Jentene mine......

burde jeg ha en gutt til gurami-damene mine? de er blåguramier, og " eier"
området rundt pumpa. Burde jeg skaffe en hann til dem?
En gutt hadde gjort seg
Er da ikke nødvending men det øker kanskje trivsel og kanskej får du yngel også med tid og stunder.

mvh Kenneth
takk for svar kenneth


skal se om jeg kommer over en fin han, i dyrebutikken eller i rubrikk annonsene her på AF
Kommer helt an på hvor stort karet er. Har du tenkt å ha blågurami i 60 literskaret blir det fort litt trangt, guramiene kan krangle noe veldig og blir store. Da ville jeg heller byttet dem ut med en mindre guramiart som honninggurami eller dverggurami=)
Maretard
Kommer helt an på hvor stort karet er. Har du tenkt å ha blågurami i 60 literskaret blir det fort litt trangt, guramiene kan krangle noe veldig og blir store. Da ville jeg heller byttet dem ut med en mindre guramiart som honninggurami eller dverggurami=)


Veldig enig med Maretard. I et så lite akvarie har ikke damene noen mulighet til å stikke vekk hvis de blir jaget av hannen. Blågurami blir stor, 15 cm!
jeg tror heller jeg selger dem, eller den ene


de er veldig fine........
Sara Beate
jeg tror heller jeg selger dem, eller den ene de er veldig fine........


Men å la en bli igjen alene uten artsfrend tror jeg blir ensomt...
Inaktiv bruker
Hva med å selge en av dem, og kjøpe en hann i steden for?
går d bra??


kan den gå med kampfisk hvis jeg har en av guramiene??
Det er strengt tatt ikke plass til blågurami i 60 liter. Jeg har to i 140 liter, og jeg vet ikke om det en gang er nok når de er voksne.
Eini Brox
Hva med å selge en av dem, og kjøpe en hann i steden for? :)


Det er allerede anbefalt å ikke gjøre akkurat det lengre opp i tråden
Dette er stor fisk og hannene blir hissige.

Personlig ville jeg fjernet begge blåguramidamene og fått inn noen små fisk som passer i et så lite akvarium
Sara Beate
kan den gå med kampfisk hvis jeg har en av guramiene??


Glemte å svare på dette, jeg har et blåguramipar og et kampfiskpar sammen, og de bryr seg ikke om hverandre, bortset fra at blåguramihannen jager blåguramihunnen en del. Dette er et kar på 140 liter, og jeg tror ikke jeg ville forsøkt det samme i et mindre kar, er som sagt usikker på om karet er stort nok til voksne blågurami på grunn av jaginga.
da selger jeg begge to, og velger annen fisk istedefor
Hva med et par av de flotte små honning-guramiene istedenfor?
selger i allefall guramiene mine, og får se med tiden om jeg kjøper dvergurami da
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap