Abbor

Nå har vi hatt 2 stk Abbor i karret (540 L) i ca 1 mnd og de trives som hehe fisken i vannet, temp 25 og mater med metemark eller annet egnet fòr for rovfisk. De er ca 10 cm store og desverre spiser alt som munnen kan gape over. Fòr egnet for rovfisk er ymse ferske reker(IKKE i lake) oksehjete, rå mager kjøttdeig og masse med rå laks kutta i biter
Disse går sammen med Huetagjedder og har lært gjeddene å spise når det er mat å få, før var gjeddene kresne og ville helst ha levende, men nå tar døm alt som Abbor'n vil ha
Har du vært innom denne tråden? Kjekt å ha noen å dele erfaringer med
Gjedder
Hei Per....
Hvordan går det med 333 ynglene???Fortsatt ikke gjeddemat???


Mvh Frank
det går helt strøkent, flytta døm over i 68 liter'n i går, bytta fra sand til grus i 540'n og da var abbor1 kjapp til å nappe til seg en (dyyyyrt fòr) sånå koser døm seg sammen med L129 parret og en skokk med små indiske kloreker

Mvh Per
PS når jeg får ut finger'n og får opp 325'n skal jeg nok ha flere av deg så sett fart på ynglinga hehe
PS2 Har du peil på maller? Har 2 småtasser jeg ikke finner ut av og har ikke kamera så jeg får ikke tatt bilder, så om du skal på Svimesund en dag kunne du svippa innom bor ca 5 min fra E6
Hehe såpass ja....
Hmmm har vel ikke så sinnsykt peil selv,men skal jeg forbi så plinger jeg deg vettu...Har fått L-129en i hula så kanskje det kan bli noe der også gett...
Vi snakkes Per

Mvh Frank
joda de to abborene og 2 hutagjedder
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap