Black_flys akvarier i Trondheim (side 8)

Fleste av eggene var spist opp.
Fikk reddet ut noen så får vi se.

Skifte vann til yngelet nå.

Prøve å legge ut videosnutt av sexakten til Coryene på youtube.
Noen som har gjort det før? Enkelt?
Å legge ut på Youtube mener du? Det er veldig enkelt! Opprett din egen profil og last opp snuttene du vil ha. De kan ikke være lengere enn 10min og større enn 2 Gb om jeg ikke husker feil...?
Jeg er ganske grønn når det gjelder slike ting, men no problemas når jeg skulle gjøre det!
Takk igjen Maren. Får se om jeg rekker å gjøre det i kveld.
Ps. Du må ha deg på auksjon. Samme hvor lite penger du har. Kanskje du finner den lille tingen eller fisken som du må ha og den koster jo ingen ting. hehe
Black_Flys
Ps. Du må ha deg på auksjon. Samme hvor lite penger du har. Kanskje du finner den lille tingen eller fisken som du må ha og den koster jo ingen ting. hehe

Får vurdere det Har tenkt litt på at det kanskje kan dukke opp noen reker, snegler, levendefôr eller mose kanskje?
Corydoras opptelling 01/10-09
opptelling 01/10/09.

Corydoras Paleatus
Voksne: 7stk
Ungdom: 2stk
Yngel 1: 4stk
Yngel 2: ca 15stk
Egg 1: ca 210 befruktet
Egg 2: ca 15 befruktet

Corydoras Adolfoi
Ungdom: 7stk
122 yngel født i løpet av natten. 4 stk var født i 3tida, da jeg kom hjem fra byen. Har flyttet de over i ynglekaret med sine eldre søsken.
Kan ikke annet enn å le ,du får det jammen travelt i tiden fremover
Sølvi Gullaksen
Kan ikke annet enn å le ,du får det jammen travelt i tiden fremover :)


hehe. Ja jeg veit, men gøy blir det sikkert også.
Arbeidshelg nå. Så har jeg en roligere periode foran meg etter det.

Skal å hente eheim pumpe på posten nå. Er spent.
1 yngel til klekt samt at det er 7 egg som er befruktet igjen. Så samlet blir det da 130 corydoras paleatus yngel 3.
Det var så ryddig på stua. Så kom det pakke på pakke og stua ser igjen ut som et lager. hehe.
Gleder meg til å sette opp alt i kveld. Bord og pumpe
15 nye cory yngel klekket i dag.

Ellers er det fremgang med 180 literen. Mangler et skjøtestykke før pumpen kan startes opp. Spennende.

Var på sentrum zoo som jeg også må stikke tilbake i morgen for å få kjøpt skjøtestykket. De hadde nesten alle fiskene jeg kunne tenke meg samt at de gjerne ville ta imot alt av yngel når de blir større.

Blir en spennende uke og helg
Må være enig med Sølvi, du får det jammen travelt fremover.. ler.. Men guri malla så artig det er!
Jeg har nettopp lært mine Cory'er hva prevensjon er.. flirer
Og spennende med nytt kar! Og tenk når du kommer så langt at du kan begynne så smått å fylle i det.
Takker
Trenger en hobby når det regner så mye og fotballkamper som oftest er i helgene.

Plukket ut noen nye egg i dag. Samt at flyttingen til 180 literen er fult igang.
Adolfoiene og ancistrusene er første innflyttere.

Se tråd: Sette opp brukt juwel 180liter til sør amerikansk biotop

Espen
egg legging i 180 literen.
Hehe noen timer etter flytting og coryene legger egg..

Ser ut som at alle har funnet seg godt til rette.
Skadet meg
Vanskelig å skrive og å gjøre ting i karene når jeg har fått 8 sting i høyre arm etter ublidt møte med et cognacglass.
får god tid til å se på fiskene da jeg er sykmeldt i ei uke.

ble kjøpt 2 sommerfuglciclider til i dag. Så nå er de 4.

Slenge seg på sofaen nå....
Oppdatering 180 literen
corydoras paleatus: Da var det egglegging på gang igjen. Er jo ikke 14 dager siden sist. hehe. Yngelet vokser også fort.

Ser ut som om 3-4 øksefisk har forsvunnet de siste dagene.
Fant restene etter en på bunnen og en i flyteplantene.

Ottoenen stortrives og holder seg i grupper på 3 og 4 stk.

Skal følge ekstra nøye med på corydoras adolfoiene. Ser ut som 1 eller 2 har et rødt merke mellom brystfinnene på buken. Noen som kjenner til hva det kan være? De er like aktive som de andre.

Sommerfuglciklidene holder jeg på å nøster opp hvilke kjønn de har.

Legger ut bilder litt senere.

Espen
Film av corydoras adolfoi som svømmer rundt i karet.
Leking til Corydoras Adolfoi

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/Gvlhbf03kKg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Om du kopierer det som står under Embed oppe på høyre siden på Youtuben og limer det inni innlegget, så trenger du ikke å lage egen link
Bare et tips!
MarenB
Om du kopierer det som står under Embed oppe på høyre siden på Youtuben og limer det inni innlegget, så trenger du ikke å lage egen link:) Bare et tips!:)


hehe. Prøvde meg ut mens du skrev.
Fikk det til. Lærte det av deg Maren. Så takk.

Kommer straks video der Paleatusene parrer seg og legger egg. Tar bare tid å laste opp..
Corydoras paleatus legger egg og parrer seg
Corydoras Paleatus legger egg og parrer seg.


[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/H8fbrOxxGYo&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap