Ferskvannsflyndre, brachirus harmandi -andres erfaringer? (side 2)

Dette var en skikkelig kul fisk! Fikk skikkelig lyst på sånne Det blir en 130 liter med sand subtrat.. Men er den aggresiv? For den må gå sammen med masse levendefødere, og de er jo ikke så veeldig store.. De får mest sannsynlig hele bunnen for seg selv, utenom maller da..
Nemo 321
Dette var en skikkelig kul fisk! Fikk skikkelig lyst på sånne:) Det blir en 130 liter med sand subtrat.. Men er den aggresiv? For den må gå sammen med masse levendefødere, og de er jo ikke så veeldig store.. De får mest sannsynlig hele bunnen for seg selv, utenom maller da..


De er ikke agressive, snille som lam
Så de vil ikke ta småfisker? Kan eg ha corydoras med de på bunnen også?
Nemo 321
Så de vil ikke ta småfisker? Kan eg ha corydoras med de på bunnen også?


Nei, det vil de ikke. De er kjempesnille. Jeg hadde dem med maller, corydoras, kardinaler osv. De rører ingen
Fisker som liker å grave seg ned bør ikke gå sammen med Corydoras. Da vil de bare bli plaget, selv om coryene ikke mener det slik
ok, men da bestiller eg, og har de med levendeføderne
Cory kan bli litt masete for flyndra, mine flyndrer ble tydelig irritert når coryene bare valset over dem med bartene sine.

Jeg kan ikke tenke meg at flyndra får tak i yngel, de virker alt for klønete.
hehe, akkurat slik eg vil ha de
Ferksvannsflyndre
finnes det egentlig ekte ferskvannsflyndrer??
disse Flyndrene som selges i butikk vet jeg trivs best i ferskvann som små men trenger mere salt i vannet etter som de vokser,.de er egentlig ikke flyndrer men tunger.. mn nok om det ,. de er ikke helt enkle å få til,etter som de er sky og har lett for å misstrives med feks andre bunnfisk som maller etc,.
det jeg spør for er at flyndrer i Norge, som feks rødspette, og sandskrubber dukker opp i ferskvann titt og ofte, har selv hatt små flyndre bebiser i akvariet i flere år,uten salt tilsetn,. men ikke uten problemer da de har lett for å bli syke, av bare småting som feks skader på finner, hud etc av andre fisk,. så jeg slutta med det holdet,.
Den minste flyndra døde dessverre, og den største har nesten ikke spist siden. Skulle mesten tro den savnet den andre... Men men. Den er nå i en plastkasse(sånn terrariekasse) til oppforing. Tester ut litt forskjellig for å få apetitten opp igjen. vanlig knust granulatfor gikk det litt av..
Håper den overlever..

Hva forer dere flyndrene med?
<embed src="http://www.youtube.com/v/STBcu2y2Jfw&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Når jeg endelig fikk mine til å spise var frosne røde mygg og artemia populært. Å få dem til å spise tørrfor i starten tror jeg du bare kan glemme. I starten bør de få så "naturlig" for som mulig så får du heller prøve å venne dem på tørrfor seinere. Det som er viktig nå er jo å få dem til å ikke sulte i hjel

Bra du dro fram denne tråden igjen, for jeg er veldig nyskjerrig på hvordan det går med flundrene til folk. Har lyst å skaffe meg nye, men viser det seg at alle stryker med hos folk lar jeg det være..
Forer med røde mygglarver også.. prøver alt nå for å få den fete opp igjen. Er så tynn stakar... Nå er den for seg selv, og fikk en dose larver som det faktisk forsvant en del av. Så det er håp enda..
Fant en infoside på nett om flyndrer. Jeg har akkurat samme erfaring som personen der, både angående foring, oppførsel og om de er natt/dagaktive. Eneste som ikke stemmer med min erfaring er hvor lenge de overlever i akvarium. MEN at han forteller at disse er holdt i ferskvannsakvarium over flere år gir i alle fall meg håp!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap