Om egg og cw23

som noen har fått med seg så har jeg altså fått egg på cw23/orange laser. trodde først alle var ubefrukta, men nå er jeg neimen ikke sikker lenger...

egg dag 1, fredag
[External Image]

egg dag 2, idag lørdag
[External Image]

klart mugg på to av eggene der. men hva med de andre?

jeg har en følelse at disse legger små klaser med egg, og ikke et og et. egg dag 2 lørdag.
[External Image]


mine cw23 har ikke rørt eggene i det hele tatt, alle henger der. skal ta å telle etterpå. om jeg husker riktig tar det ca 3-4 dager før de klekkes?
desverre har jeg ikke noe yngekar eller artemia for hånden, av mat har jeg kun div malletabletter og liquifry. eggene henger altså i karet hvor foreldrene går.
hadde aldri forventet dette så raskt da de voksne har blitt utrolig sky og stille etter at de flyttet...
110 egg, 11 klart dårlige. ikke så værst. så nettopp 3 av de voksne svømme litt småhypre rundt. så ut til å være 2 hanner og en hunn.. hmmmm... :p
Wow! 110 egg! Gratulerer Sanne!

Skulle jeg gjettet, ville jeg sagt at av de 7 eggene vi ser i sin helhet på bilde 2, er 5 av dem befruktet. I hvert fall er det for tidlig å si at de ikke er det.

Mørkner de ytterligere til i morgen - ja da er du snart cory-bestemor!
Gratulerer så masse med egg, Sanne! Det gikk sannerlig fort,hi,hi.
fort ja, fiskene flyttet inn mandag kveld, fredag formiddag var de igang... :p

hjelp.. hvis jeg har telt og sett riktig betyr det 99 befruktede egg!
da har jeg fjernet alle de dårlige egga untatt ett som jeg ikke fikk tak i. nå håper jeg bare at jeg ikke har greid å ødelegge noen av de som var bra.. satt bra fast for å si det sånn, og hadde ikke helt egna verktøy... :p
da har jeg hatt oppi 2 små catappa blader, noe jeg glemte tidligere i uka. i tillegg skal jeg hive oppi mosedotten jeg tok ut av karet da jeg omrokkerte. burde inneholde både mat og ly for småttene, forhåpentligvis.

ifølge folka på cw, burde jeg forvente eventuell klekking imorra eller tirsdag. hjelp...
små eller store egg, ca 1.5-1.8mm :p
[External Image]


vennligst ikke se på algene :p
[External Image]
lol, er to cw23 som er utrolig hypre. holder sammen som erteris, begynner den ene å hypre opp og den kommer den andre etter, legger den ene seg ned under rota kommer den andre og legger seg heeeelt inntil, alla "*koooose*" egentlig litt søtt :p er det mer på gang tro... er jo allerede over 90 egg oppi der...
de ER befruktede! lyste nettop med en lommelykt på noen av egga, og jeg så det rørte på seg der inne! =D
enten har noen gnagd på eggene, eller så har de begynt å klekke. noen egg ser litt "tomme" ut så nå er det bare å vente og se...
De har nok begynt å klekke ,ble selv overrasket av at de begynte å klekke etter knappe 3 dager

Lykke til med de
drøyt halvparten er klekt nå, ser ikke så mye som en sytråd :p
jeg så en! hvertfall ganske så sikker, selv om bildet ble crap :p
hjelp! de har gjort det igjen!. 75 egg på glasset og 2 på et blad... jøje meg.
Grattis igjen! Heldiggris sier no jeg!
Det må jo være noen som vokser opp!?!
lyste nettopp inn i akvarie, og så en liten grå strek. så en lever fortsatt ^^
ikke måte på produktive. hehe

Må være gøy da.
denne gangen ser nær 100% av eggene befruktet ut, kan vel peke ut ett eller to som ikke er det.. hvordan i alle dager skal jeg ha plass til alle lurer jeg på. så det er like greit at det blir den sterkestes rett i karet inntil jeg flytter og kan sette opp en yngeltank :p

foreldrene rører fremdeles ikke eggene, og det er jo bra
Send gjerne noen egg til meg.
Jeg betaler porto og alt.
Tilfeldig bekjentskap
© Hege Ingjer
Reklame for plussmedlemskap