Rare eplesnegler

jeg fikk noen eplesnegler her om dagen, men de ligger bare på bunnen. de beveger seg så vidt. hva kan jeg gjøre?
Har du fisker som plager de? Mine var passive når det gikk med kampfisken.

-Tim
nei, de andre fiskene holder seg unna de.
Hvilken temperatur har du i akvariet?
Jeg har hørt at noen av dem er veldig passive om dagen, og roter rundt om natten. Det er ikke tilfellet her hos meg, men mulig det er noen typer som er sånn? Klamrer meg kanskje til halmstrå her.

Håper det ordner seg! Det finnes ikke noe mer slitsomt enn å gå og lure om om dyrene trives eller ikke har det bra.
Sjenerte!
Morna..

Har hatt mye problemer med eplesnegler hvis jeg kan si det.
Har da lært veldig mye i tilegg, det som er med dine er nok bare det at eplesnegler er veldig sære på vannverdier, når de bytter akvarie kan de bli liggende i flere dager før de kommer seg i gang igjen.

uansett, det er merkelige skapninger og det er svært mye og lære om dem..

ta en titt her

det ser ut på innleggene dine som du har endel problemer i karet ditt om dagen? Har du sjekket ut vannverdier ol?

Dumt å sette inn nye ting når det er massedød allerede
de begynte å dø lenge etter jeg fikk snegler
De andre trådene dine og guppyer som dør er jo ikke mange ukene gamle så det argumentet tror jeg ikke går

Men du får gjøre som du vil. jeg hadde ikke kastet liv og penger bort på å sette noe i det karet før du vet hva som er galt.
Sara Beate
jeg fikk noen eplesnegler her om dagen, men de ligger bare på bunnen. de beveger seg så vidt. hva kan jeg gjøre?

Akklimatiserte du de før du hadde de oppi karet? Eller bare kasta du de oppi? De ligger i dvale når de kommer til deg hvis de er blitt sendt og da er det viktig ikke å kaste de rett i karet pga at de ikke er vant til det vannet du har, og har de ikke lagret nok luft så kan de drukne. Så snegler må ha en like skånsom tilvenning til nytt kar som fisker har. Har du sjekket vannverdiene dine for snegler liker ikke forgiftet vann. Hvis du er i tvil på om de er døde så prøv å trekk i beskyttelseslokket for å se om de trekker det til deg. Gjør de det er de i live. Eplesnegler kan ta lange perioder hvor de bare ligger med nesen i været i flere uker. Det er helt normalt. De kan også flyte rundt i karet for det er deres naturlige måte å forflytte seg på i det fri. Så det er også normalt. For å være helt sikker så kan du ta å lukte på en, de skal ikke lukte noenting men hvis det lukter, så er du ikke i tvil om at den er død. Prøv å legg ut litt mat til de og se om det kommer noen reaksjon. ) Jeg ville satt opp temperaturen til 26 grader.)
joda, sneglene lever.

og har ikke no jeg kan skjekke vannverdiene med.
Det burde du investere i istedet for fisker. Du kan ta med en vannprøve og la butikken teste for deg?
I den andre tråden til Sara Beate (trådstarter) som dreier seg om fiskedødsfall, kom det frem at filteret/akvariet bare har vært i drift to til tre uker.

Det er derfor så godt som garantert nitritt-forgiftning som gjør dette med eplesneglene også...
ja, fant ut det. begynt med vannskift nå. skal gjøre det de neste ukene
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap