Hva passer i et bitte lite akvarium?

Overskriften sier vel sitt....
Reker og kanskje snegler. Kommer ann på hvor lite.

Alternativ er rent planteakvarium.


-Tim
Reker.

Hadde jo vært fint om du sier hvor mange liter det er på.

Og som Tim sier, et planteakvarium kan jo være kjempe fint.
Ok.

Da kan du jo ha rød krystallreke eller kirsebæreke.

Du kan jo se litt på denne tråden her
15 Liter får meg er noen søte reker og gaffelmose blannet med javamose må være perfekt
Kjøper du bare en billig liten pumpe å putter i blåsvamp så blir det bra
Kjøp heller luftfilter om du ikke har filter nå. Da blir det et svampfilter hvor du slipper å tenke på å holde pumpa "tett" for at rekene ikke skal komme seg inni! Har du ei luftpumpe blir det jo veldig billlig også!
Du kan jo se her f.eks.

Jeg synes karet er for liten til å ha noen fisker. Det må i så fall være små yngel.
Noen dekorative og morsomme snegler kunne passe? Hvorfor ikke ta en kikk på pagode-sneglene som Heidi skriver om i sin snegle-tråd? Mye flotte farger.

Noen pagoder og noen reker, så har du liv og røre i karet. For eksempel røde krystallreker.

Beplantningen bør vel holdes med noen små saktevoksende arter som ikke blir store. For eksempel anubias, som finnes i små dvergaktige varianter også. Et par-tre sånne ville blitt pent. Se f.eks. på Anubias barteri 'nana'.
Javamose er selvskreven i et reke kar, men den må stusses jevnlig for å ikke "kvele" hele akvariet. En dekorativ liten pinne med krokete grener og tre små stener kan stikke opp bak mosen.

Det er vel alt det er plass til i en 15 liter
Anette Frestad
Yngel og kampfisk ? : )


Kampfisk er nok ikke den rette synes jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap