Planter som vokser til en stor fin "busk"?

Lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg til å finne noen fine planter som vokser seg store og fine og blir som en slags busk. ikke veldig tett men en stor og luftig busk?

på forhånd takk.

Mvh Christian
Tja, hva med Heteranthera zosterifolia? Den er jo litt buskete.

Du kan også se den på et av bildene av dette akvariet mitt

De fleste stilkeplanter kan vokse i busk. Men da må man regelmessig klipe de høyeste del av stilken og plante den in i gruset igjen. Finnest blir det når den del som klippes blir litt høyere enn den nedeste del.
Du får fint busk av det men det krever at du gjør dette regelmessig. Velg planten avhengig av hvor bra lys/gjødsling du har i akvariet og hvor ofte du gidder å klippe plantene.

Det vil si de fleste akvarietpake selges med belysning som er langt fra optimalt. Der bør du velge hurtigvoksende planter. Har du investert i en planteakvariet med ekstralys, bunnæring og CO2 gjødsling bør du velge litt mer vanskelig planter hvis ikke du vil gå og luke i den hver uke.
Takk Lisbeth. noe i den duren jeg kunne tenke meg. pleier de å ha disse plantene på vanlig fiske butikker? har bare ikke sett de før?

En annen voksevillig og buskete plante, som dessuten ofte er lett å få tak i, er en som kalles gulrotgress. Gulrotgress vokser villig og blir stor og flott uten for mange anstrengelser

Planter kjøper du enklest og billigst via annonseforumet her

Her er f.eks. en annonse for gulrotgress til salgs.
Og det er minst to annonser for H. zosterifolia til salgs på første side på rubrikkforumet hvis du sorterer annonsene etter "Planter" Denne og denne fant jeg med en gang, mulig det er flere.
takk takk. Jeg fant de her på forumet også. ville bare få sett litt på andre steder enn på bilde :P

Får vel bare bestille meg en god bunt med planter så blir det nok veldig bra. nå begynner det nyoppsatte karret å komme seg. fiskene trives og ny sand gjorde seg veldig. må bare skaffe meg ett kamera så jeg fåt tatt noen bilder.

Takk for al hjelpen.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap