av coryene overlevd sin første dag og vannskifte. Fått besøk av 25 nye egg samt to som ikke er klekt enda. Må vel sette opp den ene 13 literen igjen med luftestein.

13l: reke/snegle kar: har gått systematisk til verks og knerter det jeg ser av pestsnegler. Håper å få frem litt reke yngel. Så en bitte liten en i går og flyttet derfor ut 2 seilfinnemolly yngel som var på jakt etter alt mulig spisende.

[External Image]
Corydoras paleatus yngel
[External Image]
Corydoras paleatus yngel og forhåpentligvis noen nye søsken(egg)
[External Image]
Uskarpt nærbilde av paleatus yngel
1l: plastboksen med egg: I dag svømmer alle de fire første.
Har satt opp den andre 13literen for å flytte disse over i og la eggene ligge igjen i boksen. Skal da flytte over resten av eggene når de klekker.

13l cory ynglekar: tempen er straks romtemperatur og yngelet skal få flytte over etter middag. Har lagt oppi to mosekuler og tenker litt flyteplanter og noen små snegler for å spise opp rester.

Kanskje sette inn en luftestein? men skal jo skifte vann daglig. Trenger jeg det da?

Gøy å se de små strekene. De førstefødte piler bortover i et voldsomt tempo når jeg rører i vannet.
Lek
63l: parring blant coryene og kileflekkrasboraene

45l: fisket ut den døde seilfinnemollyen som ikke tok til seg mat. Adolfoiene leker som vanlig over hele karet. Er vel for unge til egg, men gøy å se på.

13l: rekekaret fikk litt javamose og noen andre planter fra en dame som ga de bort gratis her på af. Takk

13l: cory yngelkar. Ser ut som om alle koser seg. Blir å handle artemia og div andre ting i morgen.

Får vel stå opp tidligere i morgen og event fiske ut noen egg.
Var på midtun zoo på Åsane og hadde en kjempe hygglig prat med han som jobbet på sentrum zoo før. Veldig god kunnskap.

Blir å handle akvariebordet til 180literen fra akvarieverden.no
Tenkte å kjøpe pumpe fra de også, men kjøper vel en brukt i førsteomgang. Hadde en veldig hyggelig telefonsamtale med eieren der.

I 63 literen la jeg oppi et av bladene jeg kjøpte av Tim på AF.

I morgen skal jeg ut til Sotra og besøke Sølvi. Skal hente div ting jeg skal kjøpe av henne. Blir også å sjekke ut Troya zoo på Sartor senteret som alle skryter av. Spennende.
Var i dag hos Sølvi og handlet noen planter, for og reker. Kjempe hyggelig å snakke i lengre tid om fisk, akvarier og se de flotte karene hennes. Og for en utsikt fra huset. Fantastisk.

Etterpå gikk turen til Troya zoo på Sartor. En butikk som hadde kjempe hyggelig betjening og et STORT utvalg i akvarieutstyr og fisk. Ble å kjøpe noe småplukk. Klarte igjen å vente med å kjøpe fisk selv om sommerfuglcikliden ropte etter meg.. hehe.

NEi nå er det senga. Godt med Dahls øl og whisky.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap