Hva er dette for en fisk?

Jeg kjøpte en liten stim i dag, av en art jeg ikke klarer å huske navnet på, så da forsøker jeg her.

Jeg har prøvd å ta bilder, men pga et altfor tregt mobilkamera, så ser man bare en lys stripe på bildene, så jeg får forsøke å forklare.

Jeg _tror_ det er en barbe av noe slag. Jeg mener å huske at navnet besto av det.

Den er ganske så grå/blank i fargen, men med en rød stripe på tvers, midt på kroppen. Denne røde stripen går fra nese til haletipp. Men, når jeg sier grå/blank, så er det i skrivende stund. I et utstillingskar på butikken, så gikk det noen slike, og de var helt blå, med denne røde stripen. Veldig flotte farger, og jeg tror nesten at dette er den mest fargesterke ferskvannsfisken jeg har sett. De har også noen svarte flekker; rett bak hodet, og rett før halefinnen.

Damen på butikken sa de kunne bli ca 8 cm lange.

Når jeg ser på gjengen min her nå, så ser jeg at det ikke er alle som har den røde stripen. Mulig dette bare er pga at de ennå ikke er helt tilfredse (alle var helt fargeløse da de kom hjem), eller så kan det være forskjell på kjønnene (?)

Noen som har den minste formening om hva dette kan være?
Anitarus
Kanskje [URLBLOCK1]e?

Den er så lik at jeg tror du er inne på noe.

Men, når jeg søker litt rundt på denne, så finner jeg ingen bilder hvor den er så blå som på butikken.
Ikke lett å finne ut uten bilde, men jeg ville tippet på Glødebåndstetra
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap