Black_flys akvarier i Trondheim (side 9)

Så spennede!
Et tips er å slå av lysene i rommet i tillegg til TV osv når du filmer, så slipper du å få alt gjenskinnet i glasset, men bare et tips
Takker Maren. Det skal jeg huske på.

Fikk i dag 6 sorte neontetra i posten. De stimer nå godt med de to jeg hadde fra før. Flotte farger.

Coryene legger egg, men med en skadet arm får jeg ikke gjort stort. Blir snacks til sommerfuglciklidene ser jeg. Jaja. I går klekte 23 nye yngell og i dag er boksen sort av yngel. Må vente til fruen kommer hjem og hjelper meg. hehe.
Skal legge ut en filmsnutt kanskje.
Corydoras paleatus lek 2
Corydoras Paleatus lek i 180 literen

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/Q0Bo7U2jIEQ&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Full aktivitet der ja ,artig film

Kikket litt på disse Adolfoiene dine også ,ser det er noen med bred svart stripe og noen med smal svart stripe. For meg ser det ut som de med bred stripe er Duplicaerus, men dette er jo ikke så lett å finne ut av siden de er så lik.
Hyphessobrycon herbertaxelrodi - sort neontetra
Hyphessobrycon herbertaxelrodi - Sort neontetra
Fra å være fargeløse da de kom i karet til å få fargen igjen med en gang.
Utforsker karet for første gang

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/djmUx00Lrv8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Sølvi Gullaksen
Full aktivitet der ja ,artig film :) Kikket litt på disse Adolfoiene dine også ,ser det er noen med bred svart stripe og noen med smal svart stripe. For meg ser det ut som de med bred stripe er Duplicaerus, men dette er jo ikke så lett å finne ut av siden de er så lik.


Hei. Alle er fra Midtun på Åsane. De er fortsatt små ungdommer. Har tatt ut en og prøvd å kjenne på de fremste brystfinnene og de virket veldig glatte. Ikke noe taggete som det står at duplicaerus skal ha.
Kanskje jeg skal spørre Mona om hva hun tror.

Flott at folk passer på. Vil jo ikke ha noe hybrid art.
Er duplicareus hybridart?
MarenB
Er duplicareus hybridart?


hehe nei. Hvis noen er dup og noen adolfoi. Da blir det vel hybrid yngel?
Ønsker ikke det, men alle ble kjøpt samtidig som Adolfoi. Er bare mange som stusser på at de har så bredt mørkt felt på ryggen.

De er så små så er vanskelig å kjenne på finnene. Hvordan skal det kjennes ut hvis det er taggete? Sammenligne med noe?

Cory opptelling 16/10/09
opptelling 16/10/09.

Corydoras Paleatus
Voksne: 7stk
Ungdom: 2stk
Yngel 1: 4stk
Yngel 2: ca 15stk
Yngel 3: ca 170stk
Yngel 4: ca 15stk (13/10)
Yngel 5: ca 87stk (15/10)
Yngel 5: 2stk (16/10)

Corydoras Adolfoi
Ungdom: 7stk
Fra mvjnz
I 13 liter synes jeg det passer best med masse planter og reker, men hvis du finner dem kan et par Betta uberis eller persephone trives der. Det forutsetter seff at karet er riktig innredet for arten.

Hvis du kommer opp i 25 liter har du litt mer utvalg, da har du f eks Betta coccina og andre medlemmer av coccinagruppen, samt en del små killier, f eks nigeriakilli.

Godt lys er ikke noe krav, faktisk er det mange betta- og killiarter som foretrekker dempet lys, men det oppnår du med flyteplanter
Homofile corydoras paleatus?
Homofile Corydoras Paleatus eller bare tørr trening?

[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/WN-YRahfqi4&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>][/URL]
Hei

Jeg så innlegget ditt i kveld i min tråd, ang. spørsmålet om de du har er C. adolfoi eller C. duplicareus.

Det er vanskelig å si uten videre, for begge arter kan være variable. Så helt sikkert kan jeg ikke si det utifra videosnutter og bilder.
Den eneste måten og skille de to artene på i enkelte tilfeller er å ta dem opp i en håv, en etter en, og virkelig kjenne godt etter på pectoral-finnene (paret ved gjellelokkene). Hos Duplicareus er de taggete, hos Adolfoi glatt som en barnerumpe.

Jeg har selv en gruppe C. adolfoi som mange personer har ment må være C. duplicareus, siden de har relativt bred ryggstripe. Så jeg tok opp saken med Ian Fuller "himself" på et møte der han holdt foredrag, og spurte ham hvordan jeg skulle få identifisert dem en gang for alle. Da forklarte han dette med at man måtte rett og slett kjenne etter, siden en del Adolfoi'er har bred stripe på ryggen. Man måtte rett og slett bruke fingrene sa han.

Jeg tror nok jeg har hatt mine oppe av vannet og kjent etter minst 4-5 ganger i løpet av de årene jeg har hatt dem, bare for å være sikker Og jeg kommer til samme resultat hver gang; pectoralfinnenes første finnestråle er glatt som en barnerumpe. Ingen taggete eller ruglete finnestråle der.

Mine produserer dessuten ofte avkom som har klassisk, tynn Adolfoi-stripe men også avkom med samme brede stripe som dem selv.
takker Mona.
Da er jeg 99% sikker på at det er Adolfoi jeg har.
Skal sjekke en gang til for å være sikker, men vente til høyre arma er frisk igjen.

Da er det senga. Tata
Kjøp av bøker på play
Bøker jeg har bestilt fra play.com

Bestilte meg 4 bøker på torsdagen.
- Aqualog Extra: The Latest Corydoras EUR 12.07 NOK 103,19-
- Aqualog South American Dwarf Cichilds EUR 25.99 NOK 223,58-
- Aqualog Extra: The Latest L-numbers EUR 12.19 NOK 103,19-
- Aqualog All Corydoras EUR 26.10 NOK 223,58-
Alle inkludert porto: SUM = NOK 653,54-

Så nå har jeg lesestoff for en stund.
Da har jfått somla meg til å lese tråden Bra video's.
Nytt kamera står øvers på ønskelista til bursdag/jul

Mvh Per
Ønskeliste eller å vinne i lotto
Hei Per. Velkommen skal du være.
Jeg har funnet ut at videoer er lettere enn bilder.
Må investere i speilreflekskamera for å få så flotte bilder som Mona og andre her på forumet. Blir først etter ny garderobe, nytt kjøkken, flis på kjøkken og gang samt LED tv. Og kanskje ny bil... hehe Så litt langt bak.
Bruker Canon digital Ixus 90is. Kanskje lese bruksanvisningen for å finne riktige innstillinger på å ta flotte bilder.


Edit: glemte av ny sofa og stue bord.....
Jeg burde skrevet videokamera. Det gamle mitt finns det ikke drivere til Vista, så jeg får ikke overført filmene
Oppdatering
Har i dag vært på IKEA og sjekket ut litt. Vurderer sterkt denne vasen til å ha Betta i.

Mål
Diameter: 27 cm
Høyde: 65 cm

r: d/2 = 13,5 cm
d: 65 cm

Sylinderens grunnflate etter formelen ?r²: 3,14 * (13,5)² = 3,14 * 182,25 = 572,265 cm²

Volumet = grunnflate * høyde: 572,265 * 63 = 36052,695 cm³
1 liter er 10 * 10 * 10 = 1000 cm³

Volumet er altså 36,053 liter.

Blir flaten for liten for Betta uberis?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap