- Hjem
- Forum
- Levendefødere
- Guppy hannen har mistet en del av halen, hva skal jeg gjøre?
Guppy hannen har mistet en del av halen, hva skal jeg gjøre?
Postet 27.07.09 kl 18:39
Endret: 27.07.09 kl 22:27
Postet 27.07.09 kl 18:49
Postet 27.07.09 kl 18:57
Postet 27.07.09 kl 18:58
Postet 27.07.09 kl 19:02
Postet 27.07.09 kl 19:06
Det tar nok en liten stund før den er helt utvokst, og det er ikke sikkert at halen blir like fin i fargene. De har heller ikke følelse i finnene, så den lider ikke med mindre den klarer å bevege seg skikkelig samt spise.
Bytt litt ekstra vann i dagene fremover slik at sjansen for å få sopp i såret (små, hvite dotter) blir mindre.
Bytt litt ekstra vann i dagene fremover slik at sjansen for å få sopp i såret (små, hvite dotter) blir mindre.
Postet 27.07.09 kl 19:07
Endret: 27.07.09 kl 19:07
Postet 27.07.09 kl 19:08
Postet 27.07.09 kl 20:05
Postet 27.07.09 kl 20:10
Postet 27.07.09 kl 21:02
Endret: 27.07.09 kl 21:03
Jeg tør nesten vedde på at det er palettciklidene dine som har nappet halen. Disse er hissige og territoriale, og går ikke godt sammen med "treg" fisk som guppy. guppyene er ganske sakte av seg på grunn av halefinnen (spesielt hannene), og da kommer de seg ikke unna i tide.
Jeg prøvde en gang å ha guppyer sammen med paletter, og det funket rett og slett ikke hos meg.
finner pleier å vokse ut igjen, men ikke dersom den fortsetter å bli nappet, noe den mest sannsynlig vil. Da vil det nok heller ende i døden, enten pga stress, eller fordi den blir for skadet eller det går infeksjon i sårkantene.
Du bør nok finne ut 100% sikkert hvem som napper, og fjerne enten guppyene eller den som napper (som sagt - mitt stalltips basert på egne erfaringer er palettene)
Jeg prøvde en gang å ha guppyer sammen med paletter, og det funket rett og slett ikke hos meg.
finner pleier å vokse ut igjen, men ikke dersom den fortsetter å bli nappet, noe den mest sannsynlig vil. Da vil det nok heller ende i døden, enten pga stress, eller fordi den blir for skadet eller det går infeksjon i sårkantene.
Du bør nok finne ut 100% sikkert hvem som napper, og fjerne enten guppyene eller den som napper (som sagt - mitt stalltips basert på egne erfaringer er palettene)
Postet 27.07.09 kl 22:23
ElinHJeg tør nesten vedde på at det er palettciklidene dine som har nappet halen. Disse er hissige og territoriale, og går ikke godt sammen med "treg" fisk som guppy. guppyene er ganske sakte av seg på grunn av halefinnen (spesielt hannene), og da kommer de seg ikke unna i tide. Jeg prøvde en gang å ha guppyer sammen med paletter, og det funket rett og slett ikke hos meg. finner pleier å vokse ut igjen, men ikke dersom den fortsetter å bli nappet, noe den mest sannsynlig vil. Da vil det nok heller ende i døden, enten pga stress, eller fordi den blir for skadet eller det går infeksjon i sårkantene. Du bør nok finne ut 100% sikkert hvem som napper, og fjerne enten guppyene eller den som napper (som sagt - mitt stalltips basert på egne erfaringer er palettene)
takk for gode tips
skal prøve å finne ut hvem det er som har nappet
Postet 27.07.09 kl 23:25