Atte??

sånn lures folk på nettet, jeg blir kvalm
http://www.netthandelen.no/visauksjon.aspx?Auksjonsid=16346033
billig reke/snile karr ja, men gullfisk og tropisk fisk ???
Atte?
jeg ble mildt sagt forbanna da jeg så denne
hvordan legger jeg inn aktiv link ??
En kampfisk er jo en tropisk fisk. Han ville sikkert fått det som en konge i et slikt akvarie for seg selv. Men jeg skjønner hva du mener. Det er misvisende, og krever at folk må være i stand til å tenke selv. Den eneste fisken jeg ville hatt i et slikt kar, er en singel ungkar av en kampfisk. Ellers er slike kar fine til reker og snegler. Der er jeg enig med deg. Små plantekar er jo også veldig dekorativt.

Folk må bare rett og slett tenke selv. Jeg var selv meget engasjert i "anti-gullfiskbolle osv" i min ungdom (uff, nå hørtes jeg gammel ut) og har vel egentlig gitt opp. Jeg prøver heller å informere og hjelpe de stakkars menneskene som har blitt lurt til å tro at de kan ha et fullverdig selskapsakvarie i en slik liten container.
Er ganske mange
er ganske mange her inne som har kjøpt et slikt et ser jeg, og virker som de blir skuffet når de oppdager at det ikke er særlig mange fisker de kan ha oppi. Bildet av karet er utrolig missvisende!
er noe misvisende ja.
Men ingen ting sammenlignet med disse water-box eller hva enn de heter. 14 liter, og illustrert med scalarer på bildene
jeg er enig at du må tenke selv når det gjelder slike ting, jeg har faktisk vært vitne til at en dame i en dyrebutikk anbefalte oscar til en som hadde kjøpt en gullfiskbolle.
mye rare anbefalinger å få rundtomkring ja.
jeg ble anbefalt guppy som hovedfisk i 900liter. Noen mnd senere ble jeg anbefalt en STIM haimaller som hovedfisk i 400 liter. Skal sies det var i samme butikk jeg fikk disse rådene.

Blir nesten som å kjøpe tv på elkjøp: de vil konsekvent anbefale det apparatet de tjener mest penger på å selge.
En stim med haimaller vil spise de fleste ut av huset. Grådige typer.

Guppy i 900liter ja.........



-Tim
hvor kult hadde det ikke vært fylt opp en 900liter med bare hann guppyr i alle slags farger hehe
Hvorfor ikke sende en mail til netthandelen der du forklarer at gullfisk blir store og at de derfor ikke bør holdes i små akvarier? Kanskje de fjerner akkurat det om gullfisken. Tropiske fisker kan likegjerne stå, killier og kampfisk kan jo gå i det karet der.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap